AvdankadGamer Postad 29 Mars , 2025 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2025 Löningshelgen är här! Kommer snart månadssummering här i tråden! 2 Citera
KlonkSteve Postad 29 Mars , 2025 Rapport Postad 29 Mars , 2025 36 minuter sedan, säger AvdankadGamer : Löningshelgen är här! Kommer snart månadssummering här i tråden! Kanske övar sin chipdumping strategi i cashgames bara? 🤣 1 Citera
AvdankadGamer Postad 31 Mars , 2025 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2025 Ny månad, ny grind! Dags att summera Mars månad 2025. Tror inte jag nämnt det tidigare i dagboken men jag gick tillbaka till jobbet den andra veckan i mars efter ha varit föräldraledig sedan mitten av december. Detta har klart och tydligt gått ut över volymen då jag inte längre kan sitta och grinda en timme varje lunch när lillen sover middag. Känns dessutom som att jag och frugan alltid har någonting för oss på kvällarna, så det finns sällan tid att sätta sig och spela lite kort ett par timmar. Utöver det så har lillen dessutom börjat sova sämre och börjat vakna senast kl 05 varje morgon, vilket har börjat ta ut sin rätt nu den senaste veckan. Men utöver den bristande volymen så har spelet varit väldigt stabilt tycker jag. Har haft ett kvar kvällar där jag endast höll mig till b/c-game vilket syntes tydligt på resultatet. Jag skottande en del /5 ett tag under mars men hade ett par iskalla kvällar där jag tappade x antal inköp och har nu klivit ner och spelat /2 igen den senaste veckan. Känner ingen större stress att kliva upp igen men tror att rullen börjar närma sig ett nytt skott snart ändå. Om man jämför totalgrafen sen jag började denna dagok (2a feb) så ser allt väldigt mycket roligare ut nu än vad det gjorde i februari! Lärdomen vi kan ta av detta är två olika saker. För det första så är insättningsriggen på riktigt, då jag gjorde en insättning i slutet av februari och har sedan dess enbart vunnit rakt ut. För det andra så kan vi fastställa att man sitter fast och inte är nöjd med sin winrate så måste, måste man kliva upp i nivåer för att folk ska respektera ens höjningar! 6 Citera
AvdankadGamer Postad 1 Januari Författare Rapport Postad 1 Januari (redigerade) Hej igen bloggen! Nu är jag tillbaka med pokersuget nästan i topp! Har en god vän som spelade ett homegame i grannbyn när jag var i Spanien med familjen på semester och hans frågor om hur man spelar turneringspoker (han har tidigare mest spelat shortdeck cg) väckte intresset igen från ingenstans! Har nu suttit i tre dagar och försökt flytta min PT4 databas från den stationära datorn till min laptop och efter mycket möda och besvär så snurrar allt äntligen som det ska! (Har dessutom lyckats få allting i SEK ist för USD vilket är trevligt) Vet inte hur mycket jag kommer spela framöver och har just nu inga direkta mål, kanske kan vara att försöka bygga upp rullen så man iaf känner sig väl rullad för /5 på svs som ett första steg. När jag lämnade er senast i slutet av mars så smög jag in en liten session dagen efter där jag skottade /5 som var ruskigt kall. Och idag nu efter jag fått igång PT4 igen så har jag mygrindat lite /2 också. Jag tänker att börjar med att visa dessa sessioner så tar vi det därifrån. Rullen ligger för närvarande på 6.5k sek ungefär och jag har inga intentioner att göra något insättningar i dagsläget. Här är sessionerna och nuvarande grafen där vi fortsätter ifrån iaf! Redigerad 1 Januari av AvdankadGamer 2 Citera
AvdankadGamer Postad Lördag kl 21:03 Författare Rapport Postad Lördag kl 21:03 Kommit igång igen och är väldigt taggad på att fortsätta! Har under kvällen grindat på och på andra skärmen haft igång "Dybban flytter in" för att återuppleva lite nostalgi. Resultaten hittils för detta år (tre dagar in :D). Känns som att jag har börjat hitta tillbaka till mitt game som jag slutade på i mars, ska bli kul att se var detta tar vägen! Totalgraf sedan jag startade DBn kommer snart också. Citera
AvdankadGamer Postad Söndag kl 22:05 Författare Rapport Postad Söndag kl 22:05 Vi åker vidare! Dagens resultat: Den största potten för dagen är denna (verkar som att insättningsriggen fortfarande sitter i från mars!): 2 Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 21:32 Författare Rapport Postad Tisdag kl 21:32 Någon som kan outa hur man synar med färg i denna spott? Hur har jag ens en bluff här? Borde inte en /5 reg förstå att man inte har några bluffar här? Har för övrigt gått fint detta år tills idag då vi spelat högre avg stakes och sprungit iskallt så vi är tillbaka till +-0 för året Citera
