Gå till innehåll

Allmylove startar egen! (kan jag bli bra på poker igen?)


aml

Recommended Posts

8 minuter sedan, säger aml :

 

 

 

Och ja det funkar än men nu börjar det ju bli så att jag lär ha 100% fokus på borden annars hinner jag inte med. SÅ ibland kan det nog vara skönt å spela typ 6st, och ha nån film eller nått igång å mysa lite bara.

Tur du har balls så det räcker och blir över till hela nivån! Man kanske skulle försöka lokalisera sin egen inom sinom tid och göra lite dumheter!

Ohja det kan jag bekräfta att det faktiskt verkligen var! Riktigt skönt kunna luta sig tillbaka i stolen och ta det lite lugnt och göra lite annat samtidigt också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt seg session ikväll. Gjorde väl 2 halvpunts men tyckte i övrigt att jag spelade bra. Vann helt enkelt inte några händer i showdown... och träffade ingenting 42% won at showdown , 43% WWSF både långt under mitt normala.

 

Postar lite händer under.

image.png.d89ca29b3c1f973ab0f7a89f3b7b0207.png

 

 Är nöjd med handen som spelad. Så klart river kan man kanske folda beroende på spelaren. Men han var halvgalen , blev förvånad över att förlora den  när jag synade faktiskt...

image.thumb.png.354f42ef22885b58abd609dc92340da7.png

 

BillIvey! Detta får jag väl säga var en halvpunt från min sida. Att jag checkraisar just denna hand på flop är väl inte standard, dock ser jag inget större fel i det så länge jag gör det med en låg frekvens. Turn jag går fel eftersom den completar en väldigt trolig stege. Ska ej Overbetta där.

River lägga mot hans reraise ( Tror aldrig han bluffar där ).

image.thumb.png.f18f967c7a0d8b97e714a49054c12395.png

 

Här otur mot @KINGVON. Får kritisera hans spel här istället. Tror det är bättre att gå Flop och Turn här ( alltså all in turn) med din hand. För det känns som att det är så du spelar AA, KK här också. Typ 25 flop , 45 Turn.

Inge fel i att köra den för all in dock med backdoor dessutom, men tycker man delar upp det flop/turn.

image.thumb.png.d826ecbbbde8850f47723bbf8c670b75.png

Sen denna inte heller nått å göra.. Trisst att det är så här ibland skulle kunna posta 10 till men ingen orkar se bara bad beats :D

image.thumb.png.81008fb21ad90c9b0ec638539310667c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger aml :

Riktigt seg session ikväll. Gjorde väl 2 halvpunts men tyckte i övrigt att jag spelade bra. Vann helt enkelt inte några händer i showdown... och träffade ingenting 42% won at showdown , 43% WWSF både långt under mitt normala.

 

Postar lite händer under.

image.png.d89ca29b3c1f973ab0f7a89f3b7b0207.png

 

 Är nöjd med handen som spelad. Så klart river kan man kanske folda beroende på spelaren. Men han var halvgalen , blev förvånad över att förlora den  när jag synade faktiskt...

image.thumb.png.354f42ef22885b58abd609dc92340da7.png

 

BillIvey! Detta får jag väl säga var en halvpunt från min sida. Att jag checkraisar just denna hand på flop är väl inte standard, dock ser jag inget större fel i det så länge jag gör det med en låg frekvens. Turn jag går fel eftersom den completar en väldigt trolig stege. Ska ej Overbetta där.

River lägga mot hans reraise ( Tror aldrig han bluffar där ).

image.thumb.png.f18f967c7a0d8b97e714a49054c12395.png

 

Här otur mot @KINGVON. Får kritisera hans spel här istället. Tror det är bättre att gå Flop och Turn här ( alltså all in turn) med din hand. För det känns som att det är så du spelar AA, KK här också. Typ 25 flop , 45 Turn.

Inge fel i att köra den för all in dock med backdoor dessutom, men tycker man delar upp det flop/turn.

image.thumb.png.d826ecbbbde8850f47723bbf8c670b75.png

Sen denna inte heller nått å göra.. Trisst att det är så här ibland skulle kunna posta 10 till men ingen orkar se bara bad beats :D

image.thumb.png.81008fb21ad90c9b0ec638539310667c.png


Angående handen mot latexallergiker så känns det som en riktigt dålig 3b-size 3bb--->12bb. Mot den sizen så känns 4b jam rätt attraktivt 100bb deep i latex skor istället. Förövrigt så känns det helt okej att bara dega den floppen med 1 SPR, sålänge man degar en del överpar också givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Dinousarien :

Angående handen mot latexallergiker så känns det som en riktigt dålig 3b-size 3bb--->12bb. Mot den sizen så känns 4b jam rätt attraktivt 100bb deep i latex skor istället. Förövrigt så känns det helt okej att bara dega den floppen med 1 SPR, sålänge man degar en del överpar också givetvis.

Ahh du kanske har rätt. Ja min 3b size kanske är lite offdär , spelar ju så många bord och har den anpassad för 200bb. Sen är jag van med att han brukar sitta med 200bb men inte idag så gjorde ingen justering, insåg först på flop att han satt med 100bb lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger aml :

Ahh du kanske har rätt. Ja min 3b size kanske är lite offdär , spelar ju så många bord och har den anpassad för 200bb. Sen är jag van med att han brukar sitta med 200bb men inte idag så gjorde ingen justering, insåg först på flop att han satt med 100bb lol.

Är ju för stort även om de är 200bb deep. Köper dock det mot fisk att sizea upp lite. Men inte mot regs som adjustear och drar upp sin 4b frekvens, ner med sin syn frekvens och ökar sin fold frekvens :D sen kanske det där är överkurs på /1 men ser inte varför man inte bara kan gå 9bb.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Dinousarien :

Är ju för stort även om de är 200bb deep. Köper dock det mot fisk att sizea upp lite.

Korrekt , det är absolut inte meningen den ska vara så stor lol. Någonting är off (kör med ipoker tools) har hållt på och försökt justera formeln så att jag är nöjd.

Mot 3x open skulle jag nog vilja ha den på 10bb i pos ( 200bb deep )

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...