C-Line Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 .. Och det har säkert sagts på ett sätt eller ett annat som kanske må vara över mitt huvud men vad ska stå i anslutnignsrutan? Kryssar ju såklart i MySQL Server: Databas: Användarnamn: Lösenord: Lösenord Ska jag skriva bet365.com i server om jag spelar där? Vad ska jag skriva i databas? Ska jag skriva mitt användarnamn på Bet365 i användarnamn och mitt lösenord till bet365 i lösenord? Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Nejnej! Använd inte MySQL om du inte har tillgång till en sådan databas. Ladda ner poker.mdb och väljer Microsoft Access under "Inställningar > Anslutningar" istället. Under sökväg skriver du in sökvägen till poker.mdb, där den ligger på din hårddisk. Citera
C-Line Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Kanske kommer in på ett sidospår nu. Står att min mappen är låst eller att jag inte har behörighet att använda detta kommando typ. Det skumma är att jag bara har ett konto plus att det är administratör. Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Spottar programmet ur sig det meddelandet? När isåfall? Nu har programmet en ny adress till hemsidan: http://patrik.knivby.nu/pokerbokforing/ Citera
pozz2 Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Kanske kommer in på ett sidospår nu. Står att min mappen är låst eller att jag inte har behörighet att använda detta kommando typ. Det skumma är att jag bara har ett konto plus att det är administratör. samma för mig när jag trycker på "testa" efter att jag har skrivit in sökvägen Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 samma för mig när jag trycker på "testa" efter att jag har skrivit in sökvägenVad står det i Sökväg? Citera
pozz2 Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 samma för mig när jag trycker på "testa" efter att jag har skrivit in sökvägenVad står det i Sökväg? E:\testpoker där har jag programmet liggande om det var det du menade Och nu när jag ska starta det så kommer det upp en ruta där det står: "Fel: Det går inte att öppna filen "E:\testpoker". Den är antingen låst av en annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den. Provider=microsoft.jet.Oledb.4.0;data source=E:\testpoker;" Men när jag trycker OK där så startas programmet ändå. Citera
C-Line Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 http://home.no/ph0ny/pokerprob.jpg Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 pozz2 & C-Line: Om pokerdb.mdb ligger där så skriv: E:\testpoker\pokerdb.mdb Alltså HELA sökvägen till databasfilen. Kanske var lite otydligt beskrivet av mej, men alltså hela sökvägen inte bara till rätt katalog. Citera
pozz2 Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 pozz2 & C-Line:Om pokerdb.mdb ligger där så skriv: E:\testpoker\pokerdb.mdb Alltså HELA sökvägen till databasfilen. Kanske var lite otydligt beskrivet av mej, men alltså hela sökvägen inte bara till rätt katalog. ja och då får jag upp meddelandet "det går inte att hitta filen" när jag trycker på testa. Citera
pozz2 Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Funkar bra för mig då iaf nu funka de för mig me Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 pozz2 & C-Line:Om pokerdb.mdb ligger där så skriv: E:\testpoker\pokerdb.mdb Alltså HELA sökvägen till databasfilen. Kanske var lite otydligt beskrivet av mej, men alltså hela sökvägen inte bara till rätt katalog. ja och då får jag upp meddelandet "det går inte att hitta filen" när jag trycker på testa. Då är det fel sökväg, kolla så att filen verkligen ligger där. redigering/ Bra! Det är bra att ni stöter på lite problem, så kan jag lägga in sådant under FAQ för framtiden. Citera
yukisuke Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Trevligt initiativ gein! Jag skulle bli mycket glad om du även lade ut källkoden (förslagsvis under GPL?), och jag misstänker att du kan räkna med att folk kommer vilja hjälpa till. Det behövs ett fritt alternativ till de kostsamma programvarorna anser jag, varför inte se till att göra ditt program störst? gl hf! Citera
yukisuke Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Trevligt initiativ gein! Jag skulle bli mycket glad om du även lade ut källkoden (förslagsvis under GPL?), och jag misstänker att du kan räkna med att folk kommer vilja hjälpa till. Det behövs ett fritt alternativ till de kostsamma programvarorna anser jag, varför inte se till att göra ditt program störst, först och vackrast? gl hf! Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Trevligt initiativ gein! Jag skulle bli mycket glad om du även lade ut källkoden (förslagsvis under GPL?), och jag misstänker att du kan räkna med att folk kommer vilja hjälpa till. Det behövs ett fritt alternativ till de kostsamma programvarorna anser jag, varför inte se till att göra ditt program störst? gl hf! Det är inte alls omöjligt att jag gör det. Eller snarare: Jag kommer göra det, tids nog. Först vill jag slipa till programmet en aning samt snygga upp kod och annat Citera