Babushka1 Postad 15 timmar sedan Rapport Postad 15 timmar sedan 11 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Någon som kan outa hur man synar med färg i denna spott? Hur har jag ens en bluff här? Borde inte en /5 reg förstå att man inte har några bluffar här? Har för övrigt gått fint detta år tills idag då vi spelat högre avg stakes och sprungit iskallt så vi är tillbaka till +-0 för året Du har väl för lite bakom för att någon ska orka folda om de inte har luft. Vad tänker du att han har när han överbettar river? 1 Citera
KlonkSteve Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan 12 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Någon som kan outa hur man synar med färg i denna spott? Hur har jag ens en bluff här? Borde inte en /5 reg förstå att man inte har några bluffar här? Har för övrigt gått fint detta år tills idag då vi spelat högre avg stakes och sprungit iskallt så vi är tillbaka till +-0 för året I huvudet på /5-reg: "Hmmm, checkar han verkligen turn och river OOP med set eller tvåpar? Någon av de gatorna vill han väll beta? Blockar dessutom kåkar med min As, får fina odds också..." Tror det är rätt överambitiöst att försöka få en fi på /5 att vika en nötfärg. Hans överbett säger ju tjockt värde eller bluff, så det sista jag vill göra är att raisa. Hade typ hellre synat, han har väl en del floats som han kan bluffa överbett med? Sen vill jag väl inte syna heller, men känns bättre än att jamma. Men jag hade foldat iaf. 😅 Citera
Fiskpinnen Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan 14 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Någon som kan outa hur man synar med färg i denna spott? Hur har jag ens en bluff här? Borde inte en /5 reg förstå att man inte har några bluffar här? Har för övrigt gått fint detta år tills idag då vi spelat högre avg stakes och sprungit iskallt så vi är tillbaka till +-0 för året Jag kan outa eftersom det var jag som spelade handen! Min tanke på turn är att dina primära checks kommer från AA, då KK har starkt incitament att betta för värde, så blocka det är nice. När river sedan också checkas är logiken den samma, jag gick för vad jag trodde var max värde (samma om jag hade haft bluff) mot en cappad range. Vs check/raise var jag inte glad, men förlorar realistiskt mot en kombo av AA, tre KK, Ah8h och en 88. Så absolut max 6 kombinationer, flera av vilka nog inte alltid tar sig hit i den här linjen pga resonemang ovan. Så säg 4 rena kombos. Vi behöver alltså med odds hitta ~1.5 combo bluff vilket känns osannolikt att du inte har. In game skedde tankeprocessen så klart inte så här, utan snarare "du reppar få combos i en spot där jag är polariserad, lätt att överbluffa/kanske någon gång tro att QsJs är bra här efter min turn check back, jag synar". Med tanke på att du valde att bluffa med en hand som blockar mina missade drag och inte blockar några av mina hus/färger är jag rätt nöjd med synen, även om jag förväntar mig att förlora rätt ofta här. Utöver allt ovan, som utgått från att BB är reg, detta är handen spelat på ett anonymt bord och det finns en klar chans att BB (i huvudet på mig när handen spelas) är fisk som gör ett move. Har sett sjukare saker på dessa bord ska jag säga! 2 Citera
Fiskpinnen Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan 1 timme sedan, säger KlonkSteve : I huvudet på /5-reg: "Hmmm, checkar han verkligen turn och river OOP med set eller tvåpar? Någon av de gatorna vill han väll beta? Blockar dessutom kåkar med min As, får fina odds också..." Tror det är rätt överambitiöst att försöka få en fi på /5 att vika en nötfärg. Hans överbett säger ju tjockt värde eller bluff, så det sista jag vill göra är att raisa. Hade typ hellre synat, han har väl en del floats som han kan bluffa överbett med? Sen vill jag väl inte syna heller, men känns bättre än att jamma. Men jag hade foldat iaf. 😅 Mer kortfattat än jag formulerade mig men fångar det mesta! Jag tror också jag gillar syn mer än raise när BTN (jag) är så pass polariserad 1 Citera
