iremmats Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 €110k ~ 1 miljon SEK? Om man spelar 200 dagar per år så måste man snitta €550 per dag för att vinna 1 svensk mille på ett år. Det är nog svårare än de låter. Torskar man en dag så har man uppförsbacke sen. Man måste nog spela minst 5/10... Hmm... Eller vad tror ni? Mitt egna mål är att vinna 100k SEK under nästa år. Men då spelar jag ju bara 0.5/1 också. Enklare än du tror.
Djens Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Se det som att det är ca $2,1k i veckan, inte svårt...
juttis Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Se det som att det är ca $2,1k i veckan, inte svårt... Näh, precis!
P_kungen Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 Se det som att det är ca $2,1k i veckan, inte svårt... Bus enkelt
Djens Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag vet inte om ni e ironiska eller inte grabbar
juttis Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag vet inte om ni e ironiska eller inte grabbar $8,5k/mån känns ju som ett ganska maffigt mål. Du får ju räkna med att det kan hända lite saker under ett helt år. Vissa månader kanske du backar $5-6k istället... eller har du glömt bort det är så det funkar i den här branschen?
Rille Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Se det som att det är ca $2,1k i veckan, inte svårt... Bus enkelt Vilket bus var enkelt? Ahh du kanske menar busenkelt
Djens Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 HMmm...Kanske har börjat få för bra självförtroende efter den här månaden, men just nu känns det som att allt går min väg
iremmats Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag vet inte om ni e ironiska eller inte grabbar $8,5k/mån känns ju som ett ganska maffigt mål. Du får ju räkna med att det kan hända lite saker under ett helt år. Vissa månader kanske du backar $5-6k istället... eller har du glömt bort det är så det funkar i den här branschen? Klarar man hålla kontroll på självförtroendet och skippa tiltarna tror jag det är väldigt lätt att klara minst 10k/mån på 2/4. Visst, du kommer bli utdragen en hel del ibland men det är inte dessa som får dig att backa 5-6k per månad istället för att plussa 10k, det är bristen av självförtroende och tilten som kommer, till följd av utdragningarna.
juttis Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag vet inte om ni e ironiska eller inte grabbar $8,5k/mån känns ju som ett ganska maffigt mål. Du får ju räkna med att det kan hända lite saker under ett helt år. Vissa månader kanske du backar $5-6k istället... eller har du glömt bort det är så det funkar i den här branschen? Klarar man hålla kontroll på självförtroendet och skippa tiltarna tror jag det är väldigt lätt att klara minst 10k/mån på 2/4. Visst, du kommer bli utdragen en hel del ibland men det är inte dessa som får dig att backa 5-6k per månad istället för att plussa 10k, det är bristen av självförtroende och tilten som kommer, till följd av utdragningarna. Jag hoppas att du har rätt. Det vore inspirerande. Vad får dig att tro att det skulle vara så lätt förresten? Plussar du konstant 20 inköp/mån på 2/4 eller?
iremmats Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag vet inte om ni e ironiska eller inte grabbar $8,5k/mån känns ju som ett ganska maffigt mål. Du får ju räkna med att det kan hända lite saker under ett helt år. Vissa månader kanske du backar $5-6k istället... eller har du glömt bort det är så det funkar i den här branschen? Klarar man hålla kontroll på självförtroendet och skippa tiltarna tror jag det är väldigt lätt att klara minst 10k/mån på 2/4. Visst, du kommer bli utdragen en hel del ibland men det är inte dessa som får dig att backa 5-6k per månad istället för att plussa 10k, det är bristen av självförtroende och tilten som kommer, till följd av utdragningarna. Jag hoppas att du har rätt. Det vore inspirerande. Vad får dig att tro att det skulle vara så lätt förresten? Plussar du konstant 20 inköp/mån på 2/4 eller? Det känns som det är så iaf. Jag förlorar inte när har självförtroende och spelar bra. Visst, man blir utdragen ibland som jag sa. Men förlusterna får man genom att tilta och spela sämre pga utdragningarna. Senaste halvåret har jag i snitt plussat mer än 40 inköp/mån på de nivåer jag spelat. Förra månaden backade jag dock något, men det var pga ett par riktigt stora potter jag förlorade när jag var ordentlig favorit när degen åkte in. Detta ledde till lite småtilt och inte så bra spel ett par dagar efter det.
