Gå till innehåll

Pokermarker på eBay!


Cain

Recommended Posts

Japp det är jag som tjatar om marker igen...

 

Jag har spanat efter pokermarker på Ebay. Närmare bestämt

500st 11.5 clay DICE - marker.

 

Om ni följer den här enorma länken så ser ni en massa auktioner på ebay: länk här.

 

Förutom att man kan ha tur med auktioner och få markerna i princip hur billigt som helst så är man garanterad att kunna köpa ett set för 120 USD.

 

Det blir ca 900kr och det inkluderar en väska.

Samma deal kostar 2350kr hos Magnus Andersson AB.

 

Så, frågan är hur mycket frakt kan tänkas tillkomma?

Haffar tullen paketet och slänger på moms?

 

Det känns som om det ändå vore billigare via ebay, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Maila säljaren (finns en knapp för det) och fråga vad frakten kommer att gå på, helst några dagar FÖRE auktionen slutar.

 

Om tull och moms tillkommer (risken känns ganska överhängande om säljaren inte skriver gift överallt och låter bli att skicka kvitto, eller slår in det som present osv) så blir det 28.5% extra (3.5% tull, 25% moms) och förmodligen runt 90:- i avgift för att Posten är så snälla och låter dig betala med deras postgiro-blankett. Ändå billigare än MAAB mao, men kanske inte samma service...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer, jag ska inte räkna matte när jag är nyvaken. Tack för rättningen :)

 

Även om frakt på sex kg låter väldigt lite så är det nog ändå bäst att fråga först. Vissa säljare vill ha hutlösa summor (eller vad sägs om $80 i frakt från Kanada för 40 serietidningar i Kalle Anka & c:o-format?), och då är det bäst att ha något svart på vitt före man bjudit på auktionen i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte riktigt va?

 

Säg att du får markerna för 130$ frakten lär säkert gå på 50$, det är 180$, eller ca 1300 kr

 

Åker du på moms och tull hamnar du på 1680 spänn och ev aviavgift på 90 spänn.

 

Du fick väl knappast ge 1770 kronor för 200 marker hos MAAB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte riktigt va?

 

Säg att du får markerna för 130$ frakten lär säkert gå på 50$, det är 180$, eller ca 1300 kr

 

Åker du på moms och tull hamnar du på 1680 spänn och ev aviavgift på 90 spänn.

 

Du fick väl knappast ge 1770 kronor för 200 marker hos MAAB?

 

:oops::oops::oops:

Nja, inte riktigt kanske. Säg att jag tjackar 100 till. Då är jag i alla fall på en hundring när uppe i det där.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just en liten detalj... Det där är dice marker, dvs med tärninggsymboler på dem. Byt ut dice mot suited i sökningen så blir det bättre :)

 

Nej jag gillar inte suited speciellt. Prickarna på kanten stör mig.

DICE-markerna är grymt snygga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl billigare än MAAB även i värsta fall. Så det är väl bara att ta ett skott; antingen får du det något billigare eller mycket billigare.,

 

Nu har jag fått svar från två olika säljare.

Frakten blir minst 60 USD och högst 90 USD.

+ 3 USD som är någon försäkring.

 

Alltså

 

120 usd = 900kr marker (går nog att få billigare - t.ex. 752kr)

60+ 3 usd = 450+22.5kr i billig frakt

90 + 3usd = 697,5kr i dyr frakt

265kr i moms (inte säkert att det ens tillkommer)

 

Så ett billigt scenario borde hamna på:

742 + 472,5 = 1215kr

 

Dyrt hamnar på:

900 + 700 + 265 = 1865

 

Eftersom detta inkluderar en väska så ska priserna jämföras med MAABs 2345kr.

 

Så antingen tjänar man en tusenlapp eller femhundra kr. Känns bra :lol:

 

(EDIT: och MAAB har inte ens dice-markerna jag vill ha. De funderar dock på att ta in dem men vem vet när?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nu har även jag vandrat vägen och beställt ett set via eBay.com.

 

500 st 11.5 "clay" DICE med två lekar och en dealerkanpp, allt i väska.

 

Frakten (usps express) gick på ungefär lika med inropspriset.

 

Fick hem det tull- och momsfritt så totalsumman hamnade på knappa 1300 kr. Grymt bra.

 

Jag är väldigt nöjd med kvalitén på allt. Förutom de begagnade lekarna som var lite väl skurna i hörnen.

 

Och ja, självklart ska man ha "DICE"-modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halt Stopp Avbryt

 

Tänk efter före innan ni köper marker från ebay, och kolla denna länken innan. (verkar vara nere just nu, men fungerade igår, där kvalitétsskillnaden beskrivs tydligt)

http://home.comcast.net/~larosa7/

 

Magnus Andersson säljer två typer av marker, några av mycket bra kvalité och en budgetvariant. Hur vet ni vilken modell ni får från Ebay?

 

Så för er som har lagt pengar på de dyrare markerna från MAAB kan jag bara gratulera det är enorm skillnad i kvalité då budgetvarianten är hala, glatta och svårare att stapla. Det är verkligen värt de extra kronorna och från MAAB vet du vad du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har budat på ett 500 st set DICE-marker inkl. väska på eBay, aktionerna brukar sluta på $70-80 vilket är otroligt nice i jämförelse med de svenska försäljarna som tar 1800kr och uppåt. Såg dock efter jag lagt mitt bud att det finns ungefär samma set till buyItNow-priset $68!! (La dock mitt maxbud på 75 så det är inget att gnälla om.)

 

Jag var helnöjd med att hitta detta set ända tills jag såg ronins inlägg om skiftande kvalitet. Låter inge vidare med några slippriga plastbehandlade chips. Det står iofs "Clay" i annonsen men även att det är någon slags legering med nåt plastmaterial som ingen hört talas om. Vad är det jag får egentligen? Någon som vet?

 

Undrar också om det är någon som har erfarenheter av pokerbutiken.com? (500st set dice 1790:- t ex)

 

Håller förresten helt med cain om att dice-markerna är snyggast, prickarna på suited-chipsen associerar jag av någon anledning till sucker-liret roulette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kvalité du kommer få på markerna är omöjligt att svara på, men det skall bli intressant att se, du får ge en recension sedan.

 

Du får inga claychips, claychips är dyrare och Dice och suited markerna är plast och innehåller en metallskiva för att få upp vikten...

 

Detta spelar inte någon större roll för dig som hemanvändare, då de markerna av finare kvalite är mycket bra. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ägare av ett 300-set Six Stripe-marker och tänkte införskaffa mig några extra marker av olika färger men problemet är att jag inte kan hitta dem varken på ebay eller i sverige. Någon som vet varför? Vet ni föresten hur dessa är i jämförelse med andra som säljs på nätet? Har aldrig kännt på de andra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Andersson säljer två typer av marker, några av mycket bra kvalité och en budgetvariant. Hur vet ni vilken modell ni får från Ebay?

 

Så för er som har lagt pengar på de dyrare markerna från MAAB kan jag bara gratulera det är enorm skillnad i kvalité då budgetvarianten är hala, glatta och svårare att stapla. Det är verkligen värt de extra kronorna och från MAAB vet du vad du får.

 

Talar du av egen erfarenhet eller är det bara vad du "läst"? Jag fick hem prover från MAAB och det är otroligt svårt att se någon som helst skillnad på deras billigare mot dyrare marker. Med stor ansträngning kan jag tycka att den billigare har något rundare kanter (lite avfasad mot kanterna) och plasten är något glattare/slätare mot den dyrare som är lite ruggad. Knappast något som torde göra dem svårare att stapla.

 

De jag fick hem från eBay är av den bättre kvalitén (om man nu ska kalla den så), de är inte avfasade och de har inte den glatta ytan.

 

Jag vill råda alla som vill köpa av MAAB att köpa den billigare varianten för skillnande är knappt märkbar. Köp öl för det du sparar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köpt marker från ebay,skulle inte ni allt eftersom kunna skriva en slags recension,dvs. från vilken köpare ni köpte dom,hur lång tid det tog,om de gjorde vad de kunde för att ni skulle slippa tullen,och kvaliteten på markerna?

Skulle uppskattas! :)

 

Faktum är att jag fortfarande inte fått mina marker eftersom vi var så snåla att vi tog surface transport. (8-10 veckor)

Det har nästan gått exakt åtta veckor och IDAG fick jag ett brev från posten i Malmö att de vill ha en värdeuppskattning på mitt paket.

Så jag antar det blir moms på det men skit samma. Jag skickade informationen de ville ha så jag antar att paketet kommer om ca en vecka.

 

Beskrivningen på markerna löd: "These chips are made of a High Quality Clay Composite Resin with a metal insert for added weight. Each chip is made to specifications and is perfectly balanced to give the proper effect." Så jag tror och hoppas att de är "riktiga" claychips.

Även om de inte är det skulle jag nog inte märka någon skillnad själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talar du av egen erfarenhet eller är det bara vad du "läst"? Jag fick hem prover från MAAB och det är otroligt svårt att se någon som helst skillnad på deras billigare mot dyrare marker. Med stor ansträngning kan jag tycka att den billigare har något rundare kanter (lite avfasad mot kanterna) och plasten är något glattare/slätare mot den dyrare som är lite ruggad. Knappast något som torde göra dem svårare att stapla.

 

Jag talar av egen erfarenhet, har spelat med båda typerna av markerna och stör mig enormt på den glatta hala typen. Men visst kan jag vara kräsen, men det är en enorm skillnad att stapla/hantera ett gäng marker när man sitter i enturnering än 6 testmarker, tro mig..

 

Men givetvis, det är MIN åsikt, så andra tycker säkert att de är jättebra, beställ provmarker och kolla själva

 

appropå om dessa marker är clay eller inte så citerar jag homepokertourney.com och skickar med en länk

 

"Dice/Suited chips are great for home use and most players are truly impressed ... but they are not clay chips. Clay has nothing to do with these chips and I am surprised that they can be advertised as such. Having said that, these are the chips that I purchased and am more than happy with. To get real clay chips would have cost at least two to three times as much money and that's just for the plainest of clay chips! Home tourneys are usually between friends and the dice/suited chips will do just fine. Unless you are willing to pay big bucks for the very best, purchase some dice/suited chips, they will be a big hit at your tourney. Cost is about $35 per 100 chips but eBay auctions for a 500 chip set go for a little above $100."

 

http://www.thepokerchipcompany.com/html/be_aware_.html

 

Missförstå mig nu rätt, jag är då ingen som sitter och spelar mina turneringar med las vegas clay chips, utan tycker att de bättre suitedmarkerna håller en helt ok kvalité och det är de och dice markerna jag använder själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...