Gå till innehåll

När göra rebuys?


wedo

Recommended Posts

Hejsan! :D

 

Har funderat på detta med rebuys/addons ett tag. :?

 

Spelar B2Bs €40 turnering ibland, man brukar kunna göra EN rebuy eller addon. Har aldrig gjort någon rebuy eller addon eftersom jag fått för mig att det är bättre värde i att lägga dessa pengar på en till turneringar istället.

 

Till exempel idag så hade jag ca 1000 kvar vid addon-periodens slut. Blindsen skulle börja på 100/200 vilket är rätt högt i jämförelse med stacken. Åkte ut några händer senare.

Om jag nu hade gjort en addon så hade jag haft 3000 i chips. Detta hade givit mig en störra chans att klara mig, men trotts allt borde det väl vara mer värde i att köpa in sig i en ny turnering med 2000 i marker och 15/25 i blinds?

 

Och om man köper en addon på direkten så startar man med 4000 i marker iställlet för 2000. Detta gör att jag i snitt måste vinna dubbelt så mycket. Gör verkligen denna markerskillnaden tidigt i en turnering så stor skillnad? Jag kan tänka mig att jag har större chans att vinna, men dubbelt så stor chans? Näee.

 

Och att köpa in sig igen när man åkt ut. Man får ju högre blinds i förhållande till sina 2000 än man har i början av turneringen.

Det enda jag kan tänka mig är att göra en rebuy om jag åker ut bland de första händerna.

 

Så hur bör man göra med rebuys/addons? Förlorar man i längden på att göra som jag och strunta i dem och spela som en vanlig freezout istället? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...