Gå till innehåll

Skanke spelar MTT


Skanke

Recommended Posts

En dagbok kanske skulle vara något man kanske tom kan starta en ny trend ;)

 

Jag har spelat poker på nätet i ca 1,5 år och har alltid gått bäst på turnerings lir. Största jag vunnit är B2Bs "månadsfinal". Det var i våras och inbringade ca 9500euro. De penagarna kom som en skänk från ovan då jag var nyseparerad med två små flickor. Penagrna gick i första hand till ny lägenhet och tillhörande bohag. Lägenheten är belägen i Västerljung en håla strax utanför Trosa i södermanland.

 

Nu är rullen minimal men det brukar ordana sig...

Målet med dagboken är väl mest att få vara som alla andra och givetvist bli bättre.

 

Kommer att spela allt från €10 turneringar och uppåt. Kommer även att spela satteliter till diverse tävlingar, då rullen inte håller för inköp direkt alla gånger;)

 

Jag lirar på Bestpoker under nicket HerrSkanke. Bestpoker tillhör B2B nätverket.

 

Då jag är hyfsat retarded så kommer stavningen att vara en helt annan i denna dagbok en den som finns i ordböckerna..... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började bra i turneringen, lurade av en snubbe stacken när jag hade nötfärgen. Efter det spelar jag som en kratta. Synar en höjning med A7s från en snubbe som jag tycker verka week. Tanken är att sno potten på floppen. Floppen kommer TT9 vilket känns som en perfekt nu tar jag dina pengar flop. Han bettar ut 110 i en 700 pott och jag slår om till 700 mer. Han skickar in sina pengar i mitten och jag sitter där som en idiot.

 

Gnetar lite efter det och hittar så småningom AJ med 9BB kvar i stacken är inte valet så svårt och degen åker in. JJ får för sig att svara och det sista J kommer på turn. Nya tag.

 

Ska spela satteliten 23:30 för att jag tycker det är kul...Lirar oxå €10 turbon 23:00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 5bb kvar efter att förlorat en 55-45 match, ställer då in med 55, AA hittar synen. Har öppet stegdrag innför rivern men drar inte ut.

 

Då det är turbo känns det inte som att det är så mycket att välja på, tror man man har typ 50/50 så skickat jag in degen. Om man sedan drar ihop en skaplig stack kan man ju leta efter lite större edge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagens spel med satteliten till kvällens €4000 garanterade, ganska menigslöst förvisso då jag inte kommer att ta varken rebuy eller addon om jag kvalificerar mig. Fast det finns ju chans endå....

 

 

En sak som är ireterande är att det inte verkar gå att kolla HH från turneringar, får försöka att komma ihåg intresanta händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satteliten ser ut att klara sig...

 

I PL€10 med en rebuy som jag spelade låg jag på average stack när jag i BB tittar ner på KK. UTG har limpat alla andra foldar, jag höjer, han höjer jag trycker in det som går han synar. Floppen kommer T hög och jag stoppar in mina sista tusen. Han synar och visar upp ett par fina tior, jag drar inte ut och ännu en turnering går i stöpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, hamnade hemma hos en kompis igår efter att varit tvungen att avbryta min HU match mot Mr_Mitac.

 

Jag hade som sagt kvalat in i €4000 garanterade och det visade sig vara en frezzout, jag trodde det var en rebuy. Detta gynnade mig då jag inte skulle göra rebuy eller addon så jag kännde mig glad från början. Spelade stabil poker från början, efter ett tag fick jag set i J, och lyckades få bra betalt.

 

Efter en bra stund fick jag AXs på BB och får se en gratis flopp. Floppen kommer två i min färg och SB ställer in, jag täcker honom med ganska mycket och han har spelat som en kratta fram tills det läget så jag kan mycket väl leda på mitt ess. Jag trycker in degen och får till min förskräckelse syn av en bakom. Korten åker upp SB har skräp, men han efter mig har två i samma färg och ett par. Jag klonkar redan på turn och går upp i chipplead. Sedan händer inte så mycket, lite blindsteal tills vi är 13 kvar, då går kompisens trådlösa nätverk ner, när vi kommer in igen har 2 till åkt ur. Jag kalarar mig till finalbordet och hittar rättt snart AA. Dubblar upp mot 22. En efter en åker ut och när vi är tre kvar torskar jag mot runner runner, efter att jag floppat par. Han får stege med hjälp av sin femma tror jag att det var. Efter det gör jag en tiltsyn med A3 mot QQ. Då har jag typ 10000 kvar och blindsen ligger väl på 7000 tror jag. Vinner första allinen men åker dit på den andra när jag ställer in med J6 och får svar av K4. J på flop K på river.

 

989euro fick jag för min tredje plats.

 

UT: €97

 

IN: €989

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lungt med spelet idag, kastar €10 FL 1 rebuy nu klockan 19:28.

 

Åkte ur mede AK mot AJ med floppen AJ6 köver kom ett fjärde klöver på Turn han synade ner mig med sitt tvåpar ändå och vann då jag inte heller hade något klöver.....

 

UT €117

 

IN €989

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag €3000 garanterade, har börjat som en sopa, får skärpa mig. Synat bort 700 med marginella kort... :evil:

 

Får KT på bigblind, en limp jag checkar. Floppen kommer QT4 två hjärter.

Jag checkar, sigge bettar några hundar, jag ställer in då han har gjort så ett gäng gånger. Han synar med QJ härter och jag drar inte ut. Bedrövligt spelad hand, jag har rebuyat och ska skärpa mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du kommer lyckas bra skanke, du är en riktigt bra turneringslirare, minns då du tog mig HU för nåra veckor sen....

 

Men hur som helst, ett stort lycka till. Själv så är jag inte lika lyckosam i turneringar som på cashborden, tror jag är fööör aggresiv och försöker bluffa/köpa för mkt potter, vilket går på cash men i turneringar så räcker det med en eller två såna fel så är du antingen ute eller så är man illa ute som shortstacked..

 

Men jag ska nog öva upp mig på turneringar jag med, har i alla fall hyfsade result men bara på dom mindre, typ 10-15 € dom andra blir jag alltid utköpt ur.

 

mvh

zeb_sthlm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du kommer lyckas bra skanke, du är en riktigt bra turneringslirare, minns då du tog mig HU för nåra veckor sen....

 

Men hur som helst, ett stort lycka till. Själv så är jag inte lika lyckosam i turneringar som på cashborden, tror jag är fööör aggresiv och försöker bluffa/köpa för mkt potter, vilket går på cash men i turneringar så räcker det med en eller två såna fel så är du antingen ute eller så är man illa ute som shortstacked..

 

Men jag ska nog öva upp mig på turneringar jag med, har i alla fall hyfsade result men bara på dom mindre, typ 10-15 € dom andra blir jag alltid utköpt ur.

 

mvh

zeb_sthlm

 

TACKAR

 

På måndagar kommer det inte bli något lir tror jag, däremot blir det minst SlaskVM idag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte i fysisk form att spela, huvudvärk och grejer.

 

Kastade bort 15 euro i en frezzout, första näven fick jag JJ. Höjer upp till hundra. Några syn. När bordet pluppar upp har sigge gått allin och jag tittar påp floppen T hög. Så jag tänker skitsamma och synar. Han visar T8. Hann vinner på triss då det visst låg två tior på floppen... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...