Gå till innehåll

NLT - Överaggressivt spelad AK?


Rille

Recommended Posts

Bordstämmnig: Något lösare än normalt på 0.5/1. Jag har haft väldigt fina händer när jag blivit nersynad därför fått respekt på bordet. Har dock ingen större koll på fi.

 

Seat 1: SFGDAVE ( $110.30)

Seat 2: MTremonti28 ( $91.70)

Seat 3: Leader_ ( $216.80)

Seat 4: Fi ( $91.55)

Seat 5: Pokerstussy ( $56.10)

Seat 6: wwh12 ( $250.85)

Seat 7: makbelieve ( $50)

Seat 8: TheMint53 ( $103.90)

Seat 9: TouppI_ ( $111.30)

Seat 10: Hero ( $363.55)

benjoa posts small blind (0.50)

SFGDAVE posts big blind (1)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ K :club: , A :heart: ]

MTremonti28 folds.

Leader_ calls (1)

Fi calls (1)

Pokerstussy folds.

wwh12 folds.

makbelieve folds.

TheMint53 folds.

TouppI_ calls (1)

Hero raises (3.50) to 4

SFGDAVE folds.

Leader_ calls (3)

xtrader calls (3)

TouppI_ folds.

 

Sitter i SB med AK. Höjer upp kanske dock hade varit läge att höjt upp till 5? De två som limpat innan synar

 

 

** Dealing Flop ** : [ A :club: , 8 :heart: , 6 :diamond: ] Pot: $12

Hero bets (10)

Leader_ folds.

Fi raises (20) to 20

Hero raises (349.55) to 359.55

Hero is all-In.

 

Drar iväg nästan ett potbet och blir miniraisad. Jag tog och tryckte allin eftersom jag antog troligen får jag potten här och nu och samtidigt med lite tur kunnat fått syn av sämre äss. Fold måste ju vara tokfel men hur är det med syn och sen trycka allin där alternativt check/folda? Någon annan höjning än att sätta honom allin borde väl vara fel eftersom han då är så commited med syn att han blir helt omöjlig att få bort från potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeelt fel..

Det är snarare helt tvärt om, du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. Du riskerar 350 för en pott på 42, verkar det vettigt?

 

Tänk på att brädan knappt har några dragmöjligheter(öppet stegdrag för 57 och 79), så han kommer antagligen bara höja med en färdig hand.

 

De alternativ som jag kan se är att han vill definiera sin AJ/AT'ishiga hand, eller så försöker han plocka ut värde med sitt set/tvåpar - vilket av dessa två alternativ tror du han kommer syna din all-in med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeelt fel..

Det är snarare helt tvärt om, du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. Du riskerar 350 för en pott på 42, verkar det vettigt?

 

Tänk på att brädan knappt har några dragmöjligheter(öppet stegdrag för 57 och 79), så han kommer antagligen bara höja med en färdig hand.

 

De alternativ som jag kan se är att han vill definiera sin AJ/AT'ishiga hand, eller så försöker han plocka ut värde med sitt set/tvåpar - vilket av dessa två alternativ tror du han kommer syna din all-in med?

 

Motståndaren startar handen med bara lite drygt 90 dollar och har redan lagt in cirka 25 så frågeställaren riskerar "bara" nästan 70 dollar för en pott på 42 dollar.

 

Jag håller med om allt det andra. Jag förstår inte varför man skulle vara rädd för att motståndaren blir pot-committad. Om motståndaren blir pot-committad med ett sämre äss är väl bara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeelt fel..

Det är snarare helt tvärt om, du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. Du riskerar 350 för en pott på 42, verkar det vettigt?

 

Tänk på att brädan knappt har några dragmöjligheter(öppet stegdrag för 57 och 79), så han kommer antagligen bara höja med en färdig hand.

 

De alternativ som jag kan se är att han vill definiera sin AJ/AT'ishiga hand, eller så försöker han plocka ut värde med sitt set/tvåpar - vilket av dessa två alternativ tror du han kommer syna din all-in med?

 

Som sagt så täckte jag honom flera gånger om och huvudmålet var egentligen att plocka hem potten direkt. Nog för att jag i kunnat spela den som syn men eftersom jag har taskig position på turn och jag checkar så är risken att han ska bluffa bort mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeelt fel..

Det är snarare helt tvärt om, du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. Du riskerar 350 för en pott på 42, verkar det vettigt?

 

Tänk på att brädan knappt har några dragmöjligheter(öppet stegdrag för 57 och 79), så han kommer antagligen bara höja med en färdig hand.

 

De alternativ som jag kan se är att han vill definiera sin AJ/AT'ishiga hand, eller så försöker han plocka ut värde med sitt set/tvåpar - vilket av dessa två alternativ tror du han kommer syna din all-in med?

 

Som sagt så täckte jag honom flera gånger om och huvudmålet var egentligen att plocka hem potten direkt. Nog för att jag i kunnat spela den som syn men eftersom jag har taskig position på turn och jag checkar så är risken att han ska bluffa bort mig.

Eftersom du går all in så har du betsämt att du har en bättre hand än hans därför kan du checka för att provocera en bluff eller att han betar med sämre kicker. När du nu går all in så kommer han att betala med nästan uteslutande bättre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så täckte jag honom flera gånger om och huvudmålet var egentligen att plocka hem potten direkt. Nog för att jag i kunnat spela den som syn men eftersom jag har taskig position på turn och jag checkar så är risken att han ska bluffa bort mig.

 

Om du trodde han skulle bluffa bort dig hade det väl varit bra mkt smartare att bara syna ner honom, inte sant?

 

Du får iaf inga komplimanger på spelet av mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ha som huvudmål att ta potten med en gång i cashgame, det är katastrofalt tänkande. Du måste ha som mål att hela tiden få fullt value på dina händer som du är villig att lägga in mycket pengar i potten på. Att motståndaren lägger sig när du har en bra hand är ungefär lika dåligt som att du synar med en dålig hand när han har en bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ha som huvudmål att ta potten med en gång i cashgame, det är katastrofalt tänkande. Du måste ha som mål att hela tiden få fullt value på dina händer som du är villig att lägga in mycket pengar i potten på. Att motståndaren lägger sig när du har en bra hand är ungefär lika dåligt som att du synar med en dålig hand när han har en bra.

 

Hur borde jag spela denna hand optimalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att genom att du går all in så tror du att du har bästa handen och inte vågar ge gratiskort men synar gör han som sagt nästan enbart med en bättre hand. Har han däremot en sämre hand så är det ju bara att syna och ta ut värde och lägga starka betar rakt igenom. Blir du utdragen så är det så men i längden måste det ju vara mer EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...