Gå till innehåll

Följ Tjockisbagarns onlinedebut på NL25!


TjockisBagarn

Recommended Posts

Tjena kära pf.nu:are!

Jag är en grabb på 18 år som ska börja lite smått med nätpoker efter att jag tycker mig ha vart ganska överlägsen poolarna, har tyvär inte haft tid att testa cosmo i Sthlm än men det kan gott vänta. Jag hoppas att en dagbok ska motivera mig och hålla diciplinen så jag inte måste skämmas över dåliga HH:s.

 

Jag kan inte undvara så mycket pengar än så jag börjar med en BR på 250$ även om den teoretiskt sätt är för liten för att inte gula.

 

Jag kommer spelar Holdem NL25$ dvs BB på 0.25$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till På vilken sida?

 

empirepoker, fråga mig inte varför jag fick bara för mig att ta den, o så spelar några poolare där.

 

nej kanske svårt o lira på cosmopl när man är 18...

 

Jag har fortfarande inte fått ngt svar av ngn om det här på pf.nu men fåglar har viskat i mina öron att pokerturneringarna har 18 års gräns... dessutom kan man komma in på mindre tillåtna sätt ^^.

 

Nej men allvarligt så menade jag ngn pokerklubb, var ganska trött så det blev cosmo :-o

 

Har nyss börjat spela och ligger 2$ back :( men det ska nog ordna sig tills jag stänger av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MeGoOzY ( $11.28 )

Seat 2: Blademan420 ( $54.83 )

Seat 3: applefish368 ( $24.65 )

Seat 4: Nick828 ( $27.25 )

Seat 7: ikwamuku ( $17.63 )

Seat 9: sportoatgbh ( $22.30 )

Seat 10: Pyke9 ( $46.55 )

Seat 5: miraculous44 ( $21.86 )

Seat 8: OhJordan ( $24.75 )

Seat 6: honesty76 ( $24.50 )

miraculous44 posts small blind [$0.10].

honesty76 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to miraculous44 [ Ac As ]

ikwamuku calls [$0.25].

OhJordan folds.

sportoatgbh raises [$1].

Pyke9 folds.

MeGoOzY folds.

Blademan420 calls [$1].

applefish368 folds.

Nick828 folds.

miraculous44 raises [$2.90].

honesty76 calls [$2.75].

ikwamuku folds.

sportoatgbh calls [$2].

Blademan420 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Jh, 3c, 8d ]

miraculous44 bets [$8].

honesty76 folds.

sportoatgbh folds.

Blademan420 calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

miraculous44 is all-In [$10.86]

Blademan420 calls [$10.86].

** Dealing River ** [ Jc ]

honesty76: dam

miraculous44 shows [ Ac, As ] two pairs, aces and jacks.

Blademan420 shows [ Qs, Td ] a straight, eight to queen.

Blademan420 wins $47.52 from the main pot with a straight, eight to queen.

ikwamuku has left the table.

 

VA FAN? HAN SYNAR MIN 8$ raise med HÅLSTEGE FY FAN!

 

-25$ för tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade en SnG 10+1 då detta inträffar:

 

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: redfeathers ( $855 )

Seat 6: Msbear69 ( $620 )

Seat 7: METHOSCBB ( $1130 )

Seat 10: miraculous44 ( $820 )

Seat 9: OoBLUoO ( $1035 )

Seat 4: allpennyin ( $3540 )

Trny:14974343 Level:2

Blinds(15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to miraculous44 [ 9c Qc ]

allpennyin calls [30].

redfeathers folds.

Msbear69 folds.

METHOSCBB folds.

OoBLUoO calls [15].

miraculous44 checks.

** Dealing Flop ** [ Td, Js, Tc ]

OoBLUoO checks.

miraculous44 checks.

allpennyin bets [30].

OoBLUoO folds.

//30 är det värt för att träffa stegen, har han set kan degen åka in//

miraculous44 calls [30].

** Dealing Turn ** [ 8c ]

//YEAH! stege! försöker mig på en checkraise...//

miraculous44 checks.

allpennyin is all-In [3480]

//bara att syna, hoppas han inte har kåk//

miraculous44 is all-In [760]

//YES! han har bara triss!

** Dealing River ** [ Ts ]

//FAN OXÅ JÄVLA LOTTO!

miraculous44 shows [ 9c, Qc ] a straight, eight to queen.

allpennyin shows [ Th, 5s ] four of a kind, tens.

allpennyin wins 2720 chips from side pot #1 with four of a kind, tens.

allpennyin wins 1670 chips from the main pot with four of a kind, tens.

miraculous44 finished in sixth place.

