Gå till innehåll

FLT - J3o träffar mellanpar på otäck bräda


morberg

Recommended Posts

Party Poker 5/10 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: morberg is BB with Jd, 3c.

UTG calls, 2 folds, MP1 calls, 2 folds, CO calls, 1 fold, SB completes, morberg checks.

 

Gratisflopp med trist hand.

 

Flop: (5 SB) Jh, Qh, 4h (5 players)

SB checks, morberg checks, UTG checks, MP1 checks, CO bets, SB folds, morberg ?.

 

Träffar mellanparet. Knappen har verkat hyfsat kompetent tidigare (sett en eller två händer från honom). Det är inte omöjligt att han försöker sig på en rövare och sno potten när det har checkats runt till honom. Samtidigt är min hand inte särskilt stark och jag har inte något hjärter på hand. Är det enda raka att lägga ner här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lägga mig i det här läget. Du har som sagt inget hjärter, någon skulle faktiskt kunna redan ha färgen, han som bettar ut skulle kunna ha antingen en dam eller en knekt (om han har en knekt är den i princip allid bättre än din). Har svårt att se att du skulle kunna vinna pengar i längden på ett call här. Om du misstänker bluff så skulle jag raisa, för att så fort som möjligt ta reda på om jag är slagen.

 

Om du synar hans bet, vad gör du på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synar hans bet, vad gör du på turn?

 

Syn är för mig uteslutet. Det är raise eller fold som gäller.

 

Ok, jag skulle vilja ha mycket starka skäl för en raise här. Ett orosmoment är att det sitter två spelare efter dig. Min erfarenhet på 2/4 säger att de allra flesta som sitter med färg här skulle check-syna en färg på floppen, och definitivt syna med Kh eller Ah. Det har då kostat dig ett stort bet, för den osannolika möjligheten att han som betar ut bluffar och att de två andra lägger sig.

 

Släng knekten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en skrämselflopp som den här tycker jag definitivt inte att du ska checka till att börja med. Betta ut och se vad som händer.

 

Faktum är att på den här floppen bettar jag i princip allt som är värt att spela om jag sitter i tidig position, TP, Färg, A/K färgdrag, öppet stegdrag, tvåpar, set, samt ibland MP.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en skrämselflopp som den här tycker jag definitivt inte att du ska checka till att börja med. Betta ut och se vad som händer.

 

Faktum är att på den här floppen bettar jag i princip allt som är värt att spela om jag sitter i tidig position, TP, Färg, A/K färgdrag, öppet stegdrag, tvåpar, set, samt ibland MP.

 

/Bjorn

 

Med 5 spelare i potten och denna flopp kommer garanterat någon att syna/raisa.

 

Vid raise lägger du dig då?

Vid syn och blank turn vad gör du då?

 

Personligen tycker jag att denna hand är död i denna position. säg att du leder kanske 1/5, istort sätt kommer du torska mot färg 1/3 av dessa och ibland även mot överpar/2par som drar mot färgen. Måste vara -EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att check-fold är vägen att gå.

 

Nu lackade jag ur för att jag trodde att CO försökte stjäla, höjde och fick syn av UTG och CO. Träffade en J på turn (bettade ut) och blank på river (bet igen) och tog hem potten mot COs helt legitima QTo. Han blev något lack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 5 spelare i potten och denna flopp kommer garanterat någon att syna/raisa.

 

Vid raise lägger du dig då?

Vid syn och blank turn vad gör du då?

 

Ja det måste ju finnas viss chans att ett bet vinner potten direkt är jag 90% eller mer säker på att få syn så check-foldar jag. Tycker dock att man "tillräckligt ofta" får potten omedelbart med ett bet här där jag spelar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns väldigt mycket som att du har "reversed implied odds".

Du har ingen aning om var du står och kommer heller aldrig få reda på det.

 

Fi kan dra till färgen, ha färgen, ha TP, ha ditt par med bättre kicker... Du har dålig position och den ev. bettaren med färgdraget kan när som helst sluta ta initiativet och börja checka, t ex på rivern efter miss.

 

Jag kan inte FL för fem öre men jag är ganska säker på att jag har rätt här ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...