Gå till innehåll

NL - Endast spela par?


PeO

Recommended Posts

Tror som Adapa, att det inte skulle bli särskillt lönsamt att Spela bara PP. Lägg hellre till några händer som AKo, AKs,AQo, AKs, AJs, AJo, KQs, KQo och möjligen också KJs, KJo , QJs QJo. Det tror jag är mer vinnade i längden.

 

Fast du får gärna göra ett test och dela med dig av resultaten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär gå gul på blindsen?

 

Om man räknar med alla scenarion där du inte får betalt, för mkt action preflop, när din hand blir slagen osv osv....lär inte hålla i längden.

 

Blindkostnaden blir naturligtvis ett problem. Men borde det inte det uppväga alla gånger man dubblar upp med set/kåk och höga par (all-in in preflop)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär gå gul på blindsen?

 

Om man räknar med alla scenarion där du inte får betalt, för mkt action preflop, när din hand blir slagen osv osv....lär inte hålla i längden.

 

Blindkostnaden blir naturligtvis ett problem. Men borde det inte det uppväga alla gånger man dubblar upp med set/kåk och höga par (all-in in preflop)?

 

Det är ju inte säkert att man dubblar upp med setet, ofta är det ingen annan som har träffat något, och då vinner man ett par BB. Eller så blir man översettad och tappar ett inköp.

 

Inte alltid man vinner med höga par preflop heller. Motståndarna måste vara bra dumma för att t.ex syna en all in med JJ eller AQ eller såna saker.

 

Sen har vi ju lite ökade kostnader också, du kan få betala ett par BB extra för att se en flopp, bara för att missa och tvingas att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett expriment för ett tag sedan på $10 SnG.

 

Jag gick direkt all in oavsett position eller vad dom andra hade raisat innan med AA,KK,QQ,AK. alla andra händer folda jag. När det var bara 4st kvar så började jag spela som vanligt.

 

Det var ytterst förvånande hur många som synade även när blindsen var låga med händer som tex AQ,AJ,AT + alla pockets.

 

Jag låg riktigt bra pluss efter kanske 20-30st men sen tog det tvärstopp ( som alltid när man tror att man kommit på något)

 

Problemet var inte att dom slutade syna utan att jag torskade nästan varenda gång dom synade. Efter en 60-70st låg jag riktigt mkt back och orkade inte fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror som Adapa, att det inte skulle bli särskillt lönsamt att Spela bara PP. Lägg hellre till några händer som AKo, AKs,AQo, AKs, AJs, AJo, KQs, KQo och möjligen också KJs, KJo , QJs QJo. Det tror jag är mer vinnade i längden.

 

Fast du får gärna göra ett test och dela med dig av resultaten :)

 

Hmm det där var lite märkligt råd dock om hela tanken är att spela super-tight? :)

 

AQo, AJo, KQo, KJs, KJo, KQs, QJs, QJo kan du ju slänga direkt om du vill ha en tight image. Iof så slänger jag de flesta av de händer om jag inte får gå med ur sen position och om det inte raisats fram till mig, trots att jag ofta får en ganska LAG image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis spelar man fullring med denna strategi och många bord samtidigt. Visst får man räkna med ett eller annat förlorat inköp. Spel på micronivå (många tomtar) är även att föredra. Dessutom tillämpar man max 5% regeln när det gäller mellan och småparen när det är höjt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man göra detta när man tjänar pengar på så pass många andra händer? Finns ju ändå ett max för hur många bord du kan spela. Man blir ju dessutom SJUKT lättläst.

 

man får väl anta att detta skulle vara anpassat till microlimit och där är det inte så många som sysslar med reads enligt min ringa erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man göra detta när man tjänar pengar på så pass många andra händer? Finns ju ändå ett max för hur många bord du kan spela. Man blir ju dessutom SJUKT lättläst.

 

man får väl anta att detta skulle vara anpassat till microlimit och där är det inte så många som sysslar med reads enligt min ringa erfarenhet.

 

Nästan sant, därför jag nämnde det sist.

 

Med detta spel får man iaf en flops seen på 5,9%

Och faktum är ju att man bara kommer pricka ett set en hand på ungefär 135, och därtill kanske plussa lite på de höga pocketsen. Med tanke på att du betalar kanske 20 bb under denna väntan så blir det nog svårt att plussa.

 

Alla pps + AK, AQ, och AJs tror jag kan funka, på fullbord. Kanske inte de minsta paren i tidig postion. tror för övrigt rätt många spelar just såhär..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man göra detta när man tjänar pengar på så pass många andra händer? Finns ju ändå ett max för hur många bord du kan spela. Man blir ju dessutom SJUKT lättläst.

 

Och faktum är ju att man bara kommer pricka ett set en hand på ungefär 135, och därtill kanske plussa lite på de höga pocketsen.

 

Edit: Missförstod lite smått, ignorera :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...