Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag postar en hand där jag tycker jag spelar rätt bra för ovanlighetens skull. Hur resultatet blev håller jag tills lite kommentarer lämnats.

Stämningen vid borden hyfsat tight för ovanlighetens skull. Dock synar många fortfarande med taskiga händer, men som sagt, förvånansvärt tight och ganska passive.

Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is MP3 with J:spade:, A:spade:.

1 fold, UTG+1 calls, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, Hero raises, 4 folds, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP2 calls.

Helt okej hand, raisen känns ok.

Flop: (9.50 SB) 7:diamond:, 9:heart:, 5:spade: (4 players)

UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP2 bets, Hero raises, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP2 calls.

Två överkort och ett backdoor-flushdrag, höjer mp2's bet för att förbättra mina egna odds samt ta kontroll. Kanske får man ett gratiskort sen också.

Turn: (6.75 BB) 2:club: (2 players)

MP2 checks, Hero checks.

Inget kort som förbättrade min hande eller gav mig något flushdrag, men jag får ju se rivern gratis, tackar för det iaf.

River: (6.75 BB) J:diamond: (2 players)

MP2 checks, Hero bets, MP2 calls.

Träffar knekten, tror jag har bästa handen och att det är chans att MP betalar av mig för ett lägre par som han träffade på floppen. Kör ett värdebet.

Final Pot: 8.75 BB

Kommentarer?

Postad

Jag ska göra ett amatörmässigt försök till analys.

Om du efter och har två levande kort och BDFD har du ganska precis odds att betala 2 SB på floppen för att få se två kort. Jag är urusel på att räkna på sånt men jag tror inte att jag har allt för fel.

Om MP2 betar på ett drag, en inte helt osannolik tanke med den floppen, är det ju ännu mera rätt att höja på floppen. Men då ska du beta på turn också.

Eftersom fi inte 3-betade på floppen eller körde stop-and-go skulle man ju kunna tänka sig att det är större chans att han var på ett drag än att han hade en made hand.

chlus slutsats: beta på turn.

Rättele av och kritik till min analys emotses med stor förväntan.

Postad

Nja, tar hellre kortet där. Var rätt säker på att fi hade ett taskigt par och satte mig på överkort, vilket han ju hade helt rätt i :) Min erfarenhet är att spelarna på den här nivån sällan släpper sitt lilla par.

Postad

Om man tror att fi är kapabel att betta ett drag (antagligen stegdrag i detta fall) på floppen så skall man likaså betta. Likaså om man tror att han är kapabel att släppa ett par (som han bet-synat på floppen med) mot en turnbet.

Tror man däremot att fi varken bettar ett drag på floppen eller släpper ens bottenpar på turn så är det helt rätt att checka.

/Bjorn