Gå till innehåll

Cessan bygger rulle!

cessan

Recommended Posts

• Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagen började med lir på två 0.10/0.20 bord där jag plussade ungefär 20dollar. Jag tog en paus från cashgameandet och spelade en $5.50 8-bords SnG vilken jag vann, ytterliggare $15+. Sen tog jag en paus.

Efter pausen började jag lira på två 0.10/0.20 bord igen och plussade ynka 10dollar. Jag gick in och testade Omaha 0.15/0.30 med 10dollar vilka jag gjorde till ungefär $30 rätt snabbt.

Så nu är jag nöjd och glad efter en lyckad dag :)

Rulle innan: $108.05

Rulle nu: $171.56

Blir kanske lite SnG lir lite senare.

Någon som vet någon bra sida man kan läsa lite om Omaha?

/Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par timmars live spel blev det till sist en kort 30min session på 0.10/0.20 som var väldigt lyckad med ett KK och träffat JJ-set. Ungefär $20+.

För trött för att skriva något utvärderligt men jag efterlyser fortfarande var man kan få ta på info om Omaha, någon?

Rulle innan: $171.56

Rulle nu: $211.56

/Cessan

Länk till kommentar

Är det typ att man reggar ett account och sätter in pengar så får man 25% på det man sätter in eller?

Men från $26.49 till $211.56 på 0.10/0.20 bord på 3dagar är väl inte fy skam det heller?

Sen så hade jag tänkt o investera i en pokerbok, några tips/förslag?

Länk till kommentar

Japp, men bli inte övermodig nu.

Tycker du borde gå efter 10-inköpsregeln, inte mindre. Jag skulle aldrig sätta mig på ett .10/.20 bord med under 100$ i rullen. Och det är bra att du spelar tight och aggressivt, men det gäller ju att variera sitt spel lite också.

Ta det lugnt med rullen nu, vill inte läsa om fler swings ner till ett halvt inköp osv :)

Länk till kommentar

Japp, men bli inte övermodig nu.

Tycker du borde gå efter 10-inköpsregeln, inte mindre. Jag skulle aldrig sätta mig på ett .10/.20 bord med under 100$ i rullen. Och det är bra att du spelar tight och aggressivt, men det gäller ju att variera sitt spel lite också.

Ta det lugnt med rullen nu, vill inte läsa om fler swings ner till ett halvt inköp osv :)

Haha nejdå, ska inte bli så igen, har satt en gräns på om det går dåligt, loosar jag typ 1.5-2 inköp så slutar jag och tar en paus. Så länge du är med i dagboken Adapa så är jag med i gameet :)

Länk till kommentar

Haha nejdå, ska inte bli så igen, har satt en gräns på om det går dåligt, loosar jag typ 1.5-2 inköp så slutar jag och tar en paus. Så länge du är med i dagboken Adapa så är jag med i gameet :)

Så roligt att du följer "sätta gräns på hur många inköp jag får loosa innan jag slutar" - regeln. Du får gärna medela hur bra den funkar under tilt sessioner ;)

Lycka till med spelandet :)

Länk till kommentar

Så roligt att du följer "sätta gräns på hur många inköp jag får loosa innan jag slutar" - regeln. Du får gärna medela hur bra den funkar under tilt sessioner ;)

Lycka till med spelandet :)

Tack för lyckönskningarna, hoppas den motverkar TILT med :D

Länk till kommentar

Kvällens spel

Jag satte mig ner vid 3st 0.1/0.2 bord med halvt inköp på alla tre, det segade i början men efter en 20-30min satte det fart med bra kort, nu efter 1h spel så har jag plussat ganska rejält om man kollar på mina inköp, där satt jag med $30, $20 o $25 på dom 3 borden och jag avslutade för kvällen. $45+

Rulle innan: $211.56

Rulle nu: $254.05

Ska jag fortsätta med halva inköp om man kollar på min rulle?, och kom igen nu, tips på pokerböcker och var hittar jag info om Omaha?