 

Roligt? Tredje SnGn irad som jag trycker in degen med minst 65% och blir utdragen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den första dagens spelande slut, efter att ha varit nere på 205$ pga 2 utdragningar och lite kasst spel så spelade jag upp mig och det kändes faktiskt mot förmodan riktigt bra nu på slutet.

 

V1 D1 = 250 +14 = 264$

 

Ska försöka fixa lite mera HHs nästa gång jag spelar (vet inte om jag hinner imorgon), nu blev det ju bara AA torsken mot gutshotstraight älskaren :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att varje low-limit dagbok som startas så ska något geni som läst Gdailys artiklar vara framme och säga att BR:en allt är för liten.

 

Det är 250dollar, skulle han förlora dom så kan man steka hamburgare på Donken i en vecka och sätta in samma summa igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du neteller? Isåfall så tycker jag att du ska sätta igång och bonushora illa kvickt ett väldigt bra sätt att bygga rulle.

Lycka till!

 

Nej jag har inte netteller och jag spelar i nuläget för att det är roligt och egentligen inte för pengarna vilket gör att jag inte orkar skaffa netteller just nu bara för att bonushora, tar så långt tid att få ut bonusarna med low limits iaf.

 

Är inte den där rullen lite för liten för den där limiten? Fast vad spelar det för roll när det går framåt

 

lycka till TjockisBagarn

 

Jo, teoretiskt sätt är den det men eftersom jag inte har netteller så kostar det för mkt att ta ut dem jämfört med vad jag tjänar på att byta sida, emporepoker har inga lägre limits så just nu gör jag så gott jag kan på dessa limits

 

Gillar att varje low-limit dagbok som startas så ska något geni som läst Gdailys artiklar vara framme och säga att BR:en allt är för liten.

 

Det är 250dollar, skulle han förlora dom så kan man steka hamburgare på Donken i en vecka och sätta in samma summa igen...

 

Håller med fullständigt! Är man ny kan man läsa själv i andra trådar (vilket jag har gjort flitigt) och inse själv man måste ha si o så BR för si o så limits. Det finns inga lägre limits på empirepoker och jag orkar inte flytta pengarna, dessutom har jag skickat min CV till donken som asken föreslog ;)

 

Men tack för stödet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att varje low-limit dagbok som startas så ska något geni som läst Gdailys artiklar vara framme och säga att BR:en allt är för liten.

 

Det är 250dollar, skulle han förlora dom så kan man steka hamburgare på Donken i en vecka och sätta in samma summa igen...

 

Det hela beror på hur rädd man är om sin rulle. Man kanske verkligen inte vill sätta in mer pengar och då bör man veta vilken nivå man bör hålla sig på för att inte variansen ska äta upp rullen. Om man är beredd att sätta in mer så har man ju egentligen större rulle men många är inte medvetna om hur stor roll svängningarna i poker spelar. Om man är medveten om riskerna får man ha hur stor eller liten rulle man vill, men alla förtjänar att veta vad de ger sig in på.

 

Nej jag har inte netteller och jag spelar i nuläget för att det är roligt och egentligen inte för pengarna vilket gör att jag inte orkar skaffa netteller just nu bara för att bonushora, tar så långt tid att få ut bonusarna med low limits iaf.

 

Att skaffa neteller är ju enklare än att öppna ett hotmailkonto. Och på partyskalens 5x-bonusar och primanätverkets signups så tar det inte speciellt lång tid även om man spelar 0.10/0.20 eller till och med 0.05/0.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skaffa neteller är ju enklare än att öppna ett hotmailkonto.

 

Måste man inte skicka in legitimation?

 

Inte om man bara ska ha Neteller som en mellanstation. Om man vill ta ut blir det lite krångligare, men att bara ha det för att kunna flytta runt sina pengar mellan olika sidor är lätt som en plätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle spela ett kort kvällsskift på empire men inte kan jag skryta med ngn vidare tur. Efter drygt 5 min träffar jag str8 på floppen (rainbow) och bettar pot, blir reraisad all in av en kille som nyss kom till bordet, jag synar givetvis och han visar hålstege, stackars tomte tänker jag ända tills han drar in runner runner flushen och mitt inköp är borta...

 

Ytterligare en nästan lika dan historia utspelar sig och jag börjar nästan gråta!

 

BR är nere på 241$, beslutar mig för att spela EN SnG o sen lägga av för idag, och vips var det min tur, vann AQ mot AK men torska men sen torska jag 77 vs 44 och KK vs A9o. Tillslut lyckades jag iaf vinna skiten vilket var skönt för min BR som började närma sig 200$ strecket.

 

V1 D4 BR = 280$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...