Gå till innehåll

omduvoresomjag nystart FLT SH 2/4+3/6


omduvoresomjag

Recommended Posts

Jag gjorde samma sak mellan 23 och 02 ungefär. Skillnaden var att jag aldrig varit med om så sjukt många bra starthänder. Helt otroligt. Ännu otroligare var att jag aldrig varit med om en liknande kaskad av brutala riverutdragningar. Så du kanske hade tur som inte fick bättre kort. Jag lyckades i alla fall backa dryga 100 bb på tre timmar.

 

Ja, poker är ett J-VLA Skitspel, får damp på allt horeri just nu. TILT

 

:lol: det suger =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Feedback önskas på en hand som jag tycker uppkommer relativt frekvent.

Fick backning av den samlade fixedeliten här då jag tyckte det var övermodigt att cappa på parat bräde för någon annan av våra hjältar.

Hur hade ni spelat denna?

 

 

Lite fakta. SB är en riktig skummis, dvs. en fisk som överaggrar ibland, försöker klura till det och göra snygga saker, men oftast blir det jättefel. Synar alldeles för mycket också. De andra är stenar.

 

Det jag undrar är följande: Får se floppen gratis från BB med 2 limpers + Våran SB som completar. Bör jag höja flop med draget ur position för att få in mer pengar i potten? Nej skulle jag själv svarat på den frågan, dels på grund av att jag inte har position, dels på grund av att jag (väl?) inte vill jaga bort dom efter med en höjning. Andra funderingen ligger kring riverspelet. Bör jag cappa när draget går in? Bör jag beta ut turn mot en Fi. jag vet inte släpper en hand om han träffat öht?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with K:club:, 2:club:.

UTG calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) 4:club:, Q:spade:, 3:club: (4 players)

SB bets, Hero calls, UTG folds, CO folds.

 

Turn: (3 BB) 3:spade: (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: (3 BB) T:club: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte att du spelar K2s bra. Checka PF för att se floppen, det finns ingen anledning att höja. Floppsynen bra, du har fina odds att dra till din färg. Turnchecken är bra - om du skulle betat och SB check-höjt skulle du varit tvungen att syna, men när du nu får chansen att se nästa gata gratis ska du ta den. Riverhöjning också bra men det räcker att syna ner trebettet. Med en A-hög färg kan man fundera på cap, men även det känns lite för bra med en parad bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lätt höja floppen där, troligtvis beta turn och cappa river. Lägger han sig vinner du på semibluff, träffar du har du fått in maximalt i potten. Jag höjer ofta färgdrag på flopp och beslutar sen om check eller bet på turn beroende av position och read. Kung hög färg är definitivt värd att "offra" ett BB för alla de gånger fi har lägre färg i ett sånt läge. Om du frågar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis hemkommen från ett lagom segt gympass. Såg till min överförtjusning att party börjat med SH bord på Alla nivåer!!!! dvs 2/4 sh finns nu. Rena drömmen för min rulle för tillfället! Lyckan är helgjord :D

 

Inge idé, 2/4 är riggat. :cry:

 

Jo vet..men hoppas det bara gäller fullringdelen. Aja, nu ska vi testa om riggen kan vara snäll för dagen. Sa hej till morberg också en snabbis. Kostade mig $12! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vet..men hoppas det bara gäller fullringdelen. Aja, nu ska vi testa om riggen kan vara snäll för dagen. Sa hej till morberg också en snabbis. Kostade mig $12! ;)

Det kunde det väl vara värt :) Tror nog att du plussade netto mot mig (vänta, kollar PT: jodå, du fick $32 av mig och jag $2 tillbaks när du lade sin SB).

 

Tänk förresten på att vara försiktig med svenska i chatten, det är lätt att folk får för sig att man samarbetar och lämnar bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag mata in preflopspel ett tag framöver tänkte jag, så jag får ut lite mer av denna dagbok ;)

 

 

UTG är TP. Följer inte upp flop med bet/raise om han inte träffat, MP är semiloose/semiaggro typ, spelar väldigt inkonsekvent. Vad göra, och varför?

 

Antag att UTG är TAG istället, spela annorlunda då?

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with T:heart:, A:heart:.

UTG raises, MP calls, 2 folds, Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Måste bara visa på det sjuka värdet som finns på party, och framförallt 2/4 borden just nu. Känns verkligen som att många 1/2 spelare testar 2/4 för att hoppet är kortare än till 3/6. Jag gillar det. Detta spel är mer regel än undantag för mina kära vänner.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with A:diamond:, 8:diamond:.

Hero raises, 1 fold, Button calls, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) A:spade:, K:heart:, Q:heart: (3 players)

SB bets, Hero raises, Button calls, SB calls.

 

Turn: (6.50 BB) 3:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 9:club: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

 

Final Pot: 12.50 BB

 

Results in white below:

SB has Kd 6d (one pair, kings).

Hero has Ad 8d (one pair, aces).

Button has 2c Qc (one pair, queens).

Outcome: Hero wins 12.50 BB.

 

edit: inte för att jag någonsin tvivlat på värdet, men nästan ett fånigt övervärde sen sh borden drog igång på denna nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara visa på det sjuka värdet som finns på party, och framförallt 2/4 borden just nu. Känns verkligen som att många 1/2 spelare testar 2/4 för att hoppet är kortare än till 3/6. Jag gillar det. Detta spel är mer regel än undantag för mina kära vänner.

Lägg in en check-raise på turn från fi och det ser precis likadant ut som på 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Har du lagt ner dagboksskrivandet helt?

 

Han har väl inte tid att skriva när han träffar allt när han spelar...

 

Nu ska vi inte vara elaka här =)

 

Jo, den är mer eller mindre nedlagd, har helt enkelt inte det som krävs för att orka hålla en dagbok vid liv, trots att jag är inne på forumet minst ett par gånger per dag. Får bra feedback allmänt kring pokern via andra kanaler, plus att jag utvecklas genom att läsa era dagböcker. Känns därför onödigt att ta upp massa plats med sporadiska uppdateringar för tillfället. Framförallt då det råder en smått hysterisk dagboksinflation för tillfället. Så i fortsättningen blir det små onödiga inlägg från min sida att irritera sig på i alla era andras förnämliga dagböcker!

 

edit: som gyre skrev också, har haft ett par sjuka månader nu. Träffar Allt. Lite över 6bb/100 på lite fler än ett par tusen händer gånger sig självt ett par gånger, skrytskryt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...