Gå till innehåll

NL - SH, justeringar för uppflytt till NL100?


ankan666

Recommended Posts

Hej,

 

Nu har jag varit uppe och skottat på NL100 många gånger, alltid med samma resultat, jag backar 5-7 inköp (över nån vecka kanske) innan jag ger upp och flyttar ner till nl50. På nl50 känns allt extremt enkelt och jag behöver i princip bara luta mig tillbaka och multitabla upp rullen igen. Jag känner att jag är lite rädd för pengarna på $100-borden så innan jag gör nästa försök på denna nivå ska jag se till att ha minst 30 inköp.

 

Nu till spelet och de justeringar jag gjort när jag skottat uppe på nl100:

 

På nl50 är spelarna så veka och lägger sig i princip alltid mot ett pottbet på turn såvida dom inte sitter med nöten, men på nl100 blir jag nersynad med bottenparet hela vägen till river. När jag insåg detta så slutade jag i princip att bluffa och continuation-betta vilket gav mycket bättre resultat.

 

Jag har tightat till mina krav på händer som jag öppnar pott med till AA-TT + AK, AQs

 

Det är ingen idé att raisa thrash i position längre för ens continuationbets blir alltid synade. Nu limpar jag med KQ, KJ, AJ, händer som jag öppnar potten med på nl50. Bra eller dåligt? Suited connectors lirar jag fortfarande men öppnar aldrig såvida det inte foldats runt till mig på knappen.

 

Vilka andra justeringar (i spelet) rekommenderar ni som flyttat till $100-borden?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att jag har upplevt liknande sessioner när jag spelat 0.5 /1 på de flesta nätverk faktiskt. Det ska ju tilläggas att nivån på spelare ökar i takt med att inköpen ökar.

 

Dock inte sagt att det bara är proffs som spelare 0.5 /1

Men klart är att om de märker att du bara öppnar potter med

 

Jag har tightat till mina krav på händer som jag öppnar pott med till AA-TT + AK, AQs

 

Så om du gör en continuation bet på säg 30-50% av pottstorleken när korten faller 2c8s3d Då synar de ju en contination bet och ser om du sitter på AK, AQ, AJ kanske och bara gör en continuation bet?

 

Blanda in en raise lite då och då med en 9T suited eller en 67 suited.

 

Sedan är table image väldigt viktigt, om du i början av sessionen blir nersynad när du bara har AK hög så kommer folk att direkt se dig som en spelare som bara bettar på när han har en bra starthand och inte tar hänsyn till floppen. Om du däremot visar upp några riktiga händer i början kommer du se att du får mycket mer repsket på dina continuation bets.

 

Missade drag och dylikt bör inte alltid checkas på river, de bör bettas eller foldas. Iaf i början av en session.

 

Detta endast för att du inte ska behöva visa upp vad du hade. Keep em guessing.

 

Precis som att du inte alltid bettar när du har AK och träffar A så kan du inte alltid betta AK när du inte träffar. Mix up the game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu har jag varit uppe och skottat på NL100 många gånger, alltid med samma resultat, jag backar 5-7 inköp (över nån vecka kanske) innan jag ger upp och flyttar ner till nl50. På nl50 känns allt extremt enkelt och jag behöver i princip bara luta mig tillbaka och multitabla upp rullen igen. Jag känner att jag är lite rädd för pengarna på $100-borden så innan jag gör nästa försök på denna nivå ska jag se till att ha minst 30 inköp.

 

Nu till spelet och de justeringar jag gjort när jag skottat uppe på nl100:

 

På nl50 är spelarna så veka och lägger sig i princip alltid mot ett pottbet på turn såvida dom inte sitter med nöten, men på nl100 blir jag nersynad med bottenparet hela vägen till river. När jag insåg detta så slutade jag i princip att bluffa och continuation-betta vilket gav mycket bättre resultat.

 

Jag har tightat till mina krav på händer som jag öppnar pott med till AA-TT + AK, AQs

 

Det är ingen idé att raisa thrash i position längre för ens continuationbets blir alltid synade. Nu limpar jag med KQ, KJ, AJ, händer som jag öppnar potten med på nl50. Bra eller dåligt? Suited connectors lirar jag fortfarande men öppnar aldrig såvida det inte foldats runt till mig på knappen.

 

Vilka andra justeringar (i spelet) rekommenderar ni som flyttat till $100-borden?

 

Knepigt, de gångerna jag har gått upp i nivå (spelar nu NL200) har jag tyckt det varit precis tvärtom. Många blir mer försiktiga och weak-tighta och rädda om sina pengar. Jag har blivit betydligt mer aggressiv (beroende på bordsstämning), speciellt preflop, och öppnar nästan alltid med en raise. Dock gäller det att hålla ögonen öppna och leta efter de lös-aggressiva spelarna, som det kan finnas gott om. Man får anpassa sig till motståndet helt enkelt... Det har gått ganska bra, men ibland händer det ju att man stöter på någon nisse med världens bästa bottenpar. Då är det väl bara att köpa in på nytt och ta honom nästa gång, för han spelar förmodligen rätt kass (om han inte läst sönder dig vill säga, men det tror jag knappast...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...