Gå till innehåll

NLT - SnG, taktik för Sit & Go?


personalities

Recommended Posts

Jag lirar Sit & Go på B2B, huvudsakligen €3 och €5 men även ett par €10.

 

Jag har absolut inga problem med dessa turneringar, men ibland så kan jag lätt komma ur balans och lira helt åt helvete. Jag brukar fokuera främst på att låta de andra spela ut varandra, lira supertight för att sedan lira riktigt aggressivt på de få händer jag spelar. Efter 3-4 potter ligger man bland de tre bästa... En vinnande taktik, kan tyckas. Men om denna inte funkar i längden? Hur ska jag då egentligen spela under dessa turneringar?

 

* RP och flytt till Turneringspoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är långt ifrån expert men jag spelar uteslutande på samma nivåer som dig och som jag kan tolka det på exakt samma sätt. Mitt spel har åtminståne börjat luta åt det vinnande hållet sen jag började spela på detta sätt. Jag kan tipsa dig om att läsa allt som står att finna i den "tidiga" Plantskolan där Ector coachade MorganSthlm i SnG-djungeln.

 

Mkt. matnytting läsning där. Du kommer mer eller mindre få din taktik bekräftad skulle jag tro.

 

Lite hårddraget kan man väl uttrycka det så här. Folda allt utom premiumhänder tills det är 4 spelare kvar och därifrån all-in eller fold...

Typ.

 

Men som sagt; Läs Plantskolan från början.

 

Lycka till./P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...