Gå till innehåll

NLT - Bottentvåparet ur BB


dlinder

Recommended Posts

Lyckas inte få handkonverteraren att göra som jag vill (den tar inte med satsningarna), så det får bli som det blir. Nån som vet vad jag gör för fel där? Provade en massa olika inställningar, aldrig kom det med.

 

Har nyligen satt mig, så jag har tyvärr ingen speciell read.

 

Seat 10 is the button

Seat 3: charlesmm ( $120.60 )

Seat 4: MIGGATYMAG ( $94.95 )

Seat 6: gitel24k ( $97 )

Seat 7: IsoscelesKramer ( $97.30 )

Seat 9: LENAZ420 ( $136.58 )

Seat 10: elselselsels ( $100 )

Seat 2: Hero ( $128.95 )

Seat 8: Muddibuddi ( $43.50 )

Seat 1: Arsenal_ ( $102.35 )

Seat 5: Sammy987 ( $20 )

 

Arsenal_ posts small blind [$0.50].

Hero posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Tc 7s ]

 

charlesmm folds.

MIGGATYMAG calls [$1].

Sammy987 folds.

gitel24k folds.

IsoscelesKramer folds.

Muddibuddi folds.

LENAZ420 calls [$1].

elselselsels folds.

Arsenal_ folds.

Hero checks.

Gratisflopp...

** Dealing Flop ** [ Ks, 7c, Ts ], Pot ca $4

 

Bottentvåparet. Jag bör ju leda så jag bettar ut. När jag blir höjd +en overcall bestämmer jag mig för att se turnen istället för att återhöja. Kommer turnen ofarlig kan jag göra ett till försök på potten.

 

Hero bets [$3].

MIGGATYMAG raises [$6].

LENAZ420 calls [$6].

Hero calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 5h ] Pot ca $21

 

Så ofarlig turn det blir, jag betar 2/3 pot för att plocka upp potten här, blir jag höjd igen så slänger jag eftersom jag antagligen är uppe mot topptvåparet eller ett set.

 

Hero bets [$13].

MIGGATYMAG calls [$13].

LENAZ420 calls [$13].

 

** Dealing River ** [ Qc ] Pot ca $58

 

Två calls gör att det känns mörkt och jag försöker checka ner mot ev missade drag.

 

Hero checks.

MIGGATYMAG bets [$30].

LENAZ420 folds.

Hero calls [$30].

 

Mer än en gång på fyra gör han det här spelet med ett missat drag, eller kanske till och med en naken kung. Därför bestämmer jag mig för att syna ned.

 

Kommentarer? Flopspelet känns lite slumpmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du spelade den ratt. Du checkar rivern vilket ar tecken pa att du inte gillar din hand och kommer i manga fall lura till dig en bluff.

 

Sattet han spelade handen pa kan ocksa tyda pa en AJs och att han satte stegen. KQ hade nog raisat dig pa turn ocksa. Dock ar manga av dessa handerna svara att tro pa med tanke pa preflopspelet bara limpers.

 

Nagon som satte QT kanske?

 

En annan variant ar att gora en check raise pa turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du spelade den ratt. Du checkar rivern vilket ar tecken pa att du inte gillar din hand och kommer i manga fall lura till dig en bluff.

 

Sant, rivercallen måste vara mer eller mindre given. Kan gott tänka mej att jag leder här i hälften av fallen.

 

Sattet han spelade handen pa kan ocksa tyda pa en AJs och att han satte stegen. KQ hade nog raisat dig pa turn ocksa. Dock ar manga av dessa handerna svara att tro pa med tanke pa preflopspelet bara limpers.

 

Ja det är ju sjukt svårt att få fram något rimligt. En svag kung tänkte jag först men då bör han ju checka ner river. Ett missat öppet stegdrag/färgdrag från floppen känns nästan mest troligt tycker jag.

 

Nagon som satte QT kanske?

 

En annan variant ar att gora en check raise pa turn.

 

Intressant idé! Frågan är bara om man inte blir commited då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja tillbaka på floppen med färgdrag och ett antal stegdrag ute, dessutom känns fi:s miniraise på floppen mer som ett drag alternativt en ensam kung som vill se vart han står, än något som har dig slagen.

 

I övrigt var det bra spelat tycker jag, bet på turn känns nödvändig mot två motspelade där minst en lär sitta på något drag oc check-syn på river känns nästan obligatorisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja tillbaka på floppen med färgdrag och ett antal stegdrag ute, dessutom känns fi:s miniraise på floppen mer som ett drag alternativt en ensam kung som vill se vart han står, än något som har dig slagen.

 

Paradoxalt nog så är det bl a just pga drag som jag väljer att se turnen först. Återhöjer jag floppen är det risk för att ett färgdrag eller öppet stegdrag ställer mig all in, och då måste jag folda. Fast det känns ju helt knäppt att resonera så? Dessutom är det nog rätt få som är så aggressiva med drag, även om jag personligen skulle spela så med ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja tillbaka på floppen med färgdrag och ett antal stegdrag ute, dessutom känns fi:s miniraise på floppen mer som ett drag alternativt en ensam kung som vill se vart han står, än något som har dig slagen.

 

Paradoxalt nog så är det bl a just pga drag som jag väljer att se turnen först. Återhöjer jag floppen är det risk för att ett färgdrag eller öppet stegdrag ställer mig all in, och då måste jag folda. Fast det känns ju helt knäppt att resonera så? Dessutom är det nog rätt få som är så aggressiva med drag, även om jag personligen skulle spela så med ett.

 

Håller med Ray, re-raise på floppen för att se var du står, och ta betalt av dragen. Lite knäppt att resonera sådär ja... Om du tror dig veta att ett det är ett stegdrag eller färgdrag som ställer så är det ju bara att syna? :) Iom ditt tvåpar behöver du ju inte oroa dig för eventuella överkort i eventuella drag heller. Du är ju bara slagen av fem händer här. Vad gör du på turn om det kommer ett spader till, bordet parar, eller något av alla kort som kan ge stege kommer? Finns ju hur många scarecards som helst.

 

Ok jag håller med om att det inte skulle kännas speciellt lustigt att syna en all-in med botten tvåpar om man inte har en bra read på FI, men tror det är synd att utgå ifrån att "alla" drag ställer här. Som du säger själv så är det nog inte så många som ställer med drag här, tror betydligt fler foldar om du slår om redan på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ray, re-raise på floppen för att se var du står, och ta betalt av dragen. Lite knäppt att resonera sådär ja... Om du tror dig veta att ett det är ett stegdrag eller färgdrag som ställer så är det ju bara att syna? :)

 

Hehe ja, fast fullt så enkelt är det ju inte... om vi antar att drag (ibland) + set + tvåpar ställer in så får jag ju fortfarande ruskigt svårt att syna...

 

Men jag håller med, rerasie borde det varit.

 

Nån mer kommentar innan resultat? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du kan vara uppe mot KQ eller KT, kanske tom med ett färgdrag kopplat till det. Att limpa in från mitten görs ofta med den typen av händer osm inte är speciellt starka men har lit möjligheter i flervägspotter. Men helt klart intressant HH. Kan mycket väl tänka mig att du är uppe mot något missat drag också men just miniraisen på flop gör att jag lutar åt det förra...

 

måste vara KQ förresten, utan färgdrag. hade han haft KT hade det vart färgdraget, jo såmåste det vara 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...