/Cessan

Länk till kommentar

Nu när du "vet" att du är en vinnande spelare och har tillräckligt i rullen är det ju givet att du ska ha 20$, maxinköp. Då maximerar du ju vinsten :)

Vad det gäller Omaha är det bara att skumma igenom på forumet lite, reglerna är ungefär såhär:

Varje spelare får 4 kort mörka. Satsningsrundorna sker på samma sätt som i hold'em, omaha spelas i regel som PL dock..

Sen gäller det att använda två av sina kort med community-korten flopp, turn och river, precis som i hold'em.

Lägg märke till att du måste använda två av dina kort, inte fler, inte färre. Så om du har AAAA, fyrtal på handen på floppen 23456, så har du inte fyrtal. Du har inte heller stege, utan du har AA456, endast par i ess.

Draghänder ökar mycket mer i värde i omaha, och det är bra att ha massa skumma kombinerade stegdrag och grejer.

När jag lirar så fattar jag inte ens vad jag har´, spelar varje hand till rivern och klonkar nötterna där. Ungefär så funkar Omaha :P

Lycka till med rullen nu! Du har snart kommit ikapp mig :)

Länk till kommentar

Nu när du "vet" att du är en vinnande spelare och har tillräckligt i rullen är det ju givet att du ska ha 20$, maxinköp. Då maximerar du ju vinsten :)

Vad det gäller Omaha är det bara att skumma igenom på forumet lite, reglerna är ungefär såhär:

Varje spelare får 4 kort mörka. Satsningsrundorna sker på samma sätt som i hold'em, omaha spelas i regel som PL dock..

Sen gäller det att använda två av sina kort med community-korten flopp, turn och river, precis som i hold'em.

Lägg märke till att du måste använda två av dina kort, inte fler, inte färre. Så om du har AAAA, fyrtal på handen på floppen 23456, så har du inte fyrtal. Du har inte heller stege, utan du har AA456, endast par i ess.

Draghänder ökar mycket mer i värde i omaha, och det är bra att ha massa skumma kombinerade stegdrag och grejer.

När jag lirar så fattar jag inte ens vad jag har´, spelar varje hand till rivern och klonkar nötterna där. Ungefär så funkar Omaha :P

Lycka till med rullen nu! Du har snart kommit ikapp mig :)

Haha okej, så mycket omaha-spel blir det inte. Då får du ta o skärpa till dig med din rulle också nu ju :). Ajja, jag återkommer med dagens poker lite senare.

/Cessan

Länk till kommentar

Idag har allt varit segt, min rulle har pendlat mellan $220-250 hela dagen, iofs. tog jag 14dollar ur den att oddsa för men dom vann jag tillbaks på poker, annars har det varit segt lite olyckliga rivers och tradigt, men men det blev ju ändå bra till sist, +$12 :)

Har testat Omaha lite men det är nog ingenting för mig, sen så har vi det här med pokerböcker, vilken bok ska jag köpa? några tips?

Rulle innan:$254.05

Rulle nu:$266.85

Sovgott /Cessan

Länk till kommentar

Nattens spel

Det blev ändå lite spel inatt vilket slutade bra också, fast det var ju som det var på dagen, segt och upp o ner o upp o ner i rullen, till slut fick jag mitt set i 9or och jag nådde $300-målet..

Rulle innan:$266.85

Rulle nu:$300.41

Kanske ska man ta en dags uppehåll från pokern nu, men då får ni ta och liva upp denna dagboken.

Ha det bra /Cessan

Länk till kommentar

Ett tips: Ge fan i Omaha om du inte vet vad det handlar om!! Det kan vara galna swings där.

Har man inte spelat så mycket Omaha så kan det vara svårt att lägga ner sin K-hög färg eller näst-nöt-kåken osv. Och då blir det snabbt jättedyrt!

Håll dig till Texas, där du ser ut att spela riktigt bra och vinner stabilt, så ska du se att du snart har en jättefin rulle :)

Länk till kommentar

Ett tips: Ge fan i Omaha om du inte vet vad det handlar om!! Det kan vara galna swings där.

Har man inte spelat så mycket Omaha så kan det vara svårt att lägga ner sin K-hög färg eller näst-nöt-kåken osv. Och då blir det snabbt jättedyrt!

