Gå till innehåll

Andel floppar sedda, vad är rimligt?


ghost

Recommended Posts

Tjena!

 

Undar lite över hur många procent av flopparna som är rimligt att se. Själv så gillar jag att se ganska många och utgå därifrån, frågan är nu om jag ser alldeles för många. Ligger på 39%. sedan jag började föra statistik. Har under denna period vunnit 447 dollars på 0.25/0.50 no limit. Har bara fört statistik i fem dagar så den är inge vidare pålitlig. skulle dock gissa att denna siffra kommer ligga ungefär där med min spelstil.

 

detta är mitt första inlägg så säg gärna till om det saknas någon relevant information.

 

* Pillar lite med rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är medveten om att det skulle vara självmord i limit men jag spelar endast no limit.

 

Skulle vara intressant att veta ungefär vad andra ligger på för procent.

 

Har provat att spela färre händer men det var ren katastrof för mig. Tror iofs att det beror mkt på att jag då höll i döda händer för länge när jag väl hade en hand god nog att spela. antar att jag skulle spela ännu bättre om jag drog ner lite.

 

Nusseman: Spelade med en kille med din nick häromdagen, han hävdade dock att han aldrig skriver nåt här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har ju definitivt varit ett vinnande spel men det jag funderar på är om det är på tok för mkt och kommer hugga mig i ryggen i längden. Har spelat totalt i 6 månader och inte vinnade dom första månaderna. Nu känns det som jag har hittat ett spel som jag trivs med men jag känner mig lite osäker hur det kommer yttra sig på längre sikt.

 

Har spelat ganska mkt under dessa 5 dagar kanske ska tilläggas. spelat 35 timmar delade på 22 sessioner, varav fyra har slutat back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt, är bara motståndet det rätta så kan man se mycket floppar i NL. Möter du kompetent motstånd så får du svårt, tror jag, men med folk som är villiga att förlora sin stack på mellanpar och liknande så skall man se mycket flopp med chansen att få en bra flopp.

 

Du skriver inte vilken sajt du spelar på - får jag gissa att det inte är Partynätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger nära den där siffran på UB eftersom det är så otroooooligt passivt spel där emmellanåt. Jag har oxå varit nyfiken på vart den siffran bör ligga för det känns som om man ser otroligt många floppar emmellanåt. Dock så såg jag knappt hälften så många på Multipoker där det oftast var allin redan på floppen och sen hålla tummarna. Är bordet lite mer aggressivt brukar jag justera lite neråt men det är svårt när man blir insläppt nästan gratis och dessutom ofta får betalt när man träffar. Känns inte som nån hög risk att se många floppar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som om du svarar på din egna fråga, har du plussat så mycket på fyra dagar så är det ju självklart ett vinnande spel. Kan ju dock vara mycket tur men utgår från att det inte är det. Det är ju ohyggligt mång ablinds om man utgår från det.

Jag kan inte riktigt avgöra om det här är ett skämt eller ej.

 

Oavsett så är ju resultatet av 4 dagars spel inget som säger något om hur framgångsrikt någons spel kan väntas vara. 9 inköp är ju också något som kan ligga inom normala fluktationer, även om det är en aning otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som johan skrev så är det jag undrar, finns det anledning att vara rädd för att detta spelbeteende kommer att döda mig på längre tid. Har nu byggt min bankroll från 100$ till 611$ på dessa 5 dagar...

[On-topic]

Ingen aning, om du är oerfaren så är det antagligen svårt för dig att spela många av händerna bra post-flop. Till HH-forumet om du vill ha någorlunda välinformerade åsikter om ditt spel[/On-topic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar på gamingclubpoker.com. På dom borden jag spelar (0,25/0,50)

 

Exakt, på TGC (Prima) så är upptaget 100 big blinds, så där får du betalt de gånger du träffar hårt. På Party så är upptaget 50 ggr, och där tappar man mycket av de implicita odds man behöver för att spela så många floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kanon att få lite (eller mkt :D ) kritik på hh. hur hanterar man den informationen på ett bra sätt?

 

Har bara varit inne och kollat HH några gånger och den är så oöverskådlig tycker jag, kan man hämta em den och behandla den på något sätt?

 

kanske börjar ramla ur ämnet nu men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...