Gå till innehåll

Lämplig rulle för SnG?


Kip

Recommended Posts

Låter inte vidare realistiskt att lira med 30buy-ins om man grindar sng's.

 

Vilket är ungefär 8SNG's igång åt gången, räcker ju med lite oflyt så är ju några borta direkt.

 

Måste väl ändå vara närmre 100 som är rimligt...

 

 

Hur många man lirar åt gången borde väl inte göra nån skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du får något sämre koncentration om du lirar 8 åt gången än t.ex. 1..

 

Äh vad vet jag, låter som 30 är på tok för lite om du ska livnära dig på det och kunna ta swings.

 

Joo om man spelar sämre tack vare att man multitablar så borde man ju behöva större rulle, det är sant.

 

Men jag håller med dig om att man nog borde ha en större rulle än 30. Runt 40-50 tror jag personligen är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Isbergs artikel rekomenderar han 1% av rullen som buy in då man spelar turneringar. Han skriver också att enbordsturneringar inte behöver lika mycket. Han kommer skriva mer om det senare.

 

Det handlar väl rätt mycket om tålamod, det är väl bra om du har så många inköp som möjligt för att va säker på att du inte gular. Däemot kommer det ta mycket längre tid att gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många inköp bör rullen ligga på om man är en SNG grinder?

100? 200?

 

* RP - QoS *

 

50 inköp bör räcka även om du är en vinnande spelare. Att man tappar mer än 50 är ovanligt. Däremot tappar även vinnande spelare 20-30 buy-ins då och då.

 

Ju högre ROI du har, desto lägre krav på bankrulle förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har precis börjat med 6-personers SnG på nätet, och det verkar passa mig alldeles utmärkt. Finns dock inga låga nivåer där jag spelar, och jag hade definitivt ingen bankrulle för detta när jag började, så jag har spelat på "chans" för att skaffa mig en tillräcklig bankrulle för detta.

 

Skiljer sig bankrullekravet för 6-personers spel? (vinstfördelning är 70% till vinnaren och 30% till 2:an, turneringsavgift 5% av insatsen)

 

Är nu uppe i 20 inköp, vilket känns riktigt tunt, men startade med 10, så det är lite lugnare nu. Jag spelar bara ett bord i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...