AvdankadGamer Postad 12 timmar sedan Författare Rapport Postad 12 timmar sedan Köper helt ditt resonemang, matten säger ju att du ska syna där med de combos nu nämner. Har dock aldrig i mitt liv skådat en reg bluffa i den spotten förut på dessa nivåer så blev mest förvånad när jag fick syn av något som inte var en kåk. Har för övrigt utöver handen ovan sprungit brutalt skit senaste dygnet. Allt plus för året + mera har backats och känns just nu som att man inte kan vinna en hand. Tycker jag spelar bra och väljer bra spots men springer bara in i det konstant. Om jag bluffar synar de light, om jag har värde tar de sig undan tidigt eller har mig slagen. Kollade igenom mina 20 största torskade potter på dessa fyra senaste sessioner och ungefär 4-5 av de händerna kan jag köpa var ambitösa eller slaskiga syner som aldrig bör göras på dessa nivåer där folk underbluffar. Men de resterande vara rena setups i form av KK mot AA, överpar mot set och liknande där stackar inte kan göra något annat än att åka in. Känns som att jag borde justera något i mitt spel men vet att jag bör nog inte göra det i och med att det är så klart ett litet sample i vanliga mått mätta, men för någon som mig som har väldigt begränsat med fritid pga familj och andra åtaganden så känns det som ett relativt stort sample Får omgruppera och på det igen bara. Tar nog tillfälligt ta bort /5 ur poolen tills jag har börjat vinna potter igen. 1 Citera
Fiskpinnen Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan 2 minuter sedan, säger AvdankadGamer : Köper helt ditt resonemang, matten säger ju att du ska syna där med de combos nu nämner. Har dock aldrig i mitt liv skådat en reg bluffa i den spotten förut på dessa nivåer så blev mest förvånad när jag fick syn av något som inte var en kåk. Har för övrigt utöver handen ovan sprungit brutalt skit senaste dygnet. Allt plus för året + mera har backats och känns just nu som att man inte kan vinna en hand. Tycker jag spelar bra och väljer bra spots men springer bara in i det konstant. Om jag bluffar synar de light, om jag har värde tar de sig undan tidigt eller har mig slagen. Kollade igenom mina 20 största torskade potter på dessa fyra senaste sessioner och ungefär 4-5 av de händerna kan jag köpa var ambitösa eller slaskiga syner som aldrig bör göras på dessa nivåer där folk underbluffar. Men de resterande vara rena setups i form av KK mot AA, överpar mot set och liknande där stackar inte kan göra något annat än att åka in. Känns som att jag borde justera något i mitt spel men vet att jag bör nog inte göra det i och med att det är så klart ett litet sample i vanliga mått mätta, men för någon som mig som har väldigt begränsat med fritid pga familj och andra åtaganden så känns det som ett relativt stort sample Får omgruppera och på det igen bara. Tar nog tillfälligt ta bort /5 ur poolen tills jag har börjat vinna potter igen. Beklagar downswingen, och framförallt att den kommer på en stake 2.5x din vanliga om du brukar lira 1/2! Vill påminna om att 4k "bara" är 8 inköp och att detta inte nödvänligtvis måste betyda att himlen faller och att allt är fel med ditt game. Beroende på din win-rate och SD är detta inom ramen för vad som händer hyfsat frekvent. Kan dock vara klokt att återgruppera där du känner dig mer bekväm och komma tillbaka starkare! Citera
AvdankadGamer Postad 12 timmar sedan Författare Rapport Postad 12 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Babushka1 : Vad tänker du att han har när han överbettar river? En flush eller liten båt som snapfoldar mot raise för jag har 0 bluffar och ett antal båtar Citera
Fiskpinnen Postad 12 timmar sedan Rapport Postad 12 timmar sedan Jag tror för övrigt att en grundstrategi av att "du är cappad och jag kan ha starka händer, lycka till mot min stora bet/raise" är något som funkar klart över förväntan på SvS där regs är rätt rädda/passiva. Så det är inget fel på idén eller ditt hjärta här, tror du är något på spåren rent generellt! 1 Citera
Fiskpinnen Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan Kollade för "skojs" skull igenom min /5 DB och såg att 9k var min största downswing över de ~150k händer jag spelat där 1 Citera
AvdankadGamer Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Vill du outa vad din bb/100 ligger på? så jag vet vad jag har att vänta Citera
Fiskpinnen Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan Absolut! 12.4/100 och SD på 113. https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/ Om du inte tittat på ovan så är det din vän! 1 Citera
Recommended Posts