Gå till innehåll

Värdelös, avdankad och helt urusel rec @svs

BoImee

Recommended Posts

Har suttit och lurat i det tysta tillräckligt länge nu och följt allas dagböcker på svs och sett forumet nästan uppleva samma charm som under sina glansdagar. 

Efter att ha spelat cirka 20k händer under augusti / september så har jag kommit fram till att jag är nog tillhör botten 10% av spelarna på nivåerna jag spelar på. Dvs huvudsakligt 0.50-1.00 och blandat in lite 1-2. 
lyckligtvis har jag sprungit hetare än fedor och bonomo gjorde under sina episka runs. Så jag har ändå lyckats att på något mirakulöst sätt plus nästan 10k under senaste två månaderna. 

orkar inte ge någon Backstory, för där är inte mycket att berätta. Utan jag är en avdankad gamla stropp som spelar för att fylla ut kvällarna när kidsen / frun sover :)

får se hur mycket jag orkar uppdatera och hur ofta. För såfort sunrunnen är slut så kommer denna dagboken också ta slut om jag känner mig själv rätt 😃

återseende vid borden och några enstaka uppdateringar här och var. 
er som jag mött får gärna såga mig längst fotknölarna. För det biter ändå inte :)

• Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Riktigt kul med en till gubbe här, nu kör vi Bolme!!

Hahaha ja gubbe är man väl? Jag vetifan, vart går gränsen? 

Spelat 2 sessioner sedan igår. Tror jag spelat cirka 2k händer. 
När man inte sunrunnar så blir resultaten därefter. Typ breakeven, igår och idag. 
kanske blir en kvällsession till ikväll. 
1/10 -445kr

2/10 + 399kr

Nu ska jag in och köra 4-5timmar studietid i PIOsolver och sedan några timmar i GTOwizard. Balansera ranger, gå igenom mina betsizes och köra några sims.

Eller inte…  verkligheten kallar. VAB med kidsen. Inget körande av sims här inte, kanske spelet Sims på sin höjd. Mest troligt sagan om guldlock eller blippi på youtube. 

På återseende 

Länk till kommentar

Ja det här med "gubbregg" måste vi ju lösa engång för alla. Känns som varenda en droppar "jag är gubbe" "jag är gubbregg" :D När blir man egentligen det? Finns ju folk som nyss fyllt 30 som kallar sig gubbregg @soldado9. Sen verkar det vara blandat mellen 35-50? på dom andra "gubbreggsen".

• Haha 1
Länk till kommentar

Skulle säga att gubbreg är mer en approach än en ålder. 

Att det typ är alla som klingat av från sin peak i relativ skill mot fälten eller i sin peak i ambition i pokern i största allmänhet.

Finns 27-åringar som är gubbregs och 40-åringar som inte är det.  

• Like 6
Länk till kommentar

3 timmar sedan, säger KINGVON :

Ja det här med "gubbregg" måste vi ju lösa engång för alla. Känns som varenda en droppar "jag är gubbe" "jag är gubbregg" :D När blir man egentligen det? Finns ju folk som nyss fyllt 30 som kallar sig gubbregg @soldado9. Sen verkar det vara blandat mellen 35-50? på dom andra "gubbreggsen".

Intressant! Jag låter  helt enkelt andra lösa det åt mig om jag är gubbreg eller inte 😃

Kass som fan på poker är jag däremot, det är jag den första att säga själv. 🤣

2 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Skulle säga att gubbreg är mer en approach än en ålder. 

Att det typ är alla som klingat av från sin peak i relativ skill mot fälten eller i sin peak i ambition i pokern i största allmänhet.

Finns 27-åringar som är gubbregs och 40-åringar som inte är det.  

Jag har aldrig haft en peak, bara otroliga sunruns genom årens gång 😃

Aldrig varit ens top 10 på nivåerna jag spelat. Men lyckas man bara tableselecta och inte tilta (det är nog min allra största tillgång numera på äldre dar) 

Stänger faktiskt helt enkelt ner numera när jag tycker det går dåligt eller inte är roligt för stunden. Förr kunde jag sitta och spela och jaga jaga jaga, riktig speltorsk 😃

Länk till kommentar

Oj, justja. Spelade cirka 600 händer nu på eftermiddagen när kidsen underhöll sig själv. 
Lyckades klonka in någon håla där, någon set vs set där, och lite sånt. Och pangboom så var man plus 700kr 😃

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger BoImee :

Oj, justja. Spelade cirka 600 händer nu på eftermiddagen när kidsen underhöll sig själv. 
Lyckades klonka in någon håla där, någon set vs set där, och lite sånt. Och pangboom så var man plus 700kr 😃

Inte illa pinkat! Räcker ju nästan till ett flak Arboga och en limpa gul blend

• Haha 1
Länk till kommentar

1 timme sedan, säger soldado9 :

Inte illa pinkat! Räcker ju nästan till ett flak Arboga och en limpa gul blend

Med två småkids så tänker man i andra format. 
Du må se det som ett flak Arboga o h en limpa gul blend. 

jag ser det som 70st såna åk för barnen i ”formel 1”-bilen i förbutiken på Ica maxi 

Länk till kommentar

4 timmar sedan, säger BoImee :

Med två småkids så tänker man i andra format. 
Du må se det som ett flak Arboga o h en limpa gul blend. 

jag ser det som 70st såna åk för barnen i ”formel 1”-bilen i förbutiken på Ica maxi 

Alla måste vi ta till verklighetsflykt på olika sätt. To each his own! :)

Länk till kommentar

Då fick man rivit av en cirka 500händer på morgonkvisten under tiden man fick in en stabil timme PW på löpbandet på gymmet. 
Plussade 350kr 
Jag må vara avdankad pokerregg, men jag är nog fan i min livsform konditionsmässigt och styrkemässigt. Ren av 1h PW och 6km jogg på under 30min. 

