Gå till innehåll

NLT - Hur spela dessa hooks?


tikhal

Recommended Posts

Game # 114153475 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Oaxen"

Game ended 2005-08-21 20:14:48 UTC

 

Players:

_Argenius_ (EUR 41,80 in seat 1)

samco (EUR 29,45 in seat 2)

johantunis (EUR 56,75 in seat 3)

Hero (EUR 27,00 in seat 4)

mortenlp (EUR 55,72 in seat 5)

marjo (EUR 37,82 in seat 6)

 

Dealer: marjo

Small Blind: _Argenius_ (0,25)

Big Blind: samco (0,50)

 

Hero was dealt: Jd - Jh

 

johantunis Fold

Hero Raise (1,00)

mortenlp Fold

marjo Call (1,00)

_Argenius_ Call (0,75)

samco Fold

 

Flop 9s - Kd - Kh

 

_Argenius_ Check

Hero Check

marjo Check

 

Turn 9s - Kd - Kh - Jc

 

_Argenius_ Bet (0,50)

Hero Raise (1,00)

marjo Fold

_Argenius_ Raise (1,00)

Hero Raise (1,00)

_Argenius_ Raise (5,25)

Hero Raise (9,50)

_Argenius_ All-In (34,05)

 

Hero ?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför du bara minihöjer hela tiden. Om din standardraise med bra kort preflop är en miniraise, är det väl kanske rätt här också, men jag föredrar att dra på minst ett pottbet här.

 

Jag hade betat ut på floppen, som faktiskt är rätt bra för dig. Har någon kungen lär du märka det. När du sedan träffar knekten på turn är det bara att försöka få in såsen, speciellt på denna nivån med detta stackdjup. Att miniraisa typ hundra gånger är nog inte bästa sättet att få in deg, men när nu gubben går all-in hade jag tackat och bockat och synat glatt. Finns ju väldigt många händer som du slår i det här läget han skulle kunna göra det med. Om du inte vill syna turn här, spelar du nog för högt för din rulle. Har han bättre hand än du alt. drar ut, säg nice hand och köp in på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, här kommer resultatet:

 

Hero All-In (14,50)

_Argenius_ Payback (14,80)

 

River 9s - Kd - Kh - Jc - 2c

 

_Argenius_ shows: Js - Kc (a full house, kings full of jacks)

Hero shows: Jd - Jh (a full house, jacks full of kings)

 

_Argenius_ wins: EUR 53,50 (with a full house, kings full of jacks)

Rake: EUR 2,00

 

 

Självklart satt han på KJ som åt upp min sista out. suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fold finns ju inte när du träffar kåken. Lite fundersam kan man ju bli när han bettar som han gör men han skulle lika gärna kunna sitta med en kung med bra kicker eller en stege. Jag tycker inte det är något större fel i att checka floppen. Har någon en kung är det inte alls säkert att det märks som någon skrev, han kan slowplaya den in absurdum (vilket många gillar att göra på denna nivå). Dessutom, vad säger en bet från Hero på den floppen? Inte att han har en kung i alla fall! Om någon bettar en sån flop så är det nio gånger av tio ett bluffbet och det är svårt att få någon att tro dig. Det finns i princip inga drag ute heller så att se om det kommer något överkort på turn och sen agera tycker inte jag är något tokigt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fold finns ju inte när du träffar kåken. Lite fundersam kan man ju bli när han bettar som han gör men han skulle lika gärna kunna sitta med en kung med bra kicker eller en stege. Jag tycker inte det är något större fel i att checka floppen. Har någon en kung är det inte alls säkert att det märks som någon skrev, han kan slowplaya den in absurdum (vilket många gillar att göra på denna nivå). Dessutom, vad säger en bet från Hero på den floppen? Inte att han har en kung i alla fall! Om någon bettar en sån flop så är det nio gånger av tio ett bluffbet och det är svårt att få någon att tro dig. Det finns i princip inga drag ute heller så att se om det kommer något överkort på turn och sen agera tycker inte jag är något tokigt spel.

 

ja, kanske jag gav ett dumt råd för den här nivån, men högre upp betyder inte ett bet garanterat en bluff på en sån bräda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då spelade jag den rätt altså, skönt. Det kunde lika gärna varitt Kx, AK eller en slowad 99.

 

Men låt oss säga fyrdubbla stackarna ? Om han ställt in på samma vis ?

 

Men ni kanske har rätt i att betta på flop, hade jag fått en duktig raise där hade knektarna åkt i mucken och jag hade inte hamnat i denna situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vetifan om jag tycker ud spelade den rätt, RÄTT FÖR NIVÅN kanske. men inte rätt om vi pratar högre limits/djupare stackar...

 

Nej han spelade inte rätt.

4-5 ggr bb preflop

3/4 -> hel pott på flopp

 

Sen har du lite o handla med, men du kan knappt lägga den handen i texas om du höjt ordentligt pre iaf. Nu har du minbettat osv, då kan han sitta med allt från K2 till AK o reraisa dig, bara o betala av för det sämre spelet preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okejdå, jag pratade mest om rivern..

 

funderade lite på det där med, med raise pf samt bettandes över hela handen så hade han vetat vart han stod.

 

Menar du att INTE skulle synat ner på turn? Jag vet inte hur djupa stackar det skulle krävas för att jag skulle lägga mig, men jag tror inte Vättern är djup nog...

 

EDIT: Jag menade turn, naturligtvis....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade bettat rejält redan på turn men om det gick ända till river och ahn gick all in direkt skulle jag nog kunnat hitta folden.

 

Ett mediumbet skulle jag kanske synat.

 

Och det är bara för det är denna nivå.

 

på 2/4 och högre hade jag kunnat lägga mig på turn mot för mkt motjuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi verkligen samma hand här? :)

 

Jag spelar inte våldsamt högt ($1/$2 NL) och på den nivån hade jag gladeligen synat ner alla dagar i veckan, även med djupare stackar än så här. Kanske dåligt av mig, jag vet inte, men jag tror medel-fi (åtminstone på Party-nätverket) skulle kunna köra en all-in med alla kungar, QT och 99. Väldigt många fler händer än de som slår JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen oerhört dåligt på varje gata. Men du verkar i alla fall villig att förbättra dig :)

 

1) Miniraisa inte preflop (om du inte höjer mini med ALLA händer du höjer). Gör en normal raise istället.

2) Beta 2/3 pott - pott på floppen. Får du syn kan du anta att Fi har en kung. Får du omslag beror det lite på reads... men oftast är det en K eller en tomtebluff på denna nivå.

3) Minihöj inte på turn utan höj ordentligt. Så grund stack som du och fi har åker degen in. Särskilt på denna nivå.

 

Som sagt - höjer du normalt preflop, betar ut på flop och blir synad så har du ett enkelt move på turn - all-in. Betar du ut på flop och turn blankar ar du ett enkelt move på turn - check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade bettat rejält redan på turn men om det gick ända till river och ahn gick all in direkt skulle jag nog kunnat hitta folden.

 

Ett mediumbet skulle jag kanske synat.

 

Och det är bara för det är denna nivå.

 

på 2/4 och högre hade jag kunnat lägga mig på turn mot för mkt motjuck.

 

Om någon går all in på 2/4 så lägger du din kåk eftersom du stenhårt sätter honom på KJ eller KK? Verkar lite väl vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...