Gå till innehåll

KINGVON spinner svsrulle


KINGVON

Recommended Posts

8 timmar sedan, säger KINGVON :

Alltså på anon borden, kan man göra något med HUDen? det kmr ju fram massa rutor men är maxhänder på alla och ingenaning vem som är vem. Är ju någon som ska envis tokspamma upp massa anon bord, han har säkert något hemmasnickrat sånt program så han kan se statsen

Du kan se session stats i hm3. Det brukar vara en liten ruta på bordet där du kan trycka upp en meny, där kan du välja "session stats". Det kan vara lite seg, ibland tar det en hand eller så innan den kommer igång. Du kan också se session stats för en enskild spelare om du dubbelklickar någonstans på hans statsruta(tror det är på tomrummet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl bli dags för ett seriöst inlägg för lite omväxling, men kan väl vara skönt att skriva av sig ibland. Har väl hängt i luften ett tag då jag har försökt stimulera mig exakt varje vaken sekund i princip för att slippa tänka på något annat. Men på senaste dagarna har det börjat slå mig mer och mer vilken hemsk jävla höst och ännu värre vinter det kommer bli, kan inte följa med på norgeresorna, USA eller alla spontala fjällsresor och köra skoter som varit vintern om inte årets höjdpunkter innan. Kan inte ens dra och rasta crossen eller skotern alls med grabbarna alls längre nu, oklart när och om jag ens kommer kunna köra igen vet inte hur bra/stabila sådana knäoperationer blir. Sen att det ska hända på värsta skitsaken, då jag skulle göra ett hopp jag har gjort i princip 100ggr och aldrig fått en skråma. Flippa in i en foampit (du landar i ett jävla skumgummibad där du övar inför ramphopp, jord osv för att man INTE SKA göra illa sig) Men lyckas på något sätt fastna med benet på sidan och pajja hela jävla knät. Hade jag inte haft crosstövlar som i princip gör en immun mot att bryta fötterna hade den nog rykt käpprätt åt helvete också. Nåväl, men vissa kan väl anse det är rätt åt mig, då jag inte lyssnat på kroppen innan då jag brytit ja i princip alla vanliga ben man bryter. Vissa även flera gånger (nyckelbenet har nog rykt mest genom åren, dåliga landningar och smälla överkroppen mot styret). Sen vet jag nog ingen som kör regelbundet och inte brutit något. Men det blir ju det som är själva rushen vetskapen att det kan gå åt helvete, men samtidigt rushen man får av att göra det.

Alla såna basic saker man tagit förgivet och hur man i princip tror man är odödlig när man är ute och kör och att varenda fritidsintresse jag haft blir helt plötsligt något jag inte ens kan utföra längre. (visst har jag alltid tyckte poker varit roligt och intresserad av det, men har aldrig lagt ner nån direkt tid och blev ju det man valde bort för andra aktiviteter). Så blev i princip för några månader sen nu att jag måste hitta något och tjejen föreslog poker för hon vet jag spelar då och då. Å det är jag evigt tacksam för, vet inte vad jag hade fyllt dagarna med annars och hur dåligt man hade mått. Misstänker att alkohol, droger hade fyllt vardagen, säkert då betydligt mkt värre saker än några harmlösa streck eller något fokuspiller till grinden😂

Men ska försöka ändra approachen lite nu, försöka mig på att faktiskt lära mig spela poker och inte bara utöva det varenda vaken sekund på så många bord som möjligt, maximal stimulans. Sen kliva/inte spela om man inte är sugen eller har feeling osv. Man behöver inte heller spela 18h i sträck varje dag. Så blir ju som att lära om sig från grunden igen, få det att bli roligt igen då jag tappat gnistan lite (behöver verkligen detta i vinter så kan inte tappa gnistan ännu) men blivit att man gjort det ändå bara för att göra nånting. Men svårigheten att göra saker med måtta, att det blir så extremt är väl generellt rätt vanligt vad jag har förstått.

Så blir väl lagom att börja längst ner och verkligen slå nivån, istället för att bara grinda sönder den å suga åt sig så mkt som möjligt på så många händer som möjligt. Ta lite pauser, reflektera litegranna över spelet och ta och kolla hur fruktansvärt jävla illa det egentligen är! (blir iaf ingen solver, ni som blev oroliga kan pusta ut!!!!) Kanske kan smygstarta redan ikväll och dra NÅGRA timmar kväll/natt och se hur det känns.

