Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har testat att både spela CGs och SnGs nu under en period, och jag har funderat lite kring vad som är mest lönsamt.

Jag kan bara spela 2 stycken NL50 bord åt gången och fortfarande känna mig säker, så jag har det som utgångspunkt. Kan spela 4 stycken SnGs. Skulle nog klara fler med en till skärm.

Vi antar att jag har BR för att spela NL50. Då har jag även BR för att spela $55 SnGs om vi går efter 30 inköpsteorin. Om jag då sitter med en ROI på säg, 20% på SnGs så kommer jag ligga $11/bord. Om vi då räknar högt och säger att en SnG snittar 1 timmes speltid så ligger man alltså på $11 per bord och timme. Om jag då 4-tablar så skulle jag kunna snitta $44/h.

Är det rimligt att nå upp till när man kör NL50 SH, 2 bord? Skulle jag kunna ligga på 44bb (big blind)/h totalt med 2 bord samtidigt tro?

En till liten sak jag undrar över! När man säger bb/h, menar man då big blind eller big bet per timme? :)

Jag försökte söka efter vad målen är att ligga på när det gäller bb/h på både NL och FL, men hittade inga trådar :(

Postad

BB är big blind i big bet poker (nl/pl). Nej, det är itne rimligt att du klarar $44/h, vilket förövrigt är 88bb/h om det är 100xbb bord som det är allt som oftast. Skall du maximera vinsten nu bör du därför spela sng, personligen tror jag det finns större värde i att bli bra på cashgames om du planerar spela högre i framtiden. De sista är dock bara vad jag tror.