Gå till innehåll

NLT - AQ träffar A gratis på turn


linusl

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2493066930 *****

$400 NL Texas Hold'em - Sunday, August 07, 11:07:03 EDT 2005

Table Table 54912 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Exceed1 ( $256 )

Seat 3: h_saddam ( $296.73 )

Seat 5: XXXXX7 ( $816.70 )

Seat 4: FOLDEM0621 ( $350 )

Seat 6: Mr_Pacific ( $473 )

Mr_Pacific posts small blind [$2].

h_saddam posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to h_saddam [ Ad Qd ]

boogie_46 has joined the table.

FOLDEM0621 calls [$4].

XXXXX7 raises [$16].

boogie_46 has left the table.

Mr_Pacific folds.

h_saddam calls [$12].

FOLDEM0621 calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 6h, 7d, 8c ]

h_saddam checks.

FOLDEM0621 checks.

XXXXX7 checks.

** Dealing Turn ** [ Ac ]

h_saddam checks.

FOLDEM0621 checks.

XXXXX7 bets [$35].

 

XXXXX7 har en pf raise på 7% och flop seen på cirka 25%.

Det känns helt klart som han har AK.

Det jag undrar är, jag borde såklart bettat ut på turn eller hur?

 

// Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7% rymmer ändå ganska många olika händer som inte är AK, särskilt som du har ett ess och ett ligger på bordet. Visserligen har han ju checkat floppen, men den är ju rackarns skrämmande för ett överpar ändå och en 7%-höjare skulle ju faktiskt kunna sitta på AQ/AJ också.

 

Dessutom har jag svårt att se att du skulle kunna ha så väldigt många bättre händer än AQ här med tanke på att du checkat två gånger på en väldigt dragig bräda. Om det stämmer att AQ är en av dina bästa möjliga check-check händer här och du foldar så ger du din motståndare en situation där han kan ta potten genom att andas på den eftersom du foldar nästan 100% av dina möjliga händer när han betar 2/3 pott i en maximalt passiv sekvens. Det är inte så där jättelyckat faktiskt och är en rätt bra anledning för dig att checka med AQ här just så att du kan syna med en hyffsad del av dina check-check händer och därmed inte gör det så lätt för motståndaren att beta bort dina dåliga draghänder som du verkligen inte skulle orka syna ett bet med.

 

Vidare så är jag tveksam till att du verkligen har en syn preflopp om du tror att XXXXX7 inte kan ha sämre ess än AK. I så fall så får du väldigt tråkiga implicita odds, på ditt färgdrag eftersom du har en kille mellan dig och preflopphöjaren som kan få för sig att checkraisa när du synar ett bet från pfh och på A-paret eftersom du kommer få väldigt svårt att få betalt när det är bäst.

 

Spontant känns det som de flesta spelare på $400 ändå skulle beta ett överpar på floppen i XXXXX7:s ställe så det är nog rätt otroligt att han sitter på något i stil med QQ och skickar iväg ett bet på turn. Så det verkar ju som om huvudfrågan är vilka ess han kan ha och om han orkar beta en sämre hand än TPTK två gånger om du synar turn.

 

Vad du hoppas få ut av att beta ut på turn vet jag inte riktigt eftersom det väl är rätt otroligt att han sitter på ett starkt drag eller en sämre hand han vill betala ett bet med. Om du tror att han nästan bara betar med AK på turn som handen utspelats sig så är det ju tämeligen otroligt att du tjänar något på att beta eftersom han ändå bara foldar händerna som är sämre än din och du då förlorar möjligheten att folda billigt mot AK. Sen tror jag iofs inte att det finns så gott om spelare som är så passiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett väldigt informativt och givande svar.

 

Beachjohan hade rätt att det fanns mycket att tillgå här på forumet! =)

 

Det finns som sagt stor risk att han har AK men samtidigt många andra händer. En syn är på sin plats.

 

Här uppföljningen av handen:

h_saddam calls [$35].

FOLDEM0621 folds.

** Dealing River ** [ 9d ]

h_saddam checks.

XXXXX7 bets [$35].

h_saddam calls [$35].

XXXXX7 shows [ As, Kd ] a pair of aces.

h_saddam doesn't show [ Ad, Qd ] a pair of aces.

XXXXX7 wins $188 from the main pot with a pair of aces with king kicker.

 

Det jag kunde gjort, eftersom jag hade en sån känsla av AK, är ju så klart att bluffa river när det skrämselkortet kommer och han lägger en bättre hand. Dock fick jag gips och gjorde en lam check-syn. Dock blev det ju ett bra bluffläge även för honom!

 

// Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...