Gå till innehåll

Luca, en spelmissbrukares pokerdagbok!

Recommended Posts

Postad
vad gjrode han som gick med efter flopp är vel frågan.

Man kan calla på alla händer preflop, bara man vet varför man gör de.t

Rätt naturligtvis. Och jag var glad som fick med honom. Inte vad som hände till slut dock... ;)

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ett litet nattalir.

SnG $11+1. Träffade knappt en flopp under hela tiden, men spelade varierat och aggressivt, så jag höll mig flytande fram till ITM. Där hade jag toktur och träffade drömrivern två gånger all in i dominerade händer. Vinnare.

Netto +$39. Bankrulle $1024

Postad

Tycker nog inte heller att det är så farligt OM du inte börjar gå upp i blinds för att få en kick !

Redan sett du börjat köra på SnG 30 $. Det är mer än vad jag gör med min 6000 $ rulle. Men du verkar ju ha bra koll på saker o ting får man verkligen lov att säga.

Är det inte bättre att spela 2 eller 3 stycken 10 $ på samma gång så möter du sämre motstånd och behöver inte förlora alla på EN bad beat.

bara en tanke.

GL, make us proud

Postad
Redan sett du börjat köra på SnG 30 $. Det är mer än vad jag gör med min 6000 $ rulle.

Det är väl att ta i? Om jag inte missminner mig brukar det här på forumet talas om att ha en BR på 30xBuy-in när man spelar SnG.

Tata!

Postad

hehe fan, visste jag skulle få skit för jag skrev det där :lol:

Men vill bara att han tar det lugnt som fan i att gå upp i limits.. vet att jag kanske spelar på fel nivå i SnG, till skillnad från Luca är det inte min huvudinkomstkälla

Postad
...vet att jag kanske spelar på fel nivå i SnG, till skillnad från Luca är det inte min huvudinkomstkälla

Inte fa'n är pokern någon inkomstkälla för mig. Hur har du kommit till den slutsatsen? Jag spelar för att det är roligt, inget mer. Håller koll på spelet och pengarna gör jag för just kontrollens skull.

Luca Brasi sleeps with the fishes

Yes, Luca loves the fishes...

Lite morgonpoker,

SnG $11+1. Spelade onödigt aggressivt. Ut på bubblan efter all in med 99 mot AJ som träffade.

Testade lite cashgame $25 buyin. Gudars vad mitt spel suger i cashgame. :lol: Drog mig ur efter att ha skänkt bort $6

Och lite kvällspoker,

SnG $11+1. Gav bort nästan hela min stack till en slowplayad triss i början. Jobbade upp stacken långsamt igen efter det. Slog om när blindsen steg. Till slut vinnare efter ett långt utdraget heads up.

SnG $11+1. Dubblade upp första handen efter att ha träffat nötflushen på floppen. Kul att få en all in före sig då. Hade chiplead från första till sista handen. Vinnare. Tänk om det alltid kunde vara så lätt...

Netto +$61. Bankrulle $1085

• 2 weeks later...
Postad

Efter en vecka utan poker har jag laddat batterierna och startat med,

SnG $11+1. Efter stabilt spel till 5 spelare kvar satt jag med QQ i sb - flop K :heart: Q :heart: 7 :spade: . Fi som är chipleader höjer mitt potbet med all in och sitter med pp KK. Gonatt!

Netto -$11. Bankrulle $1074.

Postad
Xander skrev:

...vet att jag kanske spelar på fel nivå i SnG, till skillnad från Luca är det inte min huvudinkomstkälla

Inte fa'n är pokern någon inkomstkälla för mig. Hur har du kommit till den slutsatsen? Jag spelar för att det är roligt, inget mer. Håller koll på spelet och pengarna gör jag för just kontrollens skull.

Han menar nog att SNG är din huvudinkomstkälla inom pokern, dvs. att du främst spelar SNG's och inte cashgame eller MTT's.

Postad

Skulle bara kolla om du testat att spela limit. Testa lite SHFLH. Tror det kan vara något för dig.

Och du, bli inte en av dem som aldrig cashar ut. Om du märker att du kan vara en vinnare, ett tips är att casha ut regelbundet och inte ha för stora summor online.

Postad

Waggho: Aha, så menade han nog. My bad.

Kissemisse: Jodå, jag har testat fixed limit. Har bättre statistik där än i no limit cashgame. Tycker dock inte det är lika roligt som SnG. Jag har börjat casha ut (på sätt och vis) genom att slussa över pengar till ett separat pokerkonto på banken. Får växa till sig där tills vidare.

Senaste liren:

SnG $11+1. Ganska ointressant spel. Mitt i fältet hela tiden. Spelade ABC-poker men fick inga kort i ITM. Slutade tvåa ändå eftersom storstackarna gick all in mot varandra.

