Gå till innehåll

Bankfråga till studenter, hur överföra?


rai

Recommended Posts

Ni som är studenter och har Nordea som bank hur för ni över pengar?

Jag har förut använt en annanrs kort när jag satt in, men vill nu fixa så ja har ett eget, men när jag fråga på banken sa de att man måste ha en månadslön på 9k för att kunna få det, mitt kort som jag har nu funkar inte för de tjänsterna. Någon som vet?

 

* RP och flytt till OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar funka med engångskoderna.. en undran, kan någon annan te.x min pappa se all trafik på mitt konto på något sätt? te.x om ja använder pengar från sparkonto osv?.. hade inte tänkt d, men har en föräldrar någon möjlighet till det utan ens egen tilllåtelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett sånt där grönt Nordea kort som funkar i bankomater i sverige och utomalnds, samt går det att handla för i sverige med dock inte utomlands, där kan du bara ta ut i bankomat.. jag har de internettjänster man kan ha i nordea..alltså lan föra över till andra konton osv.. men när ja skirver in mitt kort nr osv så funkar det inte på pokerklienterna!..Hur ska ja gå till väga!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett sånt där grönt Nordea kort som funkar i bankomater i sverige och utomalnds, samt går det att handla för i sverige med dock inte utomlands, där kan du bara ta ut i bankomat.. jag har de internettjänster man kan ha i nordea..alltså lan föra över till andra konton osv.. men när ja skirver in mitt kort nr osv så funkar det inte på pokerklienterna!..Hur ska ja gå till väga!?

 

Kortet du har är ett VISA Electron vilket inte funkar på någon pokersida vad jag vet.

 

De flesta pokersiter har ett vanligt bankgiro man kan sätta in på. Kolla på deras hemsida så hittar du :)

Använd kortet du fick där man skrapar fram koder.

 

Men jag skulle aldrig börja spela med sparpengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 18, och hade inte tänkt att lira för spar pengarna, men undra om de ser all "Trafik" som är på kontot.

Hur funkar der med bankgiro? Sen vet nån hur man får Visa som funkar utan att ha ett jobb, kan man få d genom att ens föräldrer gör ett konto eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var inne hos Nordea och skulle fixa Visa-kort så blev det blank nej. Kravet var att man skulle ha fast jobb och 120k/år i inkomst. Att flera av mina jämnåriga kompisar hade fått kortet var tydligen bara tur enligt dem. När jag några veckor senare gick in och fråga igen var det absolut inga problem och jag fick kortet efter nån dag. Pajasar på Nordea :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste nog skilja på visa kort och visa kort :)

Visa bankort(utan kredit) kan vem som helst över 18år få(ganska så säker)

Visa kredikort kräver fast inkomst av något slag och krediten beräknas på din årsinkomst.

 

Jag använder bankortet och det funkar överallt,bara man har stålar på det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Nordea och följande två kort kan du utan problem fixa över nätet:

 

Visa Bankkort

 

Mastercard Bankkort

 

Inget av korten jag länkar till ovan har kredit och du behöver alltså inte någon fast inkomst i form utav lön utan det räcker med en månatlig insättning tex studiemedel. Om du tänker använda kortet på nätet rekommenderar jag att du väljer Visa eftersom en del sajter inte tar Mastercard. Kortet kommer ersätta ditt nuvarande bankkort och kopplas till samma konto.

 

Förövrigt är det dom två korten som heter Visa Gold och Mastercard Credit som kräver fast inkomst på minst 120k år hos Nordea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...