yukisuke Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Det är inte alls omöjligt att jag gör det. Eller snarare: Jag kommer göra det, tids nog. Först vill jag slipa till programmet en aning samt snygga upp kod och annat Ups, klantade till det när jag skulle redigera mitt inlägg märkte jag precis... Nåja, det där är fel inställning. Anledningen till att du vill göra koden GPL är att du ska slippa göra kodslaveriet, och i stället delegera ut det på oss andra. Du är innovatören. Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Det är inte alls omöjligt att jag gör det. Eller snarare: Jag kommer göra det, tids nog. Först vill jag slipa till programmet en aning samt snygga upp kod och annat Ups, klantade till det när jag skulle redigera mitt inlägg märkte jag precis... Nåja, det där är fel inställning. Anledningen till att du vill göra koden GPL är att du ska slippa göra kodslaveriet, och i stället delegera ut det på oss andra. Du är innovatören. Hehe, lugn bara lugn! Förresten, någon som har koll på sourceforge, vad krävs för att få hamna där? Kostar? Andra alternativ? Citera
Ralph247 Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Några frågor: Om man sätter sig vid flera bord ska man då i -markköp- skriva det sammanlagda antalet marker? Finns det något sätt att se vinst/timme? Verkar vara ett schyst program föresten Citera
TjockisBagarn Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 hur bör man lämpligen fylla i programmet om jag spelar t.ex ett cashgame bord samtidigt som en MTT? jag kan ju inte fylla i ett extra bord på cashgamet bara och om jag skriver in dem separat så ser det ut som jag har spelat hela dagen lång om jag tar halva tiden på varje blir det oxå fel även om det är det bästa jag kommer på nu Citera
TjockisBagarn Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 sry, dubbelinlägg pga seg dator Citera
gein Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Tekniskt sett är det möjligt att se vinst/timme men det är inte implementerat i programmet (än!). Om man sätter sig vid flera bord så ska sammanlagda summan spelmarker fyllas i och sammanlagda summan i vinst fyllas i. Lämpligast är att du fyller i två olika transaktioner, en för cash game och en för MTT. Sen kan du, t.ex. fylla i tiden du spelat under cash game-transaktionen och om du spelat MTT lika lång tid (eller kortare) så fyller du i 0 under speltid. Eller om du spelat längre så fyller du i skillnaden. T.ex. du spelar 2h cash game och 3,5h MTT. Cash game spelade du hela tiden parallellt med MTT. Fyll då i 2h under cash game-transaktionen och 1,5h för MTT-transaktionen. Inget snyggt sätt, men det enda rätta. Förhoppningsvis blir detta enklare om jag får till ett bättre sätt att ange speltid. Citera
yukisuke Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 gein, sourceforge är mig veterligen gratis och vem som helst kan registrera sig. Jag har dock aldrig själv använt det, men mtp dess popularitet kan det ju inte vara helt värdelöst. Lycka till! Citera
gein Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Nu har jag uppdaterat programmet en aning. Se här för mer information om vad som är nytt. Databasstrukturen har ändrats i denna version så ni som kör MS Access måste ladda ner den nya databasen och för er med MySQL, ni får göra vissa justeringar. Se denna sida för utförlig instruktion om hur man uppdaterar databasen samt bibehåller redan inmata information. Stöter ni på problem så får ni hojta till. Jag hoppas exportering/importering fungerar som det ska I övrigt, se hemsidan. redigering/ En liten miss i importeringen som drabbade MSAccess är fixad. Om någon hann få ner "fel" version så ligger en ny ute nu. redigering2/ Nej, exportering fungerar inte för MSAccess. Tog ner Poker.exe tills jag hittat felet. redigering3/ Nu har jag hittat felet och tror mej ha fixat det Citera
themapei Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 ett par enkla förbättringar, när man sätter sig med ett inköp och köper upp sig till max ett par ggr kan det vara svårt att veta hur mycket man "använt" varje session, kan man inte göra så att om man exempelvis väljer pacific poker som spelsite så står automatiskt ingående saldo på pasific i markköp, sedan när man avslutat sin session så skriver man i hur mycket man har kvar på pasific (och programmet sätter mellanskillnaden som vinst/förlust) har man flera konton så håller den bara redan på saldot på de olika ställena. en sak till är att man ofta spelar på samma nivåer, blindvärdena borde sparas när man en ggn skrivit in dem tills man ändrar dem igen. Starttid borde också kunna skrivas in automatiskt och så fyller man bara i tiden när man slutar passet. Citera
Recommended Posts