Bjorn_ Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Har en liten fundering angående hur man skall spela Axs preflop. Först in från tidig position tycker jag att det är rätt enkelt och jag limpar oftast in med Axs i hopp om en flervägspott. Ibland höjer jag med A9s också. Med limpers innan tycker jag också att det är rätt självklart att man själv också limpar. Först in från sen position är det ju också en rätt given raise i hopp om att få blindsen osynat. Problemet jag har är när man är först in från mellanposition. Ska man höja i syfte att stjäla eller isolera mot mörkarna eller ska man openlimpa i hopp om flervägspott? Vilka faktorer bör man beakta i detta läge? /Bjorn Citera
morberg Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Det beror väl på allmän löshet och aggressivitet vid bordet exakt hur jag gör, men typiskt kastar jag Axs från både tidig position och mellanposition om jag inte har limpare framför. Abduls öppningstabell säger att A7s går bra att öppna med 3 från knappen och A3s 2 från knappen och jag brukar nog följa det. Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 När du öppnar först in från mellanposition så spelar du ju basically 6-max, så standard bör ju vara raise-or-fold eftersom det är så svårt att få multipotter. Citera
thorn Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Analys av mitt spel visar att de händer jag förlorar mest på är de låga händer jag väljer att öppna med men är limp/raise händer, alltså för min del 77, 88, A7s och A8s (kanske även 99 och A9s, men de är mycket mer marginella, medan de andra är stora förlorare). Jag håller fortfarande på att definiera om mina regler för dessa. Spelar 2/4 på Party, och där ligger det alltsom oftast på 2-4 spelare som ser floppen, så att limpa med A/s och A8s först in ser jag inget värde i, och gör det inte heller med bara en limper oftast. Det kanske inte är optimal strategi och mina förlustsiffror tyder kanske bara på uselt postflopspel. 88 kan jag limpa med, 77 med en synare i LP. I MP slänger jag mot få limpers, höjer först in. Som sagt, kanske ej optimal strategi, men jag ligger över -2 BB/hand med dessa, och det är helt enkelt bättre att ta bort dem helt om jag inte spelar i LP. Tänker jag fel? Citera
TheGambler Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Abduls öppningstabell säger att A7s går bra att öppna med 3 från knappen och A3s 2 från knappen och jag brukar nog följa det. Var kan man hitta den? Citera
morberg Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Abduls öppningstabell säger att A7s går bra att öppna med 3 från knappen och A3s 2 från knappen och jag brukar nog följa det. Var kan man hitta den? Här finns en arkiverad kopia. Citera
Recommended Posts