Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
14 minuter sedan, säger lamern :

har du pumpat upp volymen? jag ser dig vid borden nästan varje gång jag spelar

Lite grann kanske, haft ett sug men fortf inga superlånga sessions. Brukar köra 1-2h åt gången typ.

• Like 1
Postad

image.png.aafa0b69f4bfc8d2945d08d6d507e4c2.png

Semi intressant spot från ikv, hade tänkt jamma river på bricks då min hand känns som en bra bluff combo på brick river. Blockar lite 89s, TT, JTs, ATs och unblockar AQ samt alla fds. Fick bli en giveup istället på fd complete, osäker about that dock men känns som v har 1 miljard flushes så vill nog ha nån typ av flush blocker iaf, dock inte superlätt att hitta bluffs med spader från min sida. Kanske måste vara 88/99 med spader som jag barrelar turn med ibland? KJo med 1 spader är såklart fin också men inte superhög fq 3b pre med KJo @ 200 depth, ock kanske vill checka KJ på turn oftare då mer sdv mot Tx som V förmodligen inte kmr bluffa. Tar gärna input från någon som är vassare än mig.

Postad (redigerade)
8 timmar sedan, säger sebeke :

image.png.aafa0b69f4bfc8d2945d08d6d507e4c2.png

Semi intressant spot från ikv, hade tänkt jamma river på bricks då min hand känns som en bra bluff combo på brick river. Blockar lite 89s, TT, JTs, ATs och unblockar AQ samt alla fds. Fick bli en giveup istället på fd complete, osäker about that dock men känns som v har 1 miljard flushes så vill nog ha nån typ av flush blocker iaf, dock inte superlätt att hitta bluffs med spader från min sida. Kanske måste vara 88/99 med spader som jag barrelar turn med ibland? KJo med 1 spader är såklart fin också men inte superhög fq 3b pre med KJo @ 200 depth, ock kanske vill checka KJ på turn oftare då mer sdv mot Tx som V förmodligen inte kmr bluffa. Tar gärna input från någon som är vassare än mig.

Om jag är vassare än dig vet jag inte men en sak vet jag och det är du är upp emot en fisk och att du borde chilla lite med teori tänket redan preflop och postflop. 

angående handen i sig tycker jag det känns lite överbluff. Tror dina 10x vill spela bluffcatch mer än dom vill bluffa. du har bättre händer att naturligt bluffa av med. 

Redigerad av stefanovic
  • Like 2
Postad
4 timmar sedan, säger stefanovic :

Om jag är vassare än dig vet jag inte men en sak vet jag och det är du är upp emot en fisk och att du borde chilla lite med teori tänket redan preflop och postflop. 

angående handen i sig tycker jag det känns lite överbluff. Tror dina 10x vill spela bluffcatch mer än dom vill bluffa. du har bättre händer att naturligt bluffa av med. 

Fair take. Hade inte många händer mot V ännu, hade han taggad som weak reg eller semi fisk typ. Han hade relativt normala stats för mig at this point och hade inte sett några sjuka sdowns tror jag, men 3bb opens luktar fisk. 

Kanske stämmer med Tx, min hand kändes inte som den hade mycket showdown alls på det turn kortet. Hade jag haft v som fisk markerad at this point hade jag tagit en annan line hoppas jag 😅

Postad
18 minuter sedan, säger sebeke :

Fair take. Hade inte många händer mot V ännu, hade han taggad som weak reg eller semi fisk typ. Han hade relativt normala stats för mig at this point och hade inte sett några sjuka sdowns tror jag, men 3bb opens luktar fisk. 

Kanske stämmer med Tx, min hand kändes inte som den hade mycket showdown alls på det turn kortet. Hade jag haft v som fisk markerad at this point hade jag tagit en annan line hoppas jag 😅

Sebeke, mannen som betraktar showdownvärde som en myt skapad av Soros och liberal media

• Thanks 1
  • Haha 1
Postad
58 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Sebeke, mannen som betraktar showdownvärde som en myt skapad av Soros och liberal media

Det är big checkdown som står bakom allting, jag lovar! !!

