Gå till innehåll

Tightare spelar?


pozz2

Recommended Posts

Är det bara jag eller börjar folk spela mycke tajtare på 24h?

Spelar på 0.25/0.5 och har aldrig haft problem o hitta bord där preflop call ligger på över 70% men nu e de svårt o hitta som e över 60% o gör man de så finns de ofta nån med alldeles för stor stack för o gå in.

E det bara ja som har upplevt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har själv precis börjat spela på b2b. Har spelat mest på expekt och party förut. Och jag har stort problem med spelarna på b2b. Jag är alldeles för van vid LAG spelare känns det som. Och jag har inte riktigt kommit på hur man knäcker dessa tightare spelare på b2b. Kanske har jag haft lite otur sen jag började spela på b2b. Men spelet är helt klart annorlunda. Spelarna är inte bättre enligt mig men det är ett annat spel helt klart. På party tex sitter oftast minst en på varje bord med 4-8 inköp och är helt tokig. På b2b har hälften ca 1/2 inköp. Jag spelar mycket pp och sc så när fi har för liten stack så funkar ju inte detta spelet så bra. Ska försöka ett tag till på b2b. Om jag inte fattar hur jag ska krossa spelet där så blir det Party ett tag till.

 

(Spelar NL50 6max)

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen också lagt märke till det. Jag spelade lite i vinter/våras på 24hpoker. FL 0.25/0.5! Väldigt löst spel och jag 3-4 dubblade min stack på några månader. Sen tog jag en paus från spelandet och började nu för nån vecka sen igen. På 24hpoker kommer jag ingenstans nästan. Väldigt tight/passivt har det blivit jämfört med innan. Jag sitter och stampar på samma hög med pengar som jag satt in. Dock går det mkt bättre på pacific och partypoker. Där har jag mer än fördubblat min bankrulle på 2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker motstånder har blivit bättre på b2b på NL0.25/0.5... tror det är pga att b2b nu även har NL 0.1/02.

 

Tänkte precis skriva samma sak.

 

Men det finns fortfrande puckon att stjäla pengar av. Dock har majoriteten lärt sig spela hyfsat tight och de flesta köper in för max. Däremot är de flesta tämligen lättlurade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...