Gå till innehåll

NLT - SnG, vad göra med QQ mot preflopp all-in?

Recommended Posts

Postad

NL Texas Hold'em $50 Buy-in + $5 Entry Fee Trny:15213535 Level:6 Blinds(100/200) - Saturday, August 27, 17:16:11 EDT 2005

Table Table 12430 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Poker_God_28 ( $3142 )

Seat 2: chckfldsAA ( $614 )

Seat 8: LouisABoutte ( $3804 )

Seat 9: Falcy ( $2440 )

Trny:15213535 Level:6

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Falcy [ Qh Qd ]

Poker_God_28 is all-In [3142]

chckfldsAA folds.

LouisABoutte folds.

Vad skulle ni ha gjort i det här läget ?

(Sorry om detta är felpostat)

* RP och flytt till PHH - QoS *

Postad

Svårt läge. Jag hade förmodligen foldat då du är på bubblan, han täcker dig och en kille har 3bb i stacken. Hans allin tyder ju dock på att han har 55-JJ tycker jag, alternativt AK, AQ, AJ.

(Det är väl en SnG?)

Postad
Fyra spelare och du hittar QQ? Given syn såklart!

För mig är den inte given, utveckla gärna varför den är självklar för dig.

Svårt läge. Jag hade förmodligen foldat då du är på bubblan, han täcker dig och en kille har 3bb i stacken. Hans allin tyder ju dock på att han har 55-JJ tycker jag, alternativt AK, AQ, AJ.

(Det är väl en SnG?)

Ja, det är en SnG.

Postad

För mig är den inte given, utveckla gärna varför den är självklar för dig.

Den är inte så självklar för mig heller, men jag kan bara inte lägga QQ på fyra spelare, så jag hade nog synat och haft i åtanke att det kan ha vara min sista hand i denna SnG

:roll:

Postad

Instasynat, visst måste man lägga många fler händer på bubblan när det finns en shortstack vid bordet, men så jäkla short är han inte samtidigt som fi rimligen har en hyffsat vid HD här eftersom han inser att du måste extra många händer här. Lägger man QQ här så försvarar man ju sin mörk ungefär 1% av tiden så det blir ju då rationellt för en större stack att ställa in mörkt, kanske inte så jättebra.

Odds på 11:14 när man troligen är åtminstone 6:4 att vinna är lite väl svårt att släppa.

Postad

Många har sagt att det första målet i en SnG är att komma ITM.

Sen då man är ITM är kan man fundera på att vinna det hela.

Är det någon som går All-in när man har en sådan hand så skulle jag verkligen fundera över hur personen har spelat tidigare i turneringen.

Är det en solid spelare så skulle jag folda utan dåligt samvete men är det en som lyckats få en stor stack genom tur skulle jag syna utan att tveka.

Men beslutet beror helt på hur han spelat tidigare för det kan vara så att han bara försöker bossa och stjäla blinds.

Postad

Med tanke på hur snabbt man spelar sng, och att vinsterna inte är så markant större än insatsen så kan man inte släppa en sådan här hand enbart för att man sitter på bubblan. Vid vinst har du ju tvingat ner den andra till 600 marker samtidigt som han betalar stora mörken, plus att du blivit chip leader med bra utgångsläge för vinst. Självklar syn.

Postad
Instasynat, visst måste man lägga många fler händer på bubblan när det finns en shortstack vid bordet, men så jäkla short är han inte samtidigt som fi rimligen har en hyffsat vid HD här eftersom han inser att du måste extra många händer här. Lägger man QQ här så försvarar man ju sin mörk ungefär 1% av tiden så det blir ju då rationellt för en större stack att ställa in mörkt, kanske inte så jättebra.

Odds på 11:14 när man troligen är åtminstone 6:4 att vinna är lite väl svårt att släppa.

Det är väl ungefär så här jag tänker men inte kan skriva då jag blev brutalt nedkrökad av den svenska adeln igår.

Postad
Är det en solid spelare så skulle jag folda utan dåligt samvete men är det en som lyckats få en stor stack genom tur skulle jag syna utan att tveka.

Om det är en solid spelare som ställer in här så är det en ännu enklare syn eftersom han försöker stjäla blinds/sätta lillkillen all-in. QQ dominerar så många händer han ställer in med att det för min del blir blixtsyn här.

Att han nu hade A7o och träffade A på floppen (eller liknande tråkigt scenario) borde inte påverka resultatet.

Postad

Du är bara slagen av AA och KK.

Om du vinner så får du mycket står chip-lead och vinner med stor chans hela SnG

Även om du förlorarar så har du tillräckligt mycket för att kanske klara av att komma 3:a eller längre.

Med 4 spelare är QQ mycket starka kort. Men den stora frågan är vad han som ställer in med har för hand- förmodligen en som inte vill ha syn.

Så syna!

Postad
Du är bara slagen av AA och KK.

Slagen o slagen, han dominerar mig om han har den handen.

Mest troligt sitter han på Ax.

Även om du förlorarar så har du tillräckligt mycket för att kanske klara av att komma 3:a eller längre.

Det är just det jag inte hade haft, synar jag och förlorar så är jag ute som 4:a.

Postad

Majoriteten skulle alltså syna.

Jag foldade damerna och säger som lappen, första målet är ITM.

Resonerade som så att om jag foldar har jag ändå stora chanser att komma ITM, då shortstack måste göra något väldigt snart.

Lyckades tillslut komma 2a och knipa $150

Åkte ut mot all-in killen med AKs mot hans A9

Postad

Syn varje dag i veckan

Går inte att lägga QQ när det är 4 pers kvar. Det finns 2 händer som slår dig som han skulle ställa med, sen kanske 10-15 andra som du slår som han också skulle ställa med.