Gå till innehåll

MatsJonssons inte så galna äventyr


Johan_Beta

Recommended Posts

16 minuter sedan, säger Dinousarien :

Håller med rakt av! Blir snuskigt tilt själv när man ser någon bajsreg smygöppna ett 6-max.

Ja absolut, men nu är det 1/2 och gubben sitter och snackar bordsöppningar och öka sitt EV i samma mening.

medans jag och bigd bara vill maximera chansen att få in någon att spela

då är väl fan anon värre? svaraaya som förpestar klienten med att spammöppna på massa nivåer

Redigerad av KINGVON
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Lasery :

39wwsf-reggen som anklagar andra för att förpesta klienten , only on svs 👸

nämen sedär nån som blev ledsen, det där vet jag inte ens vad det betyder :D är väl bara njuta och ta mina pengar proffset! eller är du en sån tiltande mentalgame fisk som majoriteten av reggsen

 

sen om det är du som är svaraaya är du nog tbh sämst på nivån, rätt glasklar förstaspade

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh det var väl en läcka i ditt spel jag tyckte när jag spelade lite mot dig ( att du inte slogs tillräckligt mycket om små potter ). @KINGVON

Men eftersom du multitablar så hårt så tror jag nog det är rätt väg framåt endå. Ge upp ett par BB/100 men kunna få in maximalt med volym istället. Du har ju haft mycket imponerande resultat sista 2 månaderna sett till volym och profit, jag önskar jag kunde få in lika mycket volym som dig.

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni alla vet har jag gått hårt åt BigD på sistone så han ville stämma träff ikväll. Jag slog mig glad i hågen ner vid bordet och öppnade med att syna med 7 hög för att få upp stämningen på bordet. 

Sen kommer den här handen och jag förstår såklart att han har Trips+ och inte kommer folda när jag angriper hans vekhet men jag gör det ändå därför att det här är showbiz. Hur många roliga grejer tror ni BigD gjorde? Ni behöver inte svara, det var exakt noll. NOLL.

image.thumb.png.878dfd9e247ed1f4214f2bbf2dc75e77.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller bordstorlek borde SvS hålla sig till en storlek. Vad är meningen med att ha 5 och 6 max tables... När dom är nästan samma sak. Dom borde välja en istället å hålla sig till den enbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger JedicETH :

Stolpskott skulle jag kalla dom som envisas med att öppna 6manna och inte förstår att man har högre EV att ha 5manna...

Riggkonto confirmed?

Mods, finns det möjlighet att banna en spelare från ens dagbok om spelaren ifråga har mer än 80% Won when bet River?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger aml :

När det gäller bordstorlek borde SvS hålla sig till en storlek. Vad är meningen med att ha 5 och 6 max tables... När dom är nästan samma sak. Dom borde välja en istället å hålla sig till den enbart.

Det är helt idiotiskt, välj det som Jedic inte vill ha och gå med det. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger aml :

Ahh det var väl en läcka i ditt spel jag tyckte när jag spelade lite mot dig ( att du inte slogs tillräckligt mycket om små potter ). @KINGVON

Men eftersom du multitablar så hårt så tror jag nog det är rätt väg framåt endå. Ge upp ett par BB/100 men kunna få in maximalt med volym istället. Du har ju haft mycket imponerande resultat sista 2 månaderna sett till volym och profit, jag önskar jag kunde få in lika mycket volym som dig.

Tack för förklaring och Tack för lite konstruktiv kritik och inte bara droppa massa siffror jag inte ens vet vad dom betyder! antar det där betyder won single raised pot eller något i den stilen då

Jo är alldeles för vek och vaskar alldeles för mkt mindre potter för att jag i princip bara foldar och tar nån bättre spot. Det är jag medveten om också, Sen om det är en läcka eller en medveten justering spelar väl egentligen ingen roll då det fortfarande förlorar en hel del bb/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger KINGVON :

Tack för förklaring och Tack för lite konstruktiv kritik och inte bara droppa massa siffror jag inte ens vet vad dom betyder! antar det där betyder won single raised pot eller något i den stilen då

Jo är alldeles för vek och vaskar alldeles för mkt mindre potter för att jag i princip bara foldar och tar nån bättre spot. Det är jag medveten om också, Sen om det är en läcka eller en medveten justering spelar väl egentligen ingen roll då det fortfarande förlorar en hel del bb/100

WWSF = Won when saw flop

Betyder indirekt att du spelar för passivt typ. Men håller med om att det är fullt förståeligt om man lirar så långa sessioner du gör och så många bord. Men 39% är kriminellt lågt, misstänkter nästan att siffran inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Dinousarien :

WWSF = Won when saw flop

Betyder indirekt att du spelar för passivt typ. Men håller med om att det är fullt förståeligt om man lirar så långa sessioner du gör och så många bord. Men 39% är kriminellt lågt, misstänkter nästan att siffran inte stämmer.

