Gå till innehåll

NLT - Två nästan identiska händer


trexter

Recommended Posts

Jag har inte HH:na tillgängliga så jag tar det ur minnet. Båda händerna är 6 pers. NL $0.5/1 med hela inköp hos alla. Jag har dubblat stacken. I cashgame ska det ju inte ha någon betydelse, men jag tror ändå att folk aktar sig lite extra efter att man nyss vunnit mycket - rätta mig om jag har fel.

 

Innan floppen synar CO och knappen (knappen har nyligen kommit till bordet och har inte stuckit ut på något håll men verkar lite försiktig) och jag synar i sb med K :club: 7 :heart:

Big blind checkar.

 

I första handen kommer floppen: K :diamond: 8 :spade: 4 :heart:

I andra handen kommer floppen: K :diamond: 8 :diamond: 4 :heart:

 

Jag bettar ut $3 i första position på båda flopparna, vilket leder mig till min första fråga? Hur ofta ungefär är det rimligt att checka floppen utan färgdrag i första position för att vilseleda motståndet till att syna ner med mellanparet senare i handen?

 

I båda händerna foldar bb och CO men knappen min-raise:ar. Detta ser för mig mycket ut som en "ser-var-jag-är-bet" och jag smackar på med $11. Min tanke är givetvis att jag ska få bort svaga kungar och mellanpar. Mot det aktuella moståndet är jag ganska säker på att detta lyckas om det verkligen är en sådan bet jag beskrev.

 

- Hur ofta måste knappen göra ett sådant "feeler bet" för att min re-re-raise ska vara rätt på första floppen?

 

Samma sak gör jag på den andra floppen (denna gång är knappen en annan moståndare, aningen lösare och aningen aggressivare). Detta tror jag dock är helt fel. Det är mycket möjligt att han höjer för att få dra gratis till färgen på turn men i så fall borde det väl vara bättre att bara syna och sedan betta ut hårt på turn vid blank?

 

Eller ska jag ge upp helt och hållet och folda? Han kan ha bättre hand, betta ut mig när tredje rutern kommer eller dra ut...

 

Synpunkter/Åsikter? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh...har exakt samma problem.

Om man betar floppen med en hand som K7 där kommer det ju nästan inte hända någonting annat än att man får spel av en bättre hand eller möjligtvis ett drag, om inte fi är korkad.

Om man ska checka och ha sig så känns det som att man spelar för fancy i onödan.

Och reraisen i första handen är väl för att ta potten där, inte för att få syn hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...