Gå till innehåll

PLO - Passivt spel leder till svårt beslut


NewYork

Recommended Posts

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: ddkkkim1361 ( $2096.73 )

Seat 3: N__________1 ( $6154 )

Seat 4: Hero ( $1862.50 )

Seat 5: nutsgilrs ( $610 )

Seat 6: karsten123 ( $2180 )

Seat 7: wertyu333 ( $2276.75 )

Seat 8: gera111 ( $4039 )

Seat 9: witten ( $2134 )

Seat 10: kbk999000 ( $1778 )

Seat 1: tonghuashun ( $475.50 )

karsten123 posts small blind [$10].

wertyu333 posts big blind [$20].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ Jh 6s 4h As ]

 

Synar med en pisshand. Tror att jag ska få knappen eftersom nutsgilrs har vart passiv ett bra tag.

 

gera111 calls [$20].

witten folds.

kbk999000 folds.

tonghuashun calls [$20].

ddkkkim1361 folds.

N__________1 folds.

Hero calls [$20].

nutsgilrs raises [$40].

karsten123 calls [$30].

wertyu333 folds.

gera111 calls [$20].

tonghuashun calls [$20].

Hero calls [$20].

 

** Dealing Flop **

[ Js, 3h, 4s ]

 

Då sitter man med top två och nötfärgsdraget. Det var ungefär max man kan hoppas på.

 

karsten123 bets [$217].

gera111 calls [$217].

tonghuashun folds.

Hero calls [$217].

 

Bet och syn, det betyder jag i alla fall har odds att dra till färgen. Kanske leder jag till och med? Väljer oavsett att bara syna här. Är det för passivt?

 

nutsgilrs folds.

 

** Dealing Turn ** [ 6c ]

karsten123 checks.

gera111 bets [$868].

 

Jaha då blev det svårt. Karsten checkar sit set/tvåpar/bluff, eller checkraisar sin stege. Gera111 representerar stegen eller bluffar. Jag har trepar och nötfärgen, dvs. i basta fall 9+6-1=14 outs, och en gubbe bakom. Vad ar mitt move?

 

Tillaggsinformation: karsten123 har forsokt stjala nagra potter pa floppen, och gera111 har huggit pa nagra potter dar flopbettaren visar svaghet. Skulle ni tro att tvaparet star?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan itne tro att du har bästa handen (på turn), möjligt att han har J6xx dock. Är det fallet måste du ju gilla dina odds, men som sagt, kan han verkligen syna på floppen utan bra stegdrag lr set (set borde han väl raisat oxå iofs antar jag?)? Skulle vara J4 då men svårt att betta ut den när turn kommer va? Jag är iofs ganska fiskig på omaha, men hade callat med förhoppningen om att vi har samma hand och/eller möjligheten att dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du inte leda på floppen?

 

Känns ju inte som bet+syn innan dig är någon setgaranti direkt. Kan lätt tänka mig att det är topptvå som betar ut och ett drag som synar, eller tvärtom.

 

Och om du är uppe mot ett set så är det ju troligare att det är 333 än JJJ/444 och bottensetet borde du ju till och med ha lite möjlighet att få loss genom att slå på din motståndare vilket vore väldigt trevligt. Om du hamnar heads-up så kommer du aldrig ta särskilt mycket skada av att vara all-in eftersom grundpotten är stor.

 

Hamnar du i en flervägspott så ska det ju dessutom väldigt mycket till för att du ska förlora något på beten. Då måste du typ vara maximalt blockad samtidigt som du är uppe mot top set och en rappis.

 

En fördel med att höja floppen är ju att du kan syna turn vilket kort som än kommer och inte behöver bekymra dig för att bli bortbetad med ditt drag mot en eventuell stege som går in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...