Gå till innehåll

Turneringsmygel, låta tiden gå för ITM-placering?


Lukewarm

Recommended Posts

Jag spelade en endollarsturnering nyss och hamnade för första gången ITM. (54 av 648 = $10)

Prispengar delades ut upp till 90. När det var runt 200 spelare kvar började alla vid bordet att låta tiden gå, ingen satsade, den som hade BB vann SB (blev förvisso "rånad" på en BB) osv. Sen när vi var ITM så började alla spela.

 

Är detta scenario vanligt?

Är det fusk?

Kan man bli påkommen med detta "mygel" och kan åtgärder tas?

 

QoS får pilla på rubriken om han känner för det. ;)

 

* Ja, tack ;) - försöker förtydliga lite - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattar det som vanligt förekommande. Alla inser att det är förbaskat surt att komma precis utanför ITM.

Det är extra kul om placeringarna 20-11 får samma pengar eftersom det då inte är någon idé att fegspela när man väl är på plats 20 och har låg stack. Oftast utbryter värsta all-inracen som är lite smålustiga.

 

Men för att besvara din fråga så är det inte att räkna som fusk, mer som taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en likadan (samma?) igår på Pacific. Kände också att folk myglade, men själv var jag något short-stack, så jag kände att jag var tvungen att spela hem en eller ett par potter innan jag hade chans att hamna in the money. Minns inte exakt hur det var, men jag tror att jag hade A9s, floppen kom med en nia om högsta eller mellersta par. Motståndaren höjde och jag gick all-in. Tror bestämt att han hade två knektar på handen. Var kanske lite desperat gjort av mig, men hade jag tagit den så hade jag definitivt hamnat in the money.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror kanske han menade just det med att låta tiden gå? Att autofolda sig torde ju vara helt OK.

 

Men som exempel när jag körde en freeroll på prima förut, vi var ITM, men en polack som var shortstacked körde metoden att låta tiden rinna ut varje gång det var hans tur. "Did not react in time" varenda gång. Det tycker jag är dåligt spel iaf, och kanske skulle kunna ses som fusk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror kanske han menade just det med att låta tiden gå? Att autofolda sig torde ju vara helt OK.

 

Men som exempel när jag körde en freeroll på prima förut, vi var ITM, men en polack som var shortstacked körde metoden att låta tiden rinna ut varje gång det var hans tur. "Did not react in time" varenda gång. Det tycker jag är dåligt spel iaf, och kanske skulle kunna ses som fusk?

 

 

Extremt irriterande i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som exempel när jag körde en freeroll på prima förut, vi var ITM, men en polack som var shortstacked körde metoden att låta tiden rinna ut varje gång det var hans tur. "Did not react in time" varenda gång. Det tycker jag är dåligt spel iaf, och kanske skulle kunna ses som fusk?

 

Stackars polacken hade säkert ingen bra uppkoppling utan laggade nog hela tiden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt vanligt förekommande och det bästa du kan göra är att dra nytta av det. Igår blev jag 3:a i en 250 personers turboturnering och jag kan lugnt säga att jag hade inte varit i närheten av den placeringen utan alla de idioterna som sitter och frågar hur många som är kvar var 3:e minut och de som sitter och låter tiden gå. Jag fick skitkort hela turneringen, typ TT 2 gånger och sen var nog KJs eller ATs bästa handen på 80 minuter.... Men tänk på att deras blinds är det enklaste som finns att köpa, de synar inte en All In med AKs etc. Jag vet inte hur mycket blinds jag köpte hem igår men det var definitivt mest av alla i turneringen. Jag spelade 3!! händer fram till finaltable (förlorade 2 utav dom) resten utnyttjade jag bara deras tells, jag visste ju att dom ville grinda till sista pengen.

 

Det är fult av dom, men det ger dig definitivt en fördel som du kan och bör utnyttja. Annars räknas det inte som mygel utan snarare som standard för en stor del utav spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...