Gå till innehåll

Mobilsignaler som inte är melodier?


Elvis

Recommended Posts

Är det någon här som vet var man ladda ner mobilsignaler (helst gratis) som inte är melodier eller lustiga ljud. Jag vill att min mobil ska låta som en "vanlig telefon", men till min superavancerade SonyEricsson K750i följde det bara med en (futtigt!!!) klassisk telefonsignal. Och den använder ju "alla"... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ju inspelings funktion på din mobil. ta polarens kompis och ring till din och spela in :D

 

annars kan du gå ut på olika ställen där man *harkel* tankar ner skuma saker.

 

och flytta till mobilen med din kabel!

 

eller göra som jag.. EDITERA saker.. mp3or eller filmer och ha c00la ljud när det ringer

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en datakabel så man kan ansluta telefonen till en dator så fixar man lätt en fräsig melodi, mp3s hittar du antar jag :) och är det midi som gäller så brukar det inte vara några problem att hitta sånt på DC.

 

Jag tror det är dåligt med specifika ringsignals-sidor som är gratis, men ett telefonljud går nog att hitta...sök typ "sound fx phone" i google.

 

Som Freeman säger, att editera lite i ljuden är kul, då kan man fixa en egen unik signal. Jag har tex en där Mr Burns säger "Succes its ringing!" följt av Grandpa Simpson "Hellooooo, anybode there?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en datakabel så man kan ansluta telefonen

 

Jag tycker dock inte att du ska skaffa en kabel till den mobilen. Jag vet inte hur det är med K750, men med K500i och K700i så går det extremt slött att föra över filer. Skaffa istället bluetooth eller ir-mottagare till datorn så slipper du vänta en evighet för att föra över en fjuttig mp3 som jag behöver göra. Då kan du även använda mobilen som fjärrkontroll om du gillar att titta på film genom datorn :)

 

Själv så laddade jag ner badgerphone-låten på mp3 och editerade den lite, så varje gång det ringer så sjunger den "ring ring ring ring ring ring ring, bananaphooone" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en datakabel så man kan ansluta telefonen

 

Jag tycker dock inte att du ska skaffa en kabel till den mobilen. Jag vet inte hur det är med K750, men med K500i och K700i så går det extremt slött att föra över filer. Skaffa istället bluetooth eller ir-mottagare till datorn så slipper du vänta en evighet för att föra över en fjuttig mp3 som jag behöver göra. Då kan du även använda mobilen som fjärrkontroll om du gillar att titta på film genom datorn :)

 

Själv så laddade jag ner badgerphone-låten på mp3 och editerade den lite, så varje gång det ringer så sjunger den "ring ring ring ring ring ring ring, bananaphooone" :)

 

överför du med deras egna program så går det segt. använde du din vanliga explorer så har du mycket snabb hastighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en datakabel så man kan ansluta telefonen

 

Själv så laddade jag ner badgerphone-låten på mp3 och editerade den lite, så varje gång det ringer så sjunger den "ring ring ring ring ring ring ring, bananaphooone" :)

 

 

Banana phone e ju skitbra! kan du maila den kanske? vore asa schysst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...