Gå till innehåll

Allt om energidrycker!


heltok

Recommended Posts

Finns ju trådar om Vin och Öl så jag tänkte vi måste en tråd om vilken som är den bästa RedBull-kopian då vi pokerspelare säkert är storkonsumenter av dessa koffeinhaltiga drycker.

 

Själv föredrar jag Shark.

 

Annat som går ner är Redbull Extra och Power King(orignalet).

 

De jag inte gillar är:

M150 <--- säkert den starkaste, duger endast för att blanda med cola+samesong

Power King sockerfri

Thailändsk redbull(Kratingdaeng) på glasflaska

Red Rhino

Magic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Energidrycker är roliga. Jag blir helt konstig av dem. Det är ganska roligt om man tar några vodka+energidryck sent på natten när man är rejält dragen. Trots att man är stenfull klarnar huvudet till. Dessutom får jag då problem med att sova. Ett flertal gånger har jag fått sitta uppe till 11-12 på morgonen för att energidrycken ska gå ur blodet. Man kan då bli ganska konstig, speciellt om man gått upp vid 06 dagen innan, dvs. man har varit uppe i omkring 30 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har druckit energidryck två kvällar för att hålla mig vaken och öka koncentrationen. Funkade alldeles utmärkt.

Båda sessionerna höll på till morgonkvisten utan en gäspning. Istället var det svårt att träffa John Blund när man kröps till sängs.

Är ingen större kännare av energidrycker, men gillar Power King.

Men min personliga favorit är Hustlers energidryck som finns på netto för 3,85kr.

Funkar desutom utmärkt med vodka såklart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror kaffe är vad pokerspelare är storkonsumenter av. Vem sitter och dricker energidrinkar framför datorn? Dyrt som fan låter det :)

Ja, och dessutom innehåller de väl en hel jäkla massa energi per cl. Känns som ett recept att bygga kula på om man inte håller sig rejält aktiv fysiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

energidrycker är rena giftet, inte konstigt att man inte får sälja dem i danmark

 

Varför ska staten förhindra dessa drycker att komma ut på marknaden?

 

Vad är det som är så farligt med dem? Är dryckerna farligare än alkohol-, hampa- eller amfetamindrycker?

 

Berätta nu för oss vad det är som är så farligt med dessa drycker!

 

Edit: Jag trodde att jag skrev på Flashbacks forum. Om någon moderator tycker att min text inte är passande, så ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

energidrycker är rena giftet, inte konstigt att man inte får sälja dem i danmark

 

Varför ska staten förhindra dessa drycker att komma ut på marknaden?

 

Vad är det som är så farligt med dem? Är dryckerna farligare än alkohol-, hampa- eller amfetamindrycker?

 

Berätta nu för oss vad det är som är så farligt med dessa drycker!

 

Edit: Jag trodde att jag skrev på Flashbacks forum. Om någon moderator tycker att min text inte är passande, så ta bort den.

 

Kratingdaeng(thailändsk redbull på flaska) innehåller iaf Nicotine. Ryktet säger att M-150 ska innehålla Amfetamin och nervgift, men det antagligen bara rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...