Skönt att få ranta och babbla av sig lite, finns som egentligen ingen man kan prata med sånt här om (för mig iaf). Då som känt vuxna män inte pratar om sånt här, har väl varit tabu i all evighet?, vill heller inte störa tjejen som kom in på utbildningen hon tjatat om sen första dagen jag träffade henne (Jurist). Var till och med jag som övertalade henne att tillslut tacka ja, då jag tycker det skulle varit sånt slöseri för någon som verkligen kan och är smart nog att klara av det att inte ta chansen. En chans som jag då obv och många andra industriare aldrig skulle kunna få då vi helt enkelt är för tröga är rätt svart på vitt! 😂  Den är i Lund dock så är ju en jävla bit bort, men vill inte att hon skiftar fokus och ska springa runt och oroa sig över mig istället för det hon behöver fokusera och lägga tiden på! Vet hur hon är också, så hade väl slutat med att hon hoppat av och kommit hem så lika bra att inte säga något. Sen föräldrarna tycker mest det är rätt åt mig och kanske ett wake up call enligt dom att man inte kan hålla på som jag gjort helt enkelt, så dom lär man ju inte surra om det med!

Så för att summera blir en lång, mörk och deppig jävla vinter. Kommer bli en jävla prövning, då jag bor helt ensam nu också då tjejen är och pluggar. Men vi får se till att göra det bästa av situationen och förhoppningsvis får jag ju en jävla operationstid snart iaf och kan börja blicka framåt emot det. Men har inte ens blivit kallad ännu, så är då minst 4-5 veckor till bort. Skulle inte förvåna mig alls om det blir typ i början av nästa år, julledigheten osv ska dom ju först ha sen kanske man blir kallad. Känns som ett rimligt scenario atm.

Nu känner man sig ju nästan 10kg lättare (nej inte dom kg muskler osv man tappat när man suttit flera månader och förtvinat vid datorn och inte kunnat göra något alls nästan.) Skönt att få gnälla litegrann bara och tycka synd om sig själv helt enkelt, är inte svårare än så ibland!

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Vante7 :

Kämpa på! 
 

Kör du heltid hade jag verkligen rekommenderat riktigt pokerplugg. Ditt ev har möjligt att dubblas väldigt snabbt, speciellt i början när du hittar enkla läckor. 

Kmr ju återgå till jobbet sen direkt när jag anses vara fit för att jobba igen, men är många månaders rehab efter operationen innan det är aktuellt. Så får stunden kan jag väl säga att jag spelar heltid. 
Det är ju bara det att just plugg och sånt, lär mig aldrig nånting genom den metoden. In genom ena örat och ut genom andra. Men håller med hade man kunnat få det att funka på något sätt hade det nog varit effektivt.

3 timmar sedan, säger soldado9 :

Tung e du!! ❤️

 

du får ju göra något bra av det, nog blir knät bra med junisläkkött. När du e tbx är du väl en 500k rikare också 

thnx bro!❤️ jo, något måste man ju pyssla med under tiden. Men vad fan gör man för att fördriva tiden när man inte jobbar, inte kan hitta på något speciellt då man knappt är mobil och tänker inte sätta mig och spela dataspel eller dylikt. Ska man sitta i soffan och käka chips och kolla netflix, hur jävla tragiskt låter inte det.

Tkr då inte jag ska ha nå pengar iaf, sålänge allting går bra och det blir som dom har tänkt det utan komplikationer. Så bra och billig sjukvård här i sverige och att få möjligheten att göra en sånhär operation utan att betala hundratusentals kronor tkr jag är mer än nog som kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger pokerspelarn1 :

Det råkar inte vara som så att du hänger i "Dübois- trakterna"? Motorvärlden på temat är ju faktsikt ganska liten, inte omöjligt att vi har gemensamma vänner :D

Tja!

Nä inte hänger, självklart har ju våra vägar korsats nån enstaka gång. Jag känner han personligen inte iaf, kan hända att någon av dom äldre gör och varit och vloggat och grejor med honom. Jag är nästan 10år yngre än honom också och en av dom yngre här uppe med, sen för 4-5år sedan var jag inte riktigt lika rogue som dom övriga ännu så kan ju ha missat en hel del.

Vi kör mest skoter också, så vi rör oss uppåt (Northern Light grabbarna) . Vet inte hur insatt du är men där en av frontfigurerna tyvärr körde ihjäl sig på en sån där prototyp av stark varg tror jag dom heter, riktigt jävla dödsmaskiner han skulle dessutom bli en av ambassadörerna ryktades det om.

Fan nu blev det ju att man satt och drömde sig bort, får vara glad om jag kan vara med och köra igen. Är ett jävla tag innan jag är opererad sen rehabad och klar :(
 

Kör du själv något eller är det polarna dina som pysslar med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...