Gå till innehåll

NLT - Felaktigt spelad QQ?

snetreff

Recommended Posts

** Game ID 445269974 starting - 2005-08-03 21:15:14

** Bliksem Bende [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

- Contrition sitting in seat 3 with $14.80

- mungo_inc sitting in seat 4 with $6.95

- zwager sitting in seat 5 with $9.55

- erikode sitting in seat 6 with $12.56 [sitting out]

- Warlord666 sitting in seat 7 with $7.05

- Diktatorn sitting in seat 8 with $5.29

- jar1 sitting in seat 9 with $5.99 [Dealer]

Contrition posted the small blind - $0.05

mungo_inc posted the big blind - $0.10

** Dealing card to zwager: Queen of Hearts, Queen of Clubs

zwager raised - $0.70

Warlord666 folded

Diktatorn folded

jar1 called - $0.70

Contrition called - $0.70

mungo_inc folded

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 6 of Spades, 8 of Spades

Contrition checked

zwager bet - $1.10

jar1 called - $1.10

Contrition folded

** Dealing the turn: 8 of Hearts

zwager checked

jar1 bet - $1.00

zwager called - $1.00

** Dealing the river: 9 of Spades

zwager bet - $0.70

jar1 went all-in - $3.19

zwager called - $3.19

End of game 445269974

Då jag visste att han var aggresiv valde jag att låtsas vara feg på turn och river så att han skulle försöka bluffa bort mig. Rivern kändes dock ganska farlig. Synpunkter på handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tycker du höjde lagom (0.7) för att vara ett 0.05 / 0.10 och du fick även med dig en.

Du försöker även ta initiativ över potten efter flop med att höja 1.10, Jag tycker du kunde ha höjt lite till ( pottens storlek) för att se om han följer efter, gör han det efter den floppen skulle jag anta han sitter med stegdrag eller om han redan har stegen.

När turn sen kommer så ligger det ett par på bordet vilket gör att om han köpte på att han hade en 8:a på hand så kan kan nu ha triss eller kåk.

Du gjorde rätt i att checka men när han betar 1 efter turn har han troligtvis stege eller 8 & 9 på hand vilket ger honom kåken.

Om du ville kolla om han verkligen har något hade du reraisat hans höjning på turn.... Callar han den är det bara att lägga sig efter river om han fortfarande bettar.

Detta är vad jag skulle ha gjort men jag är ju långt ifrån grym på poker :)

Länk till kommentar

Preflopphöjning är helt ok då du kan vänta dig många puckosyner. På floppen ska du ha value mot dragen/skitparen och bör beta mer. På turn bör du antingen beta eller checkraisa med de stackstorlekarna, finns ingen anledning att ge frikort åt paren/färgdragen och allt skräp motståndaren kan tänkas ha. På rivern tycker jag det är bättre att antingen checka för att provocera bluff eller gå all-in för att få värde av par. När du betar lite så ger du honom möjlighet att bluffa sina dåliga händer, syna sina mediokra händer samtidigt som han får valuebeta sina bästa händer. Problemet med det är han kommer billigt undan med TT samtidigt som han får full value på kåken, eftersom du redan bestämt dig för att ge full value till bättre händer är det bäst att ta så mycket värde du kan ha av hans sämre händer också.

Länk till kommentar