chlu Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Efter en ganska lång period med tämligen dåligt resultat har jag tvingats ge upp tanken att varians skulle vara den huvudsakliga skälet. Jag tror helt enkelt att jag har en signifikant läcka (eller möjligtvis flera tillsammans bidragande). Min hypotes just nu ar att jag är för aggresiv med mediokra händer. Så för att få veta om så är fallet tänkte jag posta en serie HH:s med det som tema och hoppas på insiktsfulla kommentarer. Den första i serien tycker jag själv är nästan OK spelat. Ultimate Bet 0.50/1 Hold'em (7 handed) converter Preflop: Hero is BB with A:heart:, 8:diamond:. UTG calls, 4 folds, SB completes, Hero checks. Flop: (2 SB) 7:spade:, 9:heart:, T:heart: (3 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, SB calls. OESD och ett överkort med ett möjligt flushdrag för någon annan. Jag hoppas att jag ska vinna här och nu. Turn: (2.50 BB) A:spade: (3 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, SB folds. TP och OESD. nu finns det väl inget att tveka om? River: (4.50 BB) 4:diamond: (2 players) Hero bets, UTG calls. En blank. Jag värdebettar. Par i nior eller tior bör väl kunna syna? Final Pot: 6.50 BB Citera
iller Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Finns inget du kunde gjort annorlunda/bättre enligt min mening. Citera
Hjort Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Min hypotes just nu ar att jag är för aggresiv med mediokra händer. Jag tror faktiskt inte det, det ska ganska mycket till för att vara för aggressiv i FLT, för att det ska vara en stor läcka så måste du verkligen go over-board med betandet och höjandet. Troligare är att du synar för mycket. Den här handen spelades väl ganska självklart, det enda som över huvud taget ser som möjligt att göra annorlunda är preflopchecken och floppbetet. Citera
Recommended Posts