Gå till innehåll

NLT - Trn, hur spela AK?


RayIV

Recommended Posts

Jag vet inte, jag måste vara en av världens sämsta spelare när det gäller att lira AK i turneringar. Det ser ut som en skitbra hand och alla säger att det är värsta monstret, men jag tror inte det finns någon hand som jag förlorar så mycket chips på som denna. Exempel från senaste turneringen jag lirade, 20-manna där jag sammanlagt torskade två potter. Båda gångerna höll jag AK och som vanligt kostade handen mig the tournament life till slut.

 

NL Texas Hold'em Trny:14716513 Level:3 Blinds (15/30) - Wednesday, August 10, 14:57:00 EDT 2005

Table 2 - Table(422983) Table #2 (Real Money)

 

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

 

Seat 1: MaxThrax ( $375 )

Seat 3: Zgld_ ( $1170 )

Seat 4: Robbstack ( $1205 )

Seat 6: jmm21264 ( $1735 )

Seat 7: bug6937 ( $3895 )

Seat 10: slider800 ( $740 )

 

Trny:14716513 Level:3

Blinds (15/30)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Kc Ad ]

 

Zgld_ raises [100].

Robbstack calls [100].

jmm21264 folds.

bug6937 folds.

slider800 folds.

MaxThrax folds.

 

AK, "bra hand", höjer drygt 3bb UTG. Inga konstigheter.

 

** Dealing Flop ** [ 6c, Qc, Td ]

 

Zgld_ bets [200].

Robbstack raises [400].

Zgld_ calls [200].

 

Som vanligt missad flopp, men två överkort och hålstegsdrag är inte fy skam så ett continuation bet känns självklarare än vanligt. När jag blir minihöjd känns det lite väl vekt att lägga i och med att jag trots allt har ett antal outs. Eller?

 

** Dealing Turn ** [ 3s ]

 

Zgld_ checks.

Robbstack is all-In [705]

Zgld_ folds.

Robbstack does not show cards.

 

Och här kan jag ju såklart inte syna med mina sista 670 chips och åka ur turneringen. Denna gång torskade jag ungefär 40% av mina chips, vad kan jag göra annorlunda?

 

Handen som blev min sista i turneringen. Halvkul spel från fi, men det visar ju bara hur sårbar denna hand är. Något som jag ska göra annorlunda?

 

NL Texas Hold'em Trny:14716513 Level:6 Blinds (75/150) - Wednesday, August 10, 15:23:11 EDT 2005

Table 2 - Table(422983) Table #1 (Real Money)

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 1: jmm21264 ( $450 )

Seat 2: Zgld_ ( $2015 )

Seat 3: AAAAjohn ( $2498 )

Seat 4: fullh15 ( $330 )

Seat 5: medhatman63 ( $2147 )

Seat 6: touchedit ( $2370 )

Seat 7: MaxThrax ( $680 )

Seat 8: slider800 ( $2925 )

Seat 9: bug6937 ( $5795 )

Seat 10: Robbstack ( $790 )

 

Trny:14716513 Level:6

Blinds (75/150)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Ad Ks ]

 

bug6937 raises [300].

Robbstack folds.

jmm21264 folds.

Zgld_ raises [1000].

AAAAjohn folds.

fullh15 folds.

medhatman63 folds.

touchedit folds.

MaxThrax folds.

slider800 folds.

bug6937 calls [700].

 

Mr. tjockstack är en överslaskig spelare och är övertygad om att jag leder här, såvida han inte sitter på något korpigt lowpair och har coinflip. Sätter honom på två klädda och höjer rejält, committar mig själv rejält och vet att det blir all in oavsett flopp vilket väl bör vara positivt mot en hand jag slår?

 

** Dealing Flop ** [ Jh, 9d, 2d ]

 

bug6937 is all-In [4795]

Zgld_ is all-In [1015]

 

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ Ts ]

 

bug6937 shows [ 2h, Tc ] two pairs, tens and twos. T2o UTG, [bjurdu]? Men men, står såklart mot min korpiga AK, inte helt oväntat utan träff.

Zgld_ shows [ Ad, Ks ] high card ace.

 

bug6937 wins 3780 chips from side pot #1 with two pairs, tens and twos.

bug6937 wins 4255 chips from the main pot with two pairs, tens and twos.

Player Zgld_ finished in 10 place

Zgld_ has left the table.

 

Hur lirar ni i regel AK i turneringssammanhang? De flesta höjer väl preflop antar jag? Vad gör man på alla missade floppar? Check-foldar eller förlorar halva stacken? Jag kan inte bestämma mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt kasta skräphanden om du får mothugg - AK är trots allt bara A hög och inget annat om du inte träffar par på bordet eller inte har stegdrag.

 

Spelare motståndarna mycket mellankort så gäller det och se upp om floppen kan ha träffat dem och i så fall är det bara och slänga dem om motståndarna höjer.

 

AK må vara en bra hand - men helst vill man vinna potten utan att se floppen med den handen.

 

PS Det är alltid livsfarligt och bråka med storstacken vid bordet om du inte har en monsterhand. A hög är ingen monsterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen tycker jag du spelade bra. Lagom höjning innan floppen, och fortsätter beta ut efter floppen. Visar att du inte tänker lägga dig för minsta möjliga höjning, men lyckas ändå baila ut i tid.

 

Den andra handen skulle jag vara sugen att trycka all-in på mot din fi. Jag är ofta väldigt nöjd med blinds + eventuella tidigare bets med AK. Om du får syn så står sig handen väldigt bra, särskilt mot de mer slaskiga av spelare. Du hade en read på honom antar jag att han var rejält slaskig, så du vill nog inte se en flop med AK eftersom du inte kommer ha nån chans att se vad han har för något. Däremot blir du inte ledsen om han synar din all-in. I detta fall hade du blivit det i vilket fall, men men :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...