Gå till innehåll

Doubleofaces, vad kan ske med 500kr?


Doubleofaces

Recommended Posts

Satte tidigare idag in en femhundralapp som 'blev över' efter månadens utgifter :) Det blev på Expekt å det är alltså bara där att jag kommer spela. Har sagt såhär till mig själv:

 

Spelar gör jag bara för skojs skull, och gör inte detta för att få mat för dagen precis. Gångrar jag pengarna ca. 5x cashar jag nog ut en stor del av dom. Därför kommer det kännas bra att ta ut X kr för något som är kul, om det nu _någonsin_ kommer hända.

 

Har väl inga meriter direkt, men kör ofta homegames och lirar endast no-limit. Kommer börja smått med cashgames (0.05/0.10) för att bygga upp lite sakta och säkert men även en del $2 S'n'Gs och en del mindre MTT's. Dvs. ska prova det mesta, för att se vilket jag klarar mig bäst i.

 

Ev. kan det bli några HHs, men förvänta er inte mkt på de småväxelborden jag spelar på. Det här gör jag även för att hålla koll på min lilla 'bankrulle'. Blir varken ledsen eller glad om jag skulle förlora den.

 

16/8 23:00: Har nu $66,63 på kontot (493kr) och ska sätta mig och se vad som händer vid en halvtimme vid .05/0.1 bordet.

 

16/8 23:30: Gick mindre bra. Cashgame var segt så tog en heads-up där det hela tiden gick upp och ner tills jag lägger in med AKs preflop och han gnider på AA. Stor chans(?). Blir irriterad och trött, läggdags... för nuvarande $45.23.

 

Se senare inlägg för nyare inlägg om BR etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har inte kunnat spela på länge, har därmed inte kunnat skriva här, men sen jag satte in den där femhundringen dog mitt internet lite då & då internet och det kändes inte stabilt att lira. Har även haft en del att göra med skola osv men ska nu börja lira. 500-lappen sitter kvar på Expekt, och jag har för närvarande $73. Mitt mål är nu istället för $300 som tidigare nämnt ca. $500 (innan jag cashar ut). Känns inte så värt annars.

 

Idag har jag plussat ca. $10, och jag fortsätter nu att spela på 0.05/0.10NL borden. hedbergarn heter jag när jag lirar. Ska även casha in 25% bonusen snart (några rakehänder kvar) vilket ger ca. $12.

 

Vågar inte ge mig på några S'n'Gs och MTTs med så låg stake som jag har just nu, så ska söka lyckan på endast 0.05/0.10 cashborden.

 

HH:s kommer när det känns värt och slänga upp några, när jag listat ut hur man gör. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table Type: Normal (Non-Tournament)

Game Name: Texas Hold'Em

Stakes: $0.50/$1.00 Real Money

Active Players: 2

 

ProZeed has the dealer button

ProZeed posts small blind ($0.50)

hedbergarn posts big blind ($1.00)

 

-- Holecards: A:spade: K:spade: --

 

ProZeed raises $0.75

hedbergarn raises for $3.00

ProZeed calls for $2.50

 

-- Dealing Flop (A :heart: 5 :spade: 6 :club:) --

 

hedbergarn checks (han spelar väldigt löst + det är h2h. försöker lura i honom en check/raise)

ProZeed bets $5.00 (yes!)

hedbergarn went all-in for $7.40

ProZeed calls for $2.40

 

-- Dealing Turn (2 :heart:) --

 

-- Dealing River (4 :heart:) --

 

ProZeed shows 9 :heart: 6 :heart: winning $20.80

 

Just nu: $60.23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag försöka att inte vara någon viktigpetter som kommer här och ska kritisera för sakens skulle utan jag tycker bara det är mer eller mindre åt helvete och gå in på heads upp med dina lilla bankrulle, och dessutom 0.5/1 limit. Om du vill ge det hela ett seriöst försök så får du nog gå ner till 0.05/0.1 om du ska ha någon chans och där variansen inte är lika hög, det vill säga inte heads up.

