Gå till innehåll

NLT - Tips inför final i Primas $100k guaranteed?


SpaderKing

Recommended Posts

Hej vänner!

Jag lirade en satellit för $5 och vann, nu ska jag lira finalen med $100.000 i potten och $23.500 i första pris på söndag kväll.

 

Anyway, för att ladda upp spelar jag sit&go's hela tiden nu. Går ju hyffsat bra! Nu vill jag ha lite tips snabbt. Något speciellt man ska tänka på i en turnering av den storleken? Måste ju vara en enorm skillnad på spelet om man jämför med sit&go's.

 

Tipsa om artiklar och böcker som handlar om turneringspoker, MTT osv.

Jag har "Tournament Poker for Advanced Players", men vad mer finns det att läsa?

 

Bespara mig dumma kommentarer som: 'All in med AA' eller 'spela bara potter du vinner'.

 

/SpaderKing

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vänner!

Jag lirade en satellit för $5 och vann, nu ska jag lira finalen med $100.000 i potten och $23.500 i första pris på söndag kväll.

 

Anyway, för att ladda upp spelar jag sit&go's hela tiden nu. Går ju hyffsat bra! Nu vill jag ha lite tips snabbt. Något speciellt man ska tänka på i en turnering av den storleken? Måste ju vara en enorm skillnad på spelet om man jämför med sit&go's.

 

Tipsa om artiklar och böcker som handlar om turneringspoker, MTT osv.

Jag har "Tournament Poker for Advanced Players", men vad mer finns det att läsa?

 

Bespara mig dumma kommentarer som: 'All in med AA' eller 'spela bara potter du vinner'.

 

/SpaderKing

 

(Pill, pill - Kubo)

 

Låter som du kvalat in direkt till finalbordet.

Du vet väl att det är över 1000 spelare du ska slå för att vinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harrington on Hold 'em: Expert Strategy for No Limit Tournaments (Strategic Play)

 

Harrington on Hold'em Expert Strategy for No Limit Tournaments: Endgame, 2

 

Dessa två böcker av Harrington (före detta världsmästare) kan jag skarpt rekomendera. Första boken handlar om den inledande delen av en turnering, den andra om slutskedet, t.ex shorthanded.

 

Kanske lite saftigt att läsa inför söndag. men jag rekomederar dig att läsa dom för framtiden.

 

Annars kan jag bara ge dig rådet att ta din tid. och att inte försöka stressa fram en stor stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en rebuy va? Jag antar att du inte tänker använda rebuys då du kvalat via satellit. I så fall skulle jag spela tight i början och försöka få riktigt stora potter (genom att kanske chansa lite mer än vanligt) på de få händer jag spelar. Tänk på att de rebuybenägna spelarna inte alltid har jättehänder när de ställer in! Om du spelar för mycket på säkerhet är risken att du sitter med 1500 i marker efter en timme när medelstacken kanske är 7-8000. Inte HELT omöjligt att jobba tillbaka, men ändå rätt svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en rebuy va? Jag antar att du inte tänker använda rebuys då du kvalat via satellit. I så fall skulle jag spela tight i början och försöka få riktigt stora potter (genom att kanske chansa lite mer än vanligt) på de få händer jag spelar. Tänk på att de rebuybenägna spelarna inte alltid har jättehänder när de ställer in! Om du spelar för mycket på säkerhet är risken att du sitter med 1500 i marker efter en timme när medelstacken kanske är 7-8000. Inte HELT omöjligt att jobba tillbaka, men ändå rätt svårt!

De rebuy turneringar jag sett brukar snittstacken efter en timme vara runt 3 ggr den man startade med, d v s runt 5.000.

 

Med thight spel borde trådskaparen kunna dubbla/tredubbla sin stack före rebuy omgången tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vänner!

Jag lirade en satellit för $5 och vann, nu ska jag lira finalen med $100.000 i potten och $23.500 i första pris på söndag kväll.

 

Anyway, för att ladda upp spelar jag sit&go's hela tiden nu. Går ju hyffsat bra! Nu vill jag ha lite tips snabbt. Något speciellt man ska tänka på i en turnering av den storleken? Måste ju vara en enorm skillnad på spelet om man jämför med sit&go's.

 

Tipsa om artiklar och böcker som handlar om turneringspoker, MTT osv.

Jag har "Tournament Poker for Advanced Players", men vad mer finns det att läsa?

 

Bespara mig dumma kommentarer som: 'All in med AA' eller 'spela bara potter du vinner'.

 

/SpaderKing

 

(Pill, pill - Kubo)

 

Låter som du kvalat in direkt till finalbordet.

Du vet väl att det är över 1000 spelare du ska slå för att vinna?

Hehe. Jo jag räknar kallt med att komma till finalbordet! Då är jag garanterad 1.200$ iaf.

Det är ett tak på 3000 spelare. Prima kör samma turnering varje söndag, tyvärr vet jag inte hur många som spelade den senaste. Någon med (h)järnkoll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med thight spel borde trådskaparen kunna dubbla/tredubbla sin stack före rebuy omgången tar slut.

 

Det kan man väl knappast garantera? Det händer i alla fall mig relativt ofta att jag öht inte får några spelbara kort den första timmen och då har jag i bästa fall lika mycket chips som när jag startade men oftast mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vänner!

Jag lirade en satellit för $5 och vann, nu ska jag lira finalen med $100.000 i potten och $23.500 i första pris på söndag kväll.

 

Anyway, för att ladda upp spelar jag sit&go's hela tiden nu. Går ju hyffsat bra! Nu vill jag ha lite tips snabbt. Något speciellt man ska tänka på i en turnering av den storleken? Måste ju vara en enorm skillnad på spelet om man jämför med sit&go's.

 

Tipsa om artiklar och böcker som handlar om turneringspoker, MTT osv.

Jag har "Tournament Poker for Advanced Players", men vad mer finns det att läsa?

 

Bespara mig dumma kommentarer som: 'All in med AA' eller 'spela bara potter du vinner'.

 

/SpaderKing

 

(Pill, pill - Kubo)

 

Spela inte med rädda pengar. Många som hamnar i den här situationen blir överkörda för de är överväldigade av situationen. Var inte rädd för att spela bra händer aggressivt även innan ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man väl knappast garantera? Det händer i alla fall mig relativt ofta att jag öht inte får några spelbara kort den första timmen och då har jag i bästa fall lika mycket chips som när jag startade men oftast mindre.

Jag garanterar inget det kan ingen göra i poker!

 

Däremot kan jag se till mig själv som kör $10/$20.000 guranteed på Prima där jag brukar ligga på en tredubblad stack efter 1:a pausen och det borde därför inte vara omöjligt att göra det samma i en $100.000 guaranteed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i en sån rebuy turnering med add on som denna behöver man inte vinna en pot för att ha tredubblad stack efter en timme..... en rebuy precis innan paus (förutsatt att man har under startstacken) och en add on på det.... vips nästan 3x startmarkerna..... men å andra sidan kanske vissa inte vill lägga ner 100 dollar extra på det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...