morberg Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Party Poker 5/10 Hold'em (9 handed) converter Knappt 50 händer på fi som har lite drygt 20% VPIP, och spelar ganska passivt de få händer jag har sett efter floppen. Preflop: morberg is MP2 with Ah, Td. 3 folds, morberg raises, 4 folds, BB calls. Möjligen är positionen i tidigaste laget, men jag spelar ändå min ATo (dessutom säger Abdul att det är ok fyra från knappen, så det så). Först in och höjningen är självklar. Flop: (4.40 SB) 2c, Js, Kd (2 players) BB checks, morberg bets, BB calls. Känns naturligt att följa upp för att försöka ta potten på en gång. Turn: (3.20 BB) Ad (2 players) BB checks, morberg checks. Nu blir det intressant. Jag träffar precis det jag vill. Samtidigt är jag girig och vill få ut så mycket som möjligt och tänker till. Tror att fi lägger sig om jag bettar. Samtidigt indikerar det rätt mycket svaghet från min sida och borde kunna locka fram en bluff på river. River: (3.20 BB) Qc (2 players) BB bets, morberg raises, BB folds. Tja, med nötterna borde vilket nöt som helst klara av att höja HU när fi bettar ut. Final Pot: 6.20 BB Den stora frågan är min check på turn. Är det ok för att försöka få fi att bluffa, eller är det "fancy play syndrome"? Resten av handen spelar sig själv eftersom jag träffar på river, men är det generellt ett bra spel att ge gratiskort HU för att inducera bluff på nästa gata? Kan tillägga att jag inte hade spelat så med fler personer i potten, men HU (dessutom mot stora mörken) är det ett lite annat läge. Citera
Adapa Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Tja...många av händerna som han lägger på turn kommer han kanske bluffa på river. Å andra sidan så vill du inte ge gratiskort, brädan ser ju ohygglig ut. Citera
chlu Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Att locka till bluff är väl något man i huvudsak använder mot aggresiva spelare? Är det inte bättre i de flesta fall att få betalt av den förmodade passive spelaren när han fortfarande har något att hoppas på? Citera
morberg Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Att locka till bluff är väl något man i huvudsak använder mot aggresiva spelare? Är det inte bättre i de flesta fall att få betalt av den förmodade passive spelaren när han fortfarande har något att hoppas på? Jo, det har du rätt i. Men 50 händer och 20% VPIP betyder att jag har sett honom spela 10 händer post-flopp och det är lite i minsta laget för att ha någon vettig read. Citera
Bjorn_ Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Ofta kommer han ju ha ett drag till stege, tvåpar/triss eller möjligen färg här på turn. Att ge ett frikort till en hand med 4-5 outs här kostar dig uppemot ½ BB så jag skulle behöva väldigt starka skäl till att göra det. Tror att det är bättre att betta ut och hoppas på en inkorrekt syn från hans sida. (I teorin skulle han ju även kunna ha en hand där syn är korrekt även om det är osannolikt t.ex. J T eller Q J men det gör det ju bara mer fel att checka.) /Bjorn Citera
Hjort Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Ofta kommer han ju ha ett drag till stege, tvåpar/triss eller möjligen färg här på turn. Att ge ett frikort till en hand med 4-5 outs här kostar dig uppemot ½ BB så jag skulle behöva väldigt starka skäl till att göra det. Jo, men det finns ju också ett värde i att inte vara ett totalt offer på rivern när man checkar tillbaka på turn. Aningens svårt att kvantifiera iofs. Citera
Recommended Posts