• Haha 2
Postad

image.png.450ea6e7ec0d45f20fe55658c3dc02d8.png

Man vill ju kasta turn helt ärligt, hade kastat alla andra händer i princip förutom JJ. Fick bli en fin hand emote och sen skippa in det istället in i den väntande snapsynen såklart😒

• Haha 1
Postad
7 minuter sedan, säger lamern :

ja där drar du mot 1 out 49/50 ggr 😅

Yep, man vet det redan också, det som är det värsta. Hoppas att jag någon gång i framtiden har disciplinen att bara mucka där

• Haha 1
Postad
45 minuter sedan, säger sebeke :

Man vill ju kasta turn helt ärligt, hade kastat alla andra händer i princip förutom JJ. Fick bli en fin hand emote och sen skippa in det istället in i den väntande snapsynen såklart😒

Den där sopan prenumererar på coolers

• Like 1
  • Haha 1
Postad
8 timmar sedan, säger sebeke :

Vika pre finns inte? I denna spot är de väl AK o QQ+ på /2 speciellt med riktigtkall där inne.  

Postad
34 minuter sedan, säger ölkaka :

Vika pre finns inte? I denna spot är de väl AK o QQ+ på /2 speciellt med riktigtkall där inne.  

Vi är väll deep nog för att setminea? Speciellt om den ofta går 3-vägs med fisk? 

Postad
1 timme sedan, säger ölkaka :

Hade vikt pre mot en del for sure, men killen som 4b var tillräckligt aktiv för att jag skulle vilja syna med stackdepth. Kan väldigt lätt bara folda flop även om vi har överpar beroende på betsizing tells etc på fp.

Postad
2 timmar sedan, säger sebeke :

Hade vikt pre mot en del for sure, men killen som 4b var tillräckligt aktiv för att jag skulle vilja syna med stackdepth. Kan väldigt lätt bara folda flop även om vi har överpar beroende på betsizing tells etc på fp.

JJ är nog rätt marginellt vinnande heads vs 4b 200bb CO vs BTN. Absolut killen kan va aktiv men många tar sig för att 4b bluffa när fisken synar som kan ha lite allt möjligt beroende på fisk.( Syna QQ här är nog inte så dåligt i teorin även om det bara är fiskar som gör det). Liksom  kanske nån AQ slänger han in men händerna du krossar som han 4b bluffar typ händer som 76s o A5s kommer nog inte va där även fast dom bör va där ibland

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, säger Dinousarien :

Vi är väll deep nog för att setminea? Speciellt om den ofta går 3-vägs med fisk? 

Tveksamt men är nog marginellt. Antinge floppa set då  eller hoppas stacka av mot fisk på låg bräda om reggen inte är inne. Sen är vi inte så djupa med fisken för att detta scenario ska hända tillräckligt ofta för att syna 25bb. 

Största fördelen är väl att vi sitter i pos o då många floppar kommer gå SB check->CO cbet -> Hero syn->SB jam->CO får lite jobbigt eftersom vi agerar bakom, om han nu inte bara har QQ+ o AK här 

Redigerad av ölkaka
Postad (redigerade)

Utan SB som övercalla image.thumb.png.33aff72f165d46b08a8a5d7cb38c73c5.png

Hur CO ska 4b en utan overcaller. (Många spelar ju 100bb sizes 200bb deep på svs o då blir det ju en syn mest 3b från blindsen så blir mindre size då värdet av vara polariserad pre försvinner lite) image.thumb.png.3dbd8e7ceb1b4c48c864e3f0c802c255.png

Redigerad av ölkaka
  • Like 2
Postad
14 timmar sedan, säger ölkaka :

JJ är nog rätt marginellt vinnande heads vs 4b 200bb CO vs BTN. Absolut killen kan va aktiv men många tar sig för att 4b bluffa när fisken synar som kan ha lite allt möjligt beroende på fisk.( Syna QQ här är nog inte så dåligt i teorin även om det bara är fiskar som gör det). Liksom  kanske nån AQ slänger han in men händerna du krossar som han 4b bluffar typ händer som 76s o A5s kommer nog inte va där även fast dom bör va där ibland

QQ är väl typ exakt handen som man kanske vill bygga en cold calling range runt 200deep, sen är väl det inte så mkt av en grej oop, så vitt jag vet så är det mest typ från btn när co/hj 3b tidigare open eller typ BB vs sb 3b hj/co kanske dvs när man är IP mot 3bettor. Men som du säger så är det nästan ingen reg som har det spelet mot andra regs.