Gå till innehåll

24h lurar dig inte alls på pengar!


Se7en

Recommended Posts

Jävla skitsite.

 

Är med i Wild Wild West som började inatt 24.00

 

Köper in mig för €84. Får 4-tal i andra handen.

 

SEN CRASHAR SKITSIDAN. TURNERINGEN INSTÄLLD.

 

JAG KRÄVER FAN PENGARNA TILLBAKA!! JÄVLA LURENDREJERI.

 

 

FAN DET HÄR TÄNKER JAG INTE ACCEPTERA

 

(Lite humorpill på rubriken - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte pengarna komma tillbaka då en turnering krashar?

 

Fritt översatt: "turneringen har crashat. Restrerande spelare delar på prissumman." (dvs €3,8)

 

Så jävla förbannad så jag har lust att slå sönder allt inom 5m radie. :evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dear FUAH!

 

Due to a server failiure in tournament #423152, all players still in the tournament has split the remainig prize pool.

 

Your account has been credited with ?3.90.

 

We are sorry for any inconvenience,

Your poker support

 

Please do not reply to this email"

 

 

:evil::evil::evil: ska de pissa i mitt ansikte tänker jag fan pissa tillbaka, minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur många vänner siten har på PF:nu är det lite förvånande att du tillåts "förolämpa" 24h utan ngn/några börjar och försvara.

Inte fan ska man behöva kontakta supporten för att få sina pengar tillbaka. Om nätverket väljer att lägga upp en turnering a là Wild West borde det även finnas vettiga regler som täcker ifall liknande krash lr ngt annat oväntat inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur många vänner siten har på PF:nu är det lite förvånande att du tillåts "förolämpa" 24h utan ngn/några börjar och försvara.

Inte fan ska man behöva kontakta supporten för att få sina pengar tillbaka. Om nätverket väljer att lägga upp en turnering a là Wild West borde det även finnas vettiga regler som täcker ifall liknande krash lr ngt annat oväntat inträffar.

 

Ja inte vågar jag spela Wild Wild West något mer när halva grejen är att man kan om man vill köpa in sig till en stor stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla spelare köper in sig för 84 euro, hur kan du då bara få 3.9 euro tillbaka?

 

mvh

Ant

 

Det gör dem inte. Den totala prissumman, dvs den totala summan som folk köpt in sig för delat på antalet deltagare blev €3.9. Turneringens upplägg är ung. att man kan rebuya / add-on hur mkt man vill under ex. antal perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur många vänner siten har på PF:nu är det lite förvånande att du tillåts "förolämpa" 24h utan ngn/några börjar och försvara.

Det är väl knappast förvånade med tanke på hur mycket strul som B2B har haft senaste tiden. Förrut så fick åtminstone sostlind ge lite inside status på det hela, men nu när det helt ligger hos B2B så har servicenivå mot forumet helt klart blivit sämre. :(

 

Förra veckans serveravbrott gör inte heller att det känns direkt bättre. :(

 

Hoppas verkligen att B2B får till med sin organisation snart så att vi kan köra 2-7-3 på forum turneringarna igen! :D

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta inköp låg på €4 för 500 marker. Sen kan man göra hur många re-buys man vill (500 marker för vaje €4) under en viss tid oavsett vad man har för stackstorlek.

 

Anledningen att spliten av prispotten blev så liten var att 2 minuter efter start crashar turneringen och då var 98% (cirka 500 st) av alla spelare kvar i spel.

 

 

Sen att jag gorma och svor utav h-vete beror på att man känner sig helt j-vla maktlös när man sitter framför skärmen och har ingen support/floormanager att tala med. Lägg där till att jag vet hur pass mycket pengar jag lagt ner på den siten från start (säkert 6-siffrigt belopp). Kanske inte särkillt moget att svära som jag gjorde men vafan man är juh inte mer än människa.

 

Att man sen får ett mejl där dom ber mig att inte svara gör inte saken bättre (även om jag fatta att det var ett automatiskt mejl som skickades till alla).

 

 

Nu har en person på supporten iaf bett mig vänta tills "bossen" börjar jobba igen (idag) och tydligen ska de ringa upp mig. De bad om mitt telefonnummer.

 

Fortsättning följer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är rätt snikna på 24h.

 

För några veckor sen, när de gick ner stup i kvarten, registrerade jag mig för en MTT för €10 (+0? +1? whatever).

 

Någon minut innan turneringen skulle starta fick man meddelandet att servrarna skulle rebootas, och att det skulle dröja 15 minuter. Alla turneringar som skulle påbörjats under perioden ställdes in, och man fick tillbaka pengarna.

 

Nåja, en del iaf. €9,