Gå till innehåll

FL - SH, när spela XXs?


Albert

Recommended Posts

Om det är ett flertal limpers och du sitter i SB (dvs det kostar ett halvt litet bet) eller om du sitter i BB mot en uppenbar steal kan man tänka sig att syna med typ 93s och liknande.

 

Dessa är dock undantag, normalt sätt är ENBART det faktum att en hand är suited inte nog för att spela en det behövs ytterliggare kvaliteer som höga kort eller stegchans för att det ska vara lönt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar: Kikar man på pokerrooms EV-listor (efter faktiskt spelade händer) så har trash suited större minus-EV än trash offsuit. Varför? Jo, för många spelar handen, för många tittar på turn osv...

 

Alla inser att 82o skall slängas preflopp, mendan 82s kanske spelas ty "but they were suited"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SH tycker jag att man kan spela nästan det mesta XXs, får du färg eller drag till det på floppen är det bara att smälla på! Får du det inte kanske du får tvåpar och då smäller du på igen, annars slänger du skräpet. I SH kan man spela mycket lösare än i full-ring. Är man riktigt tight i SH så går man garanterat back.

 

Viktigast av allt dock: Var lyhörd och observant på dina medspelare, ibland räcker par i tvåor för att vinna ibland krävs det en royal.

 

Mina 2c

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SH tycker jag att man kan spela nästan det mesta XXs, får du färg eller drag till det på floppen är det bara att smälla på! Får du det inte kanske du får tvåpar och då smäller du på igen, annars slänger du skräpet. I SH kan man spela mycket lösare än i full-ring. Är man riktigt tight i SH så går man garanterat back.

 

Viktigast av allt dock: Var lyhörd och observant på dina medspelare, ibland räcker par i tvåor för att vinna ibland krävs det en royal.

 

Mina 2c

 

/Stefan

Min upplevelse är totalt tvärtom. De som ser över 50% av flopparna i sh går oftast back, de som tjänar bäst på bordet ligger oftast runt 30%. Visst, undantag händer, ibland byggs det ju upp monsterpotter som en medioker starthand vinner. Men fortsätter de med det spelet är den vinsten snart borta.

Enda situationen jag synar med XXs (typ 83s) är från SB på en ohöjd pott då hela bordet är med. Träffar jag färgdrag, tvåpar eller topp-par så bettar jag ut direkt och ser hur bordet reagerar. Får jag mothugg synar jag och hoppas på bra turnkort, är det kasst så blir det check-fold (endast reads på motståndarna kan få mig att fullfölja).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip spelar jag bara XXs från SB.

 

Efter många limpare synar jag. Om jag är först in höjer jag. Annars lägger jag mig.

 

I SH tycker jag att man kan spela nästan det mesta XXs, får du färg eller drag till det på floppen är det bara att smälla på! Får du det inte kanske du får tvåpar och då smäller du på igen, annars slänger du skräpet. I SH kan man spela mycket lösare än i full-ring. Är man riktigt tight i SH så går man garanterat back.

 

Du vet att det gäller FL, va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min upplevelse är totalt tvärtom. De som ser över 50% av flopparna i sh går oftast back, de som tjänar bäst på bordet ligger oftast runt 30%. Visst, undantag händer, ibland byggs det ju upp monsterpotter som en medioker starthand vinner. Men fortsätter de med det spelet är den vinsten snart borta.

Enda situationen jag synar med XXs (typ 83s) är från SB på en ohöjd pott då hela bordet är med. Träffar jag färgdrag, tvåpar eller topp-par så bettar jag ut direkt och ser hur bordet reagerar. Får jag mothugg synar jag och hoppas på bra turnkort, är det kasst så blir det check-fold (endast reads på motståndarna kan få mig att fullfölja).

 

:) Alltid kul med olika åsikter .. Dom som ligger mellan 20-30% seen flops i SH FL tycker jag verkar gå mest back. Dom verkar sitta och läsa starthandstabeller mer än att läsa sina motståndare. Oftast blir dom rädda och lägger sig så fort en raise kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...