Länk till kommentar

3 minuter sedan, säger BoImee :

Då fick man rivit av en cirka 500händer på morgonkvisten under tiden man fick in en stabil timme PW på löpbandet på gymmet. 
Plussade 350kr 
Jag må vara avdankad pokerregg, men jag är nog fan i min livsform konditionsmässigt och styrkemässigt. Ren av 1h PW och 6km jogg på under 30min. 

wp med nötflurren :D kunde inte hålla mig 16h in i sessionen 😂

Länk till kommentar

Blev ett kvällspass när kidsen hade nattats. 
Fick nog in 1.5k händer. 
Sunrunnen var inte där, jag spelade dåligt och resultaten var därefter. 

Sjukt nog så älskar folk att ge mig pengar. Så blev inte så blodigt trots att jag praktiskt taget gav bort 400bb genom totalt uruselt spel i 2 Potter. 

Resultatet blev -150kr.

Nya tag ikväll! 

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Längesedan det kom en update. 

Tyvärr så tog sun-runnen slut, så det var det… 

lyckligtvis så satt någon på ett kontor i Visby och tyckte jag hade outnyttjad karma på kontot så han aktiverade god-mode på mitt konto. 
Kåkar kastades på mig, färger trillade in som titt som tätt och några straight flushar landade i min famn ömmare än mina egna barn lägger sig i min famn om nätterna. 

resultaten har varit därefter:

4/11 + 296kr 

4/11 + 208kr

5/11 + 156kr

5/11 + 686kr

6/11 - 132kr 

6/11 - 220kr 

8/11 + 111kr

8/11 + 287kr 

10/11 -1600kr

11/11 +317kr

11/11 +447kr

12/11 +1109kr

12/11 -396kr

13/11 +1303kr

14/11 +251kr

någon plupp här och var. När jag fick för mig och leka häftig på PLO5 1-2 och fick smaka på lite verkligheten.

volymen hade önskats vara bättre. Men jag tager vad jag haver tidsmässigt. 

en till session om 1-2h.

• Like 1
Länk till kommentar

• 3 weeks later...
12 timmar sedan, säger RuoXuan :

mobilgrindarN, riktigt farlig.

Hahahahha, där är nog fan inte många som har min volym på en mobil enhet på svs. 
Börjar närma mig 50k händer, kommer en update snart. 5k händer kvar ish…

Länk till kommentar

3 timmar sedan, säger soldado9 :

Hur många bord klarar du att spela på en mobil? Kom igång jag testade för nåt år sen, var ju rena kaosen att ha typ 3-4 bord uppe

Kör 7st. Ganska behagligt utan problem om samtliga bord är fyllda.  Men svårt om det är något bord HU där det krävs mer beslut / fokus.  

• Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar

7 timmar sedan, säger BoImee :

Kör 7st. Ganska behagligt utan problem om samtliga bord är fyllda.  Men svårt om det är något bord HU där det krävs mer beslut / fokus.  

Har du kanske svaret på min fråga ovan? Vad är max bord man kan öppna på mobilen? 

Länk till kommentar

23 minuter sedan, säger Rhetoric :

Har du kanske svaret på min fråga ovan? Vad är max bord man kan öppna på mobilen? 

Aaahh sorry, missade det. Ingen aning faktiskt!
Har iallafall inte satt stop en gång när jag testade 10st bord. 😃

Dags för en summering. 

Fått in nästan 50k händer nu sen jag började lira igen sista dagen/dagarna i juli. 

Absoluta absoluta merparten av volymen är på 0.50-1.00. Skulle väl gissa på att på sin höjd så har jag lirat 2k händer på 1-2.

Med fördelningen 70% NL och sen resten PLO. Tyvärr inte alltid det finns PLO eller PLO5 bord igång. Men när det finns så ser ni mig inne på dom. Framförallt PLO5 är ju sjukt roligt. 🤩

Om min matte stämmer så har jag plussat närmare 17000kr under dessa 50k händerna. 
Om min matte stämmer ännu mer så snittar jag väl runt 30bb/100händer? Någon får gärna rätta mig. :) 

Min hourly ligger runt 100kr/h, iallafall under september / oktober. Minns inte augusti. 
Det är inget att hänga i julgranen om man jämnför det med min timlön på mitt jobb. Men nu ser jag detta som en ren hobby och något som fördriver tiden när kidsen / frugan sover. Så ska inte klaga. Inte många som kan göra 4-5k månaden på sin hobby tänker jag. 

Framöver ska jag försöka få in 50k händer till, medans sunrunnen fortfarande är igång. Kanske kan klara det innan året är slut. Känns optimistiskt. Men man kan alltid försöka :)

IMG_9360.jpeg

• Like 4
Länk till kommentar

Var inne och vevade nu i nästan 3h. viket är myyyyycket för en slö tvåbarnsfassa som närmar sig 40bast! 🤓
respekt till er som lirar extrema volymer. Fattar inte hur ni pallar :)

Var Påväg mot en magisk session, men rexsilly eller något sånt tyckte om att 3beta mig och få in 75% av stacken inför river med sub 10% equity och binka river i 3st 400bb Potter under loppet av 20 min. Då kastade jag in handduken, blev ändå närmare 1,5k pluss på cirka 2.5k händer. 

fin start på månaden och sm-veckor framöver. Hade önskat att få lira eventet imorgon lördag. Men ska ha en massa folk över för att fira halloween. Så det blir inget av det… tyvärr!

på återseende 

• Like 1
Länk till kommentar