Gå till innehåll

Gambla med livet som insats för 100 miljarder?


hoffa

Recommended Posts

Vore intressant att veta hur stora chanser ni är berädda att ta för att bli snuskigt rika. Tänk dig rysk roulette med x antal platser för kulan. Eller en tärning med x antal sidor där endast ett nummer innebär döden.

 

Hur stort måste talet x vara för att ni ska kunna tänka er att gambla?

 

Hur beror x av vinstsumman?

 

1. 100 miljarder

2. 1 miljard

3. 100 miljoner

4. 10 miljoner

5. 1 miljon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att veta hur stora chanser ni är berädda att ta för att bli snuskigt rika. Tänk dig rysk roulette med x antal platser för kulan. Eller en tärning med x antal sidor där endast ett nummer innebär döden.

 

Hur stort måste talet x vara för att ni ska kunna tänka er att gambla?

 

Hur beror x av vinstsumman?

 

1. 100 miljarder

2. 1 miljard

3. 100 miljoner

4. 10 miljoner

5. 1 miljon

 

 

Jag skulle offra mitt liv på ett tärningskast, kom det en 6a torskar jag livet kommer ingen 6a vinner jag 100 miljarder.

 

DOCK skulle jag inte göra detta om jag var en lycklig man med familj och ett fint hus med en båt och fin bil... Men om jag bodde ensam och tjock i en lägenhet där kackerlackorna var mina enda vänner skulle jag nog köra på 1 miljard...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om risken att dö ökar med vinsten skulle jag iaf stanna på 100 miljoner, mer pengar är knappast värt den ökade risken.

Fast om jag verkligen skulle göra det tror jag inte. Beror på risken, handlar det om ett tärningskast, dvs 1 på 6 att dö skulle jag inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns faktiskt ingen vinst i världen som skulle få mig att gambla med mitt liv.

 

Och nu undanbedes kommentare som:

Ok, vi säger att du har 0,000001% chans att dö, och om du lever så vinner du 1249578 biljarder. Skulle du inte gambla då?

Man gamblar med sitt liv varje gång man sätter sin fot utanför dörren....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här påminner mig om den engelske snubben som sålde av allt han ägde och hade, kom väl upp i cirka 1,5 miljoner kronor, satte allt på rött på en roulett i Las Vegas - och vann!

 

Visserligen inte med livet som insats men åtminstone jag misstänker

att han begått självmord om han torskat.

 

Frågan är lite grand också av karaktären "skulle du (heterosexuella) man

kunna tänka dig att göra det med en gubbe för en miljon? Nähä,

10 miljoner? 100??

 

Frågan är så hypotetiskt att den är meningslös...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, möjligen om man har ett riktigt ruttet liv och ändå funderar på att gå i sjön. Eller om det är enda chansen för att ens familj ska överleva nån sjukdom eller håller på att svälta ihjäl eller nåt sånt. Och då lär det inte spela så stor roll om vinsten är en miljon eller hundra miljarder.

 

Hoppas att dom som svarar nej på den här frågan inte röker/snusar, dricker sprit eller läskeblask osv...

Känner du många som röker eller dricker för att tjäna pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kan ju vända på problemet. för 100miljarder skulla man kunna ge mat och utbildning till 50miljoner barn i afrika i 20år. om du tackar nej har du indirekt haft ihjäl kanske 20miljoner människor. kan du leva med det på ditt samvete? ;)

 

Ja. eftersom att jag aldrig har skänkt en slant till dom hittills.

(ojdå, det lät cyniskt, hmmm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...