 

Är du duktig så skulle jag rekomendera dig att spela shorthanded (6-max bord) annars spela vanliga 10-bord och spela sjukt tight och gå efter någon tabell där det står vilka händer du kan spela/höja o.s.v. från vilken position. Till slut sitter det där och man kan lira utan en tabell. Men underskatta inte att vara lite överseriös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag försöka att inte vara någon viktigpetter som kommer här och ska kritisera för sakens skulle utan jag tycker bara det är mer eller mindre åt helvete och gå in på heads upp med dina lilla bankrulle, och dessutom 0.5/1 limit. Om du vill ge det hela ett seriöst försök så får du nog gå ner till 0.05/0.1 om du ska ha någon chans och där variansen inte är lika hög, det vill säga inte heads up.

 

Är du duktig så skulle jag rekomendera dig att spela shorthanded (6-max bord) annars spela vanliga 10-bord och spela sjukt tight och gå efter någon tabell där det står vilka händer du kan spela/höja o.s.v. från vilken position. Till slut sitter det där och man kan lira utan en tabell. Men underskatta inte att vara lite överseriös.

 

Tack för kommentaren. Hade lirat 0.05/0.10 i ca 2h, +/- $5 hela tiden... låg i princip på samma inköp som jag hade gått in med. Spelade tajt som attan, men tröttnade och blev lösare till slut. Borde avbrutit direkt och skippat H2H, vet inte varför det blev att jag provade på just det.

 

Helt klart värt att tänka på... att inte bli för girig och trött = sluta.

 

Bankrullen $48, ska inte spela mer på den idag, ska dock spela klar $1 Rebuy-turneringen jag är med i just nu.

 

$2,147 pot, 747 deltagare, 141 kvar, ligger 24a med 35k (avg 22). Får se hur det går, nu är det paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMmm...

 

Sitter på AJo, flop AKT eller liknande. Raise efter raise leder till all-in och han daskar upp med TT.

 

Spelade säkert handen som en påse nötter, orkar inte tänka på det. Efter att legat 20a åker jag ur på 124e plats :evil:

 

Går å lägger mig, sur å grinig. Väntar nog till helgen med att spela vidare på min "br".

 

rai :) vidareutveckla gärna, borde jag foldat preflop? Förstår inte "6g/bb".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMmm...

 

Sitter på AJo, flop AKT eller liknande. Raise efter raise leder till all-in och han daskar upp med TT.

 

Spelade säkert handen som en påse nötter, orkar inte tänka på det. Efter att legat 20a åker jag ur på 124e plats :evil:

 

Går å lägger mig, sur å grinig. Väntar nog till helgen med att spela vidare på min "br".

 

rai :) vidareutveckla gärna, borde jag foldat preflop? Förstår inte "6g/bb".

 

om en person raisar tidigt 6 gåner stora blinden så har han troligtvis nåt bra..vilka händer slår du preflop som är troliga? som bäst kan du få en coinflip.sen när floppen kommer så pass farlig så är det en enkel fold..låg både möjlig färg och stege på bordet samt att han gjorde hårt motstånd...Ja skulle foldat alla dar i veckan,,speciellt med dina djupa stack, och dina inte allt för stora bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om en person raisar tidigt 6 gåner stora blinden så har han troligtvis nåt bra..vilka händer slår du preflop som är troliga? som bäst kan du få en coinflip.sen när floppen kommer så pass farlig så är det en enkel fold..låg både möjlig färg och stege på bordet samt att han gjorde hårt motstånd...Ja skulle foldat alla dar i veckan,,speciellt med dina djupa stack, och dina inte allt för stora bankrulle.

 

Såhär i efterhand känns det helt klart som en dåligt spelad hand. Jag borde lagt mig efter hans $14k raise på turn, förstår såhär i efterhand inte vad jag höll på med. Måste blivit ivrig :(

 

Letade upp HH:n till de som är intresserade av mitt pisslir:

 

(jag har den men kan inte kopiera texten från "playcheck" i expekt-klienten... blir oxtokig snart, vad fan är det för fel på skiten? hur gör ni andra?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in $80 idag. Känns som att jag utvecklats mer som pokerspelare sen sist, vet inte om det är inbillning men jag känner att jag fått mer grepp om min disciplin. Ibland känner jag att jag har mkt svårt att folda en straight när det ligger t.ex. 4 hjärter på bordet. Har read på fi men disciplinen viker och jag blir för girig (det var bara ett ex. på hur jag kan tänkas spela)...

 

Har satt upp några mål för mig själv:

 

*** Tänk på vad fan du håller på med! Kör inte en $20+2 S'n'G när BR ligger på $40 som sist (dumjävel!).

 

*** Folda mer! Folda K10 på ett tiomannabord, limpa inte skitkort bara för att hoppas på triss på floppen eller något skit. VIKTIGT! Generellt sett, pratar nu oberoende på placering, raisa med kort som AQs, AKs/o, KK, AA, limpa med KQ, QQ, AJo/s, JJ, TT. Annars fold, om du inte har god read på fi/sitter på SB och alla har foldat.

 

*** Inte sovit mer än 3 timmar inatt? Gå och lägg dig då! SPELA INTE!

 

*** "Spela ett inköp innan jag går och lägger mig" en lördagkväll? Glöm det! Lägg dig och se på Miami Vice ist, mkt mer lönsamt. :twisted:

 

Satte som sagt in $80 idag för att jag främst hade lite extra kosing i pluskan. Kvar på Expekt är jag och ett entimmes cashgame (multitablade 2 bord) gav ca $10. Hyfsat betalt med tanke på att det var 0.05/0.10 borden.

 

Ligger på $90 och spelar en 6-manna S'n'G $10+1 som gav 2 platser betalt. Kände mig glödhet när jag vann den, men det är nu jag ska ta mig i kragen och fortsätta spela med de rätt valörerna och inte klättra uppåt.

 

Det var riskabelt redan att spela en $10+1 S'n'G, och det kommer nog inte att hända igen även fast jag vann den. Vill verkligen försöka bygga BR och kunna håva tillbaks den tusing som jag tidigare har spelat bort på Expekt (när jag inte kunde spela praktiskt taget).

 

BR ligger för nuvarande på $130.40. Började med $80 idag, dvs.

+ $50.40 dollar idag.

 

Helt klart nöjd men nu ska jag slå fast en punkt här: nå $250 på 0.05/0.10 cashborden och $5 S'n'Gs innan du börjar spela i högre summor!

 

Någon åsikt om det? Är även lite ledsen i ögat över att jag inte kan posta några HH:s och få tips från er övriga spelare. Det hade varit väldigt hjälpsamt för ibland ser jag ut som ett kryss i ansiktet.

Men det verkar som sagt inte gå på piss-Expekt - ser handen framför mig men kan inte klistra in den någonstans efter att jag kopierat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var riskabelt redan att spela en $10+1 S'n'G, och det kommer nog inte att hända igen även fast jag vann den. Vill verkligen försöka bygga BR och kunna håva tillbaks den tusing som jag tidigare har spelat bort på Expekt (när jag inte kunde spela praktiskt taget).

 

BR ligger för nuvarande på $130.40. Började med $80 idag, dvs.

+ $50.40 dollar idag.

 

Helt klart nöjd men nu ska jag slå fast en punkt här: nå $250 på 0.05/0.10 cashborden och $5 S'n'Gs innan du börjar spela i högre summor!

 

Någon åsikt om det? Är även lite ledsen i ögat över att jag inte kan posta några HH:s och få tips från er övriga spelare. Det hade varit väldigt hjälpsamt för ibland ser jag ut som ett kryss i ansiktet.

Men det verkar som sagt inte gå på piss-Expekt - ser handen framför mig men kan inte klistra in den någonstans efter att jag kopierat den.

 

Låter som ett bra mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också som det låter som vettiga mål. Jo förresten, lirar du bara Sit&go och cashgame eller spelar du Multi också?

 

Händer att jag brukar spela $1>$5 MTT's med rebuy (gör ingen rebuy dock). Men det är inte ofta.

 

Annars kan jag meddela att det gick åt helvete med allt och det känns inte som att det räcker med att "tänka" på att hålla disciplinen... har många böcker att lusa igenom innan jag sätter in mer pengar på mitt konto känns det som.

 

Eller kanske borde man ge sig? Har väl spelat bort en ca. 2000 kr allt som allt på Expekt nu, aldrig cashat ut något. Antingen är det bevis på att jag måste plugga mer eller att jag borde lägga av. Måste ha lite betänketid på detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...