Gå till innehåll

Vilket kort kan jag skaffa om jag är 18?

Recommended Posts

Postad

Hej! Snart fyller jag 18 och har planerat att börja lira en del hold 'em på nätet. Kruxet är bara att jag kommer att behöva ett kort att betala in med(surprise:P) och jag vet inte vilka betalkort jag kan skaffa när jag är 18 och utan fast inkomst, eller före detta fast inkomst så att säga. SKulle bli så jävla teacksam om jag fick lite hjälp på traven.

tack på förhand!

* Till OT - QoS *

Postad
VISA-kort är väl allt som behövs. Jag skaffade mitt VISA när jag var 16 dock. Kanske ovanligt?

Jag skaffade också den då (förra året). VISA Electron kan man skaffa när man blir 15 om ja ginte minns fel? Dock kan man inte göra så mkt med den, inte alla affärer som tar den, och inte alls om man vill köpa på nätet.

Postad
VISA-kort är väl allt som behövs. Jag skaffade mitt VISA när jag var 16 dock. Kanske ovanligt?

Jag skaffade också den då (förra året). VISA Electron kan man skaffa när man blir 15 om ja ginte minns fel? Dock kan man inte göra så mkt med den, inte alla affärer som tar den, och inte alls om man vill köpa på nätet.

Jag har aldrig haft problem med att en affär som tar emot kort inte tar VISA Electron.

Postad

Det kommer ni få. VISA Electron har ingen CVV2 kod, och då funkar det inte att sätta in pengar på sidor som t.ex. Pokerstars och Pacific (säkert fler), samt göra många itnernetköp. har en vän som hade just detta problem och höll på att få fnatt.

Själv skaffade jag Mastercard när jag var 18 eller nåt.