Djens Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Helt rätt, med en winningstreak och få utdragningar i ryggen så vinner man MYCKET mer än när man förlorat och blivit utdragen en massa. Och ja, 10k på en månad på 2/4 e inte omöjligt...
mbman Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Nyckeln till att vinna mkt tycker jag ligger i två saker: 1. Inte ha alltför mkt otur, dvs. att en rimlig mängd av ens continuation bet-bluffar lyckas, att man inte blir utdragen ur alltför många stora potter, möter för många AA med KK och liknande. 2. Inte göra stora misstag. Ett misstag i NL är så j-vla dyrt att några sådana kan lätt vända en mkt bra månad till en förlustmånad. Jag torskar mkt på båda dessa, men det som verkligen gör en relativt dålig månad till en skitmånad är nr. 2, hade jag spelat korrekt i typ 3-4 nyckelpotter där här månaden hade jag varit på lite plus istället för skitminus. Det är här man verkligen kan jobba med sig själv, att inte fatta förhastade och dåliga beslut. Om man jobbar bra med nr. 2 så sätter man sig i en position där man har j-vligt bra förusättningar att plussa bra iaf!
juttis Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag torskar mkt på båda dessa, men det som verkligen gör en relativt dålig månad till en skitmånad är nr. 2, hade jag spelat korrekt i typ 3-4 nyckelpotter där här månaden hade jag varit på lite plus istället för skitminus. Det är här man verkligen kan jobba med sig själv, att inte fatta förhastade och dåliga beslut. Hmm, enligt herrarna ovan så borde inte 3-4 potter inverka särskilt mycket på månadsresultatet. Jag menar vad spelar 4 förlorade potter för roll om man kan hålla ett snitt på +20-40 inköp/mån? Jag tror i sådana fall att en jobbig månad otursmässigt påverkar månadsresultatet 100 gånger mer.
iremmats Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Det jag vill komma till är helt enkelt att oturen i sig påverkar väldigt lite utan det är dess effekter på ens spel som påverkar. Det är ju faktiskt väldigt väldigt osannolikt att man ska torska så många situationer så att det svänger ens resultat per månad med ett 50-tal inköp. Själv har jag plussat över 13k på NL200 och NL400 denna månad. Och det är ju ett betydande antal inköp...
juttis Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Hmm, det låter som om du skulle bli förvånad om du fick reda på vad folk faktiskt råkar ut för. Men visst, jag håller med om att kombinationen otur och dåligt spel naturligtvis har potential att orsaka större skada en enbart otur. Dessvärre hänger, som du påpekade, dessa två faktorer ofta ihop. Självklart jobbar väl alla på att minimera tilten, spela som vanligt och behålla koncentrationen. Men att exempelvis självförtroendet får sig en törn efter veckor av utdragningar, PP vs PP, set vs stegar, set vs set etc, går inte att undvika. Ungefär som om jag skulle borra dig i ryggen med en slagborr när du spelar. Man kan med lätthet lista ut varför det går mycket sämre då än vad det brukar göra. Detta trots att allt du behöver göra för att spela lika bra som vanligt är att inte tänka på smärtan. Lätt som en plätt!
P_kungen Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Intressant diskussion. Håller helt klar med att otur påverkar spelet negativt.. Inte mkt lir idag. Kommer aldrig hålla era storplussares tempo. Heypoker start: €7115.15 Heypoker slut: €8030.17 VIPstart: 17612 Vipslut: 18116
richardd Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Hmm självklart påverkar oturen spelet, men jag kan inte hålla med om att det påverkar väldigt lite. Det svänger rejält ibland 50 inköp är som sagt osannolikt men att det svänger 20-30 tror jag att bara variansen kan orsaka ganska ofta (då menar jag inte 20-30 inköp bara neråt givetvis utan jämfört med vad den förväntade vinsten borde vara), sen beror det ju givetvis på hur mycket man spelar på en månad, för mig är en månad ca 15k händer.
P_kungen Postad 1 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Januari , 2006 31/12 Inget lir 1/1 Heypoker start: €8030.17 Heypoker slut: €7480.55 VIPstart: 18116 Vipslut: 18798
P_kungen Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2006 Låter som en tiltsession idag? Inget optimalt lir iaf.. Men du kanske har glömt bort att man kan spela bra och gå minus också
P_kungen Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 Heypoker start: €7480.55 Heypoker slut: €8173.15 VIPstart: 18798 Vipslut: 19926
Janiiiie Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Bra jonas och förlora 5000 på en dag =)=)=)
Djens Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Haha, jag börjar få känna på det faktiskt, idag äre de andra som träffar sina två outare !
Janiiiie Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Väldigt bra off-topic mål. Du vill inte bli som jag, en kille som sprungit maran 2001+2002 och styrketränat hyffsat seriöst. Nu tränar jag en gång/månaden. Det verkar som någonting har kommit in i mitt liv som tar alldeles för mycket tid Känner du igen detta poker_kungen
Recommended Posts