Aha makes sense, tack! Kan ju faktiskt kolla vad jag har om jag hittar åt det, tror inte jag sett den nånstans innan iaf.

 

så hittade åt den, var inte mkt högre 41,4% så på hans sample stämmer det nog vem han nu än är

vad bör den ligga på?

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger KINGVON :

så hittade åt den, var inte mkt högre 41,4% så på hans sample stämmer det nog vem han nu än är

vad bör den ligga på?

Dom som spelar highstakes brukar prata om typ 50%+ , Men jag tror det beror lite på games också ju fler multiway potter det blir ju svårare blir det ju så klart att ha en hög%.

Vad jag sett på SvS hos regsen är väl att dom flesta duktiga regs ligger typ 47-50+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en viktig iPoker-tradition att ha flera bordsformat. För tio år sedan fanns även 3max (!). Helt sjukt format, var man kapabel att hålla lobbyn tillsammans med nivåns Jedic fick man lira 3-handed med sprutfisk natten lång. Med 60-70% rakeback. 

Undra varför det inte blev kvar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger aml :

Dom som spelar highstakes brukar prata om typ 50%+ , Men jag tror det beror lite på games också ju fler multiway potter det blir ju svårare blir det ju så klart att ha en hög%.

Vad jag sett på SvS hos regsen är väl att dom flesta duktiga regs ligger typ 47-50+

Läste på 2p2 att 50+ är svårt att hålla som en människa. Det stora botnätverket som uppmärksammats detta året har ju typ 52% ish eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger aml :

Dom som spelar highstakes brukar prata om typ 50%+ , Men jag tror det beror lite på games också ju fler multiway potter det blir ju svårare blir det ju så klart att ha en hög%.

Vad jag sett på SvS hos regsen är väl att dom flesta duktiga regs ligger typ 47-50+

Nä är ju inte alltid lätt bli av med 2 limpfiskar som gömt foldknappen under sängen multi

Men det var ju alldeles för lågt isåfall, rinner iväg mer än vad man tror då, såg att på /5 hade jag rätt mkt högre och sen dalande ju lägre jag spelat. Kanske får att man försökt spela där och inte bara grinda ut alla fiskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger KINGVON :

Nä är ju inte alltid lätt bli av med 2 limpfiskar som gömt foldknappen under sängen multi

Men det var ju alldeles för lågt isåfall, rinner iväg mer än vad man tror då, såg att på /5 hade jag rätt mkt högre och sen dalande ju lägre jag spelat. Kanske får att man försökt spela där och inte bara grinda ut alla fiskar

Stirra dig inte blint på sånna stats sålänge du vinner bra. Shvarayaa har ju 50+ på mitt sample och -evbb/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger KINGVON :

Nä är ju inte alltid lätt bli av med 2 limpfiskar som gömt foldknappen under sängen multi

Men det var ju alldeles för lågt isåfall, rinner iväg mer än vad man tror då, såg att på /5 hade jag rätt mkt högre och sen dalande ju lägre jag spelat. Kanske får att man försökt spela där och inte bara grinda ut alla fiskar

Tycker du vinner tillräckligt bra för att inte behöva byta spelstil, sen finns det några regs som kommer exploita dig men verkar ju inte påverka allt för mycket hos dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Tycker du vinner tillräckligt bra för att inte behöva byta spelstil, sen finns det några regs som kommer exploita dig men verkar ju inte påverka allt för mycket hos dig :)

Kanske går jämnt ut :D dom exploitar mig och vinner några bb, sen tiltar dom som verkar vara ett stort problem som väldigt många verkar ha på denna nivå, tilta för minsta lilla pott förlorat och bli tokiga. Då kmr väl en del pengar tillbaka eftersom jag inte brukar hålla på med sånt trams 😂

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Som ni alla vet har jag gått hårt åt BigD på sistone så han ville stämma träff ikväll. Jag slog mig glad i hågen ner vid bordet och öppnade med att syna med 7 hög för att få upp stämningen på bordet. 

Sen kommer den här handen och jag förstår såklart att han har Trips+ och inte kommer folda när jag angriper hans vekhet men jag gör det ändå därför att det här är showbiz. Hur många roliga grejer tror ni BigD gjorde? Ni behöver inte svara, det var exakt noll. NOLL.

image.thumb.png.878dfd9e247ed1f4214f2bbf2dc75e77.png

Du är en levande legend herr Jonsson, jag ska bättra mig till nästa session!!  Givetvis dålig riverdonk då jag vet att du är på äventyr, tänkte att den skulle trigga dig men du hade väl bara börjat på första Arbogan 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger soldado9 :

Du är en levande legend herr Jonsson, jag ska bättra mig till nästa session!!  Givetvis dålig riverdonk då jag vet att du är på äventyr, tänkte att den skulle trigga dig men du hade väl bara börjat på första Arbogan 

Välj alltid glädjen så blir det alltid bra

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...