Gå till innehåll

NLT - KK i position mot halvdjup stack, för passivt?


parre

Recommended Posts

Game # 108723167 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Malung"

Game ended 2005-08-10 16:50:14 UTC

 

Players:

Jeber (EUR 15,90 in seat 1)

sprutfisk (EUR 74,50 in seat 2)

jerm (EUR 80,00 in seat 3)

funkes (EUR 4,05 in seat 4)

Mr_Spider (EUR 9,40 in seat 5)

 

Bordsstämningen är lös och slaskig, undertecknad har nog en jävligt maniacartad image. Nyss vunnit en större pott so mjag floppade nötterna i.

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: jerm (0,25)

Big Blind: funkes (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Kh - Kd

 

Mr_Spider Fold

Jeber Fold

sprutfisk Raise (1,80)

jerm Call (1,55)

funkes Fold

 

Inga konstigheter!

 

Flop Jc - 9c - Td

 

jerm Check

sprutfisk Bet (4,00)

 

Inga konstigheter!

 

jerm Raise (8,00)

 

Vi har spelat 2 större potter hittills. En trehandad där jag missade cr med mittenpar+oesd mot två motståndare på floppen, betade turn och synade när en annan snubbe höjde tillbaka (typ minraise). River satte fyrstegen på bordet och gav mig tvåpar, jerm betade typ 1/3pott, kunde inte sätta han på en hand med åttan såsom handen spelat så jag betalade av. Sedan check-raisebluffade jag ut honom ur en 10e-pott på turn, fast jag visade inte bluffen.

 

Så - wtf betyder det? Bordet är ju läskigt.

 

sprutfisk Call (4,00)

 

Aldrig att jag foldar ett överpar+hålstegdrag mot en minraise på turn, även om jag blir lite skraj.

 

Turn Jc - 9c - Td - 4s

 

jerm Check

sprutfisk Check

Ska jag beta här? Potten är på ca 20 nu - vi har kanske 60 var kvar att beta. Jag vet faktiskt inte vad fan jag ska göra. Jag vill inte spela en större pott med bara ett överpar mot den enda större stacken vid bordet, en större stack som dessutom hållit sig lugn hittills.

 

Det känns som om han kan göra en CR här med händer som slår mig likväl som på semibluffar, och höjer han måste jag lägga. Däremot tror jag att jag ofta har bäst hand. Betar jag och han synar blir potten jobbigt stor ifall han ställer på rivern. Och - vad för händer ska han betala av med här?

 

Vad tycker ni? Missar jag jättemycket värde här genom en check?

River Jc - 9c - Td - 4s - 7h

 

jerm Check

sprutfisk Check

Detta är inte mycket att orda om, ett rejält scarecard och nu ser jag fan ingen hand som betalar av mig som jag har slagen (även om jag fortfarande kan se en avlägsen checkraisebluff...)

 

Vad säger ni? För en gångs skull kan ni fan inte klaga på preflopspelet i min hand history :)

 

Men floppen och framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ställt in eller iallafall gjort ett rejält omslag efter hans höjning på flopp... Det skriker nästan semibluff från hans sida där, om du nu inte satte honom på KQ isf hade jag spelar handen som du gör.

 

Jag gillar inte allin i det läget. Jag har ca 6 euro inne och betar 68 euro i ett läge där jag bara får syn om jag är rejält slagen. Har han kanske 30 kvar ställer jag in direkt däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte allin i det läget. Jag har ca 6 euro inne och betar 68 euro i ett läge där jag bara får syn om jag är rejält slagen. Har han kanske 30 kvar ställer jag in direkt däremot.

 

Precis.

Man kan ju villja reraisa på floppen, dock så får man ju ofta ganska jobbiga beslut på senare gator och man får spela en stor pott mot en stor stack med endast ett par, något som du säger inte är så sjukt kul.

 

När fi checkar river så kan man ju eventuellt värdebetta river (han synar nog med ett J, och som han spelar skulle jag nog vilja sätta han på QJ/QT), men som sagt så hatar du ju att bli checkraisad så jag tycker inte det är fel att checka igenom denna och vänta på "bättre" förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...