Gå till innehåll

Allt om Idol 2005!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hela programmet bygger inte alls på det. Jag tycker det är ashäftigt när de verkligen hittar nån talang. Vissa sjunger ju så underbart jävla bra.

 

Sen äre väl kanske lite fel budskap som sänds ut. Juryn säger ju "nej du kan inte bli idol 2005" men många tolkar det som "nej du kan inte sjunga o kommer aldrig kunna lära dig, eller utveckla dig" Jag kan i alla fall tänka mig att folk tolkar det så. Men det är ju lite "antingen så har du det, eller så har du det inte" Och det kanske stämmer när det gäller idol-kändis-skapet. Men inte när det gäller sång.

 

Alla kan utvecklas o lära sig sjunga, även de som kalls tondöva. "Tondöva" stänger oftast av lyssnandet när de sjunger, men sen när man spelar upp deas sång för dem så blire oftast "fan äre så jävla illa det låter?"

 

Så ett tips innan ni söker till idol: Spela in er själva och lyssna på det först.

 

Sen undrar man ju över de nära o kära till de som verkligen inte har något där att göra, att de verkligen inte har hjärta att säga till den personen...vad ere för fel på dem?

 

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker idol suger. De bygger hela programmet på att ha taskiga dommare. Idol handlar mer om att förnedra folk än att leta reda på en popstjärna. Och jag ser personligen ingen glädje i att se när folk gör bort sig.

Lite är väl grejen också att det måste vara tungt att sitta och höra på totala idioter som seriöst tror att dom är nästa backstreetboys medlem och sjunger sämre än... ja, ungefär så dåligt så att dom skulle bli utbuade på karaoke, att lyssna på 500 sånna människor om dagen måste vara pain in the ass om du frågar mig... Jag förstår då iaf juryn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ohhh... kom just att tänka på kvinnan som drog skam över hela min lilla hembyd ifjol... Alla minns väl "Fittan sticker fram"? :oops:

 

Det är en klassiker, det måste vara en av dom bästa låtarna, jag är riktigt sugen på att höra när något hårdrocksband kör en cover på den, woho, då lär det bli drag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker idol suger. De bygger hela programmet på att ha taskiga dommare. Idol handlar mer om att förnedra folk än att leta reda på en popstjärna. Och jag ser personligen ingen glädje i att se när folk gör bort sig.

Det tycker jag definitivt inte de gör, vad fan ska juryn säga då när de är ute efter talanger utöver det vanliga och det slussas in en massa folk vars sångröst låter värre än... jag vet inte vad?

 

Däremot är det synd att det inte är förnedringen som är grundpelaren i programmet, det är ju trots allt det som är kul att se medan en dokusåpa vars syfte är att få fram en ny popidol bara är trist och ganska patetisk ur musikalisk synvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som musiker och pianolärare ställer jag mig rätt kluven till programmet.

Å ena sidan tycker jag att det är bra att man faktiskt lyfter fram att alla faktiskt inte kan hålla på med musik professionellt, är rätt less på alla sportkändisar o dokusåpafolk som bara för att dom setts i tv ska spela in en skiva..

Å andra sidan är det fruktansvärt att säga åt en ung människa att hon/han är värdelös och aldrig mer ska ta en ton. Jag har många elever som älskar att spela piano och syssla med musik men som inte kommer att nå en professionell nivå. Fast, dom söker ju inte till Idol heller..

Det är väl det som fascinerar kanske.. att det finns folk som faktiskt tror dom har en chans att ro hem en sån "tävling" som det faktiskt är.. Fast dom uppenbart inte har nån talang. Men vänta nu, är det inte så vi alla tänker när vi sätter oss för att spela en pokertävling! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEHE VILKEN ÄR MIN DAG DÅ?"

 

åh äkta frustration är alltid kul!

Den var ganska kul faktiskt. Men en ska jag har undrat över är om det är många som sjunger dåligt med flit för att verka roliga eller så. För de kan ju omöjligt tro att de har någon chans när de är så jäkla värdelösa. T.ex sånna som är 35-40 år. Vad fan gör dom där, de kan väl inte ens tro att de ska bli "idol 2005". Skulle uppsaktta om någon hade ett bra svar på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra lite tankar på 400 sidor, men jag är så trött så jag sammanfattar jag det:

 

Antingen så betalar tv4 folk för att vara dåliga och gör det isf bra, för det ser äkta ut.

 

Eller så tror folk så mycket på sina drömmar att dom verkligen tror att dom har en chans. och det är antagligen Disneys fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle hellre sett ett program med samma upplägg fast med namnet "So you think you can play poker"... Juryn skulle såklart bestå av QoS, Kubo, Gdaily och Nusseman som skulle skärskåda ett gäng pokern00bs pokerparti för att sedan komma med beska kommentarer alá kisthi, clabbe och allt vad de heter... Kan se QoS framför mig, med ett Breiholtz-skägg (fast fjunigare), spänna ögonen i MaLiik och säga... ... You're fired! ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle hellre sett ett program med samma upplägg fast med namnet "So you think you can play poker"... Juryn skulle såklart bestå av QoS, Kubo, Gdaily och Nusseman som skulle skärskåda ett gäng pokern00bs pokerparti för att sedan komma med beska kommentarer alá kisthi, clabbe och allt vad de heter... Kan se QoS framför mig, med ett Breiholtz-skägg (fast fjunigare), spänna ögonen i MaLiik och säga... ... You're fired! ;)

 

/TF

 

haha!! skönaste garvet på länge TF :D ty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...