Gå till innehåll

NLT - Går det att lägga KK här?


Adapa

Recommended Posts

#Game No : 2527349150

***** Hand History for Game 2527349150 *****

$25 NL Texas Hold'em - Saturday, August 13, 08:57:16 EDT 2005

Table Table 36591 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Tony1725 ( $9.30 )

Seat 2: Volokos ( $51.95 )

Seat 3: buggie_ ( $23.49 )

Seat 4: Willermo ( $23.65 )

Seat 5: Adapa57 ( $24.38 )

Seat 6: holt75 ( $24.75 )

buggie_ posts small blind [$0.10].

Willermo posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Adapa57 [ Kh Kd ]

Adapa57 raises [$0.80].

holt75 folds.

Tony1725 calls [$0.80].

Volokos folds.

buggie_ calls [$0.70].

Willermo folds.

 

** Dealing Flop ** [ 5h, 5s, Qd ]

 

buggie_ bets [$2].

Adapa57 raises [$5].

Tony1725 folds.

buggie_ raises [$13].

Adapa57 is all-In [$18.58]

buggie_ is all-In [$7.69]

 

Vad kan han spela på det där sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet på NL25 är att folk inte bryr sig så mkt preflop, utan synar rätt så mkt med random-hands. Så att raisa till minst 1$ här skadar knappast, för inte många som bryr sig om UTG raisar 4xBB. Men gör du skapligt raise kan du troligen får bort 57s iaf :P

 

Buggies bet på flop innebär allt från stål till steal. Så att raisa är juh helt klart rätt, men du kanske skulle gjort lite mer?

 

Men helt klart "omöjligt" att inte gå all-in sen när du får omslag.

 

I "bästa fall" har Fi vilket PP som helst eller AQ (tom AK om han är extremt galen) men sen går det ju juh bra med Q5 osv.

 

Nu till resultatet? satt han med 57s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att jag borde raisa mer preflop då? Då sorterar man ut alla händer som t.ex 57s... :evil:

Nej, om du höjer tillräckligt så att 75s lägger sig så läcker du antingen rejält med information alternativt gör att du knappt kan spela några händer alls ur den positionen (det blir för dyrt). Sluta försöka maximera chansen att vinna potten, den är inte intressant.

 

Ett argument för att höja större är iställlet om du har motståndare som är klantiga nog att syna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelade ju helt rätt. Du måste höja lite mer iaf, inte för att tvinga ut händer utan för att ge dem dåliga odds när de faktiskt synar.

 

EDIT: Tycker för övrigt faktiskt det går att lägga KK här (vid hans re-raise). Inget färg- eller stegdrag, och det är få händer som du har slagna. Enbart AQ och KQ vad jag kan se, och även om man är dålig nog att syna höjningar med dem så ska det nog mycket till innan man dessutom överspelar dem på floppen sådär. Tror du oftast är slagen (femma, QQ, AA) men det är inget lätt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart AQ och KQ vad jag kan se, och även om man är dålig nog att syna höjningar med dem så ska det nog mycket till innan man dessutom överspelar dem på floppen sådär.

Skulle nog tro att det tvärtom är så att personerna som synar en preflopphöjning med AQ eller KQ är precis de personer som tror att det här är ett bra all-in läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag tycker är skumt är att han bara bettar ut där. Det brukar ju vara så antingen att dom slöspelar eller checkraisar.

 

Ser ut som om Fi har läst Super System... betta in i preflopraisaren när man träffar floppen rekommenderas ju kraftigt, samt även att syna höjningar med händer som 57s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57s höll han. Då förbannade jag mig själv för att vara en sån mes preflop.

I framtiden blir min standardhöjning 1$, en fin rund siffra som lär skrämma bort alla 57s.

 

Fy.

 

varför det?

det är ju 5,7 orna man vill ha med, att dom sedan lyckas hitta en skräpflop emellanåt får man bara ta, man vinner i längden ändå.

 

Men man blir ju inte lycklig när det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dlinder: inget fel i det...

 

Däremot tycker jag 1$ är en bra siffra, jämn och fin, tycker den läcker mindre än 0,8 8-)

 

Hm, inget fel i vad? Jag tycker alltså att Fi spelade utmärkt... Är ett stort fan av SS-spelstilen, den har funkat bra för mej :)

 

Hålller med om att $1 känns ungefär lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...