SnG $11+1. Testade en ny spelstil bara på kul. Körde superloose/superaggro hela partiet (med några få strategiska omslag). Kul! Stackstorleken växlade, framför all i början men jag hade aldrig mindre än 20xbb. Komfortabel seger. Stal blinds som en tok i slutspelet. :D

Netto +$58. Bankrulle $1132.

Postad

Resultat av 5 SnG $11+1. *SUCK*

AA mot KK all in preflop Fi träffar K på floppen. OOTM

Får QQ - flop Q77, ställs all in, fi visar KK och träffar K på river. OOTM

Synar en all in bluff på floppen, känner mig nöjd tills fi träffar runner runner och skapar en flush OOTM

Träffar triss med pp 88. Flop K38. Potten är hyggligt stor så jag ställer in, får syn. Fi visar K3. Turn 3, river 3. OOTM

Får AK- raise 5xbb preflop, en synar. Flop AK6 rainbow. Bettar hårt. Får syn. Turn 2. Nytt bet. Fi ställer in. Sitter han med pp22/66? Jag synar. Han visar 45s. WTF? Och så träffar han hålstegen med 3:an på rivern. :twisted: OOTM

Netto -$55. Bankrulle $1077.

That's it. Den här serien bad beats (ffa den sista) har fått mig att ta ett beslut. Jag kommer att gå upp i nivå och spela $20+2 och $30+3 SnG. Inte för att vinna tillbaka $55 - bankrullen mår bra ändå. Nej, jag är trött på det dåliga spelet helt enkelt. Det ger ingen "sportslig" tillfredssällelse att slå ut någon som uppenbart inte vet vad han pysslar med. Och kanske viktigare, jag känner att mitt spel inte går framåt just nu. Jag hoppas att spelet blir roligare och mer utvecklande på en högre nivå.

Jag räknar med att min ITM procent går ner, men "timpenningen" borde ändå kunna förbättras något, om jag inte spelar alltför dåligt. Vi får väl se...

Postad

Har varit ledig idag, så jag har kört 5 SnG på min "nya" nivå $33+3. Så här gick det.

Stabilt normalspel. Placering 3:a.

Slarvade bort mig genom att betta för dåligt. Gav en draghand odds att syna. Placering 6:a.

Lärde inte av mitt misstag i förra partiet. Blev girig och ville klämma ur fi lite extra chips och gjorde samma miss igen. Placering 5:a.

Spelade bättre nu. Lite otur på slutet men slutade iaf ITM. Placering 3:a.

Spelade riktigt bra. Fick sisådär kort men hade bra read på motspelarna och gnagde mig sakta upp till chiplead som jag sedan aldrig släppte. (OK-hade lite tur på slutet i en coinflip, AK mot JJ och träffade K på rivern). Slutade 1:a.

Netto +$105. Bankrulle $1182.

• 2 weeks later...
Postad

Har låtit pokern vila ett tag, men morgonpigg som jag var idag så blev det lite spel.

SnG $33+3. Fick direkt en hand jag inte gillar just nu, den har inte varit snäll mot mig - Pocket aces AA första handen. Sitter i tidig position, höjer 4xbb (80), mittenpos synar, sb raise till 200. Hatar att behöva gå all in första handen men det är just vad jag gör. Båda spelarna synar. F'n också! "Proffset" som synat med AJ floppar två knektar och så var den SnG'n över på en minut...

Nya tag. SnG $33+3. Vet inte om det var badbeaten i förra handen eller ringrostighet efter att inte ha spelat på mer än en vecka, men jag spelar överförsiktigt och ger säkert ett vekt intryck på bordet. Något jag förtjänar. Ut på bubblan efter att ha foldat mig fram till ett läge där blindsen ätit upp mig och jag "tvingas" gå all in med Q9.

SnG $33+3. Får en otacksam position på bordet just före en "all in freak" som träffar kort som den tok han är. Han går all in med alla Ax och pp (A3-träffar 333, A7-träffar straight, 99-träffar flush). Till slut sitter jag med QQ och synar hans femtielfte all in. Han har KK. Ut som femma eller sexa.

Ingen rolig comeback efter semestern.

Netto -$99. Bankrulle $1083

Postad

Det verkar som om du tagit dig i kragen och du verkar helt klart kunna hantera ditt spel, se till att fortsätta så så ska du nog klara dig från att gula!

Du verkar ju vara en vinnande spelare, stadigt + i långa loppet!

Lycka till!

Postad

Spinx: Tack. Det känns bra faktiskt. Jag känner inte suget av att "behöva" spela som jag gjorde när hästarna fyllde min tillvaro. Inte ens morgonens förluster fick mig känna någon lust att "vinna tillbaka" pengarna.

Lite kvällsspel blev det i alla fall. Så här gick det..