Håll dig till Texas, där du ser ut att spela riktigt bra och vinner stabilt, så ska du se att du snart har en jättefin rulle :)

Haha ja okej tack emilio, nä omaha är inget för mig iheller :) värsta "skiten" jag har sett :), det är och förblir texas :)

Länk till kommentar

Jaha då var det dags igen, efter 2h spel med ett AA och en floppad nöt-stege som gav bra utdelning var man plus för dagen, jag har en hand som jag gärna vill ha kommentarer på.

Jag sitter som dealer och får J10klöver och 4-5st hade redan callat på bordet, och jag har hört att är det många som callat före en kan man få calla med suited connectors så jag calla, fast small blind raisade upp det till 0.60 alla calla och jag med.

Flop: QAK rainbow, alla checkade så jag bettade $3 för att det skulle se ut som en steal, får en re-raise till $6 och jag re-raisar vidare till $9 och får en call.

Turn: A, där tänkte jag "helvete" men eftersom han bara calla min re-raise så trodde jag inte på hans set, så jag gjorde ett info-bet $3 som blev callat.

River: 7, ingen färgchans och beroende på mitt bet på turn med $11 kvar tänkte jag vinna eller försvinna, så jag bettade $5 och fick jag en re-raise på det var det kört, men efter en stund calla han och mucka.

Spela jag denna handen rätt eller fel?

I alla fall så får jag väl redovisa nattens förtjänst.

Rulle innan:$300.41

Rulle nu:$335.07

Länk till kommentar

Jaha då var det dags igen, efter 2h spel med ett AA och en floppad nöt-stege som gav bra utdelning var man plus för dagen, jag har en hand som jag gärna vill ha kommentarer på.

Jag sitter som dealer och får J10klöver och 4-5st hade redan callat på bordet, och jag har hört att är det många som callat före en kan man få calla med suited connectors så jag calla, fast small blind raisade upp det till 0.60 alla calla och jag med.

Flop: QAK rainbow, alla checkade så jag bettade $3 för att det skulle se ut som en steal, får en re-raise till $6 och jag re-raisar vidare till $9 och får en call.

Turn: A, där tänkte jag "helvete" men eftersom han bara calla min re-raise så trodde jag inte på hans set, så jag gjorde ett info-bet $3 som blev callat.

River: 7, ingen färgchans och beroende på mitt bet på turn med $11 kvar tänkte jag vinna eller försvinna, så jag bettade $5 och fick jag en re-raise på det var det kört, men efter en stund calla han och mucka.

Spela jag denna handen rätt eller fel?

I alla fall så får jag väl redovisa nattens förtjänst.

Rulle innan:$300.41

Rulle nu:$335.07

/Cessan

Länk till kommentar

Long time no see...

Så efter 3 svängiga dagar med rulle som gått upp och ner är jag äntligen klar med att förmedla svaret.

Dag1: Rulle $335, spelade bra som fan men blev så OTROLIGT bad beatad att jag trodde jag skulle dö, backade ungefär $100 på dagen men jag vann tillbaks ungefär $70 igen på natten.

Dag2: Rulle $300, spelade även bra igår och plussade en del i början då det började bli lite bad beats igen om man kallar AK vs. 49 offsuit och AA vs. 26 off suit bad beat... I alla fall backade också då ungefär $100 vilka jag vann tillbaks efter mycket hårt slit.

Dag3: Rulle $300, spelade bra idag men jag hade mycket otur och fick rätt så kalla kort hela dagen, men jag plussade lite och hade nu lika mycket i rullen som jag hade "Dag1".. Nu på kvällen/natten började turen och jag plussade ganska bra på 2h på 0.10/0.20 borden, så upp en $70 till och jag spräckte $400 gränsen..

Nu ska jag lägga mig och kolla på filmen "Shade" och få lite inspiration.. :)

Rulle innan:$335.07

Rulle nu:$404.24

Länk till kommentar

Nu har jag endast lirat 1h och hamnade på två bord med ordentligt fiskande, jag plussade bra för att endast spelat 1h och rullen växer..

Det skulle vara lite kul med lite kommentarer eller svar på dom frågorna jag ställt innan, känns som jag sitter o skriver/pratar till en stor jävla vägg :)

Ha det! /Cessan

Rulle innan:$404.24

Rulle nu:$455.69

Länk till kommentar