SnG $33+3. Lite konstigt spel. Jag vann stora potter med dåliga kort och aggressivt spel då jag bettade ut motståndarna från potterna. När jag däremot fick bra kort fick jag inget mothugg alls. Jag klagar inte. Bara chipsen kommer in så... Tror dock jag ska sätta mig och titta närmare på hur jag bettar. Har en känsla att jag kanske ger nån liten tell när jag bettar riktigt bra kort pre/postflop. Betstorlek, betänketid innan bet eller vad som nu kan märkas på nätet. Kanske borde jag ta risken med att köra lite mer slowplays? Hur som helst, ITM kom jag. Efter ett roligt heads-upspel där vi båda körde ganska mycket trap plays stod jag som vinnare.

SnG $33+3. Slowplays var det ja. Här gick jag in i två slowspelade pp-flopset, varav det som slog ut mig var snyggt spelat. Bet på floppen. Check på turn. All in på rivern som jag mitt spån synade med mitt "fina" riverträffade 10 10 10 med A kicker. Jag var bergis att det var en bluff efter en missad draw. Det var det inte. Jag fick glo på JJJ istället. Ut som sexa.

Netto +$84. Bankrulle $1167.

Postad

FordPrefect: Tack för din trevliga kommentar. :roll: Du har rätt i att jag gör som jag vill...

I övrigt har du faktiskt fel. Det är iofs ingen konst för en spelmissbrukare att hitta ursäkter till att spela bort mer pengar om det vore fallet. Men det finns ett alternativ till - att det faktiskt är som jag säger! Jag går upp i nivå för att trivas bättre och att utveckla mitt spel.

Jag är fullt medveten om självbedrägeriets makt hos en missbrukare. Det är ju en av anledningarna till att jag skriver denna dagbok och att jag för bok över mitt spel och min bankrulle.

Postad
han har ju ändå ca 32 inköp för sin nivå. Det borde räcka då han ser utt att vara en vinnande spelare.

Vad har du för några som helst indikationer på det? Jag har inte fått intrycket av att det spelats särskilt många SnG:er alls och har inte sett någon resultatsförteckning.

Och det är en jäkla skillnad på att vara en spelare med 20% ROI och 2% ROI, fastän båda är vinnande.

Postad
Jag har inte fått intrycket av att det spelats särskilt många SnG:er alls och har inte sett någon resultatsförteckning.

Jag har spelat alldeles för lite och för kort tid för att min statistik ska vara av något värde. Sedan jag började bokföra mina resultat har jag bara spelat 77 SnG. Men för vad den nu kan vara värd, här är den,

Totalt spelade: 77 SnG.

$10+1 : 59 st. ( ITM 36 OOTM 23.) ITM fördelning - 1:a 19, 2:a 4, 3:a 13

$30+3 : 18st. (ITM 10 OOTM 8.) ITM fördelning - 1:a 5, 2:a 1, 3:a 4

Insatser totalt. $1243

Vinster totalt. $2420

Procentuellt har jag inte brytt mig om att räkna ut resultaten.

För övrigt har jag bestämt mig för att ändå hålla mig mestadels till $10+1 SnG ett tag till. Det har inte gått direkt dåligt på $30+3, men jag känner mig inte riktigt bekväm där ännu. Får lära mig att stå ut med lite tokspelare. Det är ju ändå de som har byggt upp min bankrulle. ;)

Postad

vad jag menade med att han verkade vara en vinnande spelare var att jag tycker att hans bankroll har växt kontinuerligt, även om detta är under en väldigt kort period. Bara tiden kan utvisa vare sig han är en vinnade lirare eller inte, men jag anser att utsikterna ser relativt goda ut, då han verkar ha en relativt god disciplin.

Postad

:evil::evil::evil: That's it! Jag har spelat min sista hand på Pacific Poker. Jag satt med en nötstraight och hade just mjölkat fi till att gå all in (K 10 på hand och inga par eller flushmöjligheter på bordet, sätter fi på tvåpar eller triss). Skulle just till att klicka call när programmet avslutar sig själv!!! Startar om klienten snabbt och kommer tillbaka till bordet i sista sekunden, men kan inte klicka call eftersom det jäkla "rullfönstret" gömmer knapparna. Autofoldas... Typiskt också att det hände när jag för en gångs skull testade att spela cashgame på allvar.

Har fått besked av PP support att jag får skylla mig själv eftersom jag gjort timeout och att det inte är deras fel att min dator krånglar. Mitt mail var vänligt och korrekt, men de verkar knappt ha läst det och svarar inte på mina frågor om klienten.

Jag har byggt upp större delen av min bankrulle på Pacific Poker men nu har jag tröttnad på deras undermåliga (minst sagt) klient. PP är nu avinstallerat och innestående pengar är hemtagna till spelkontot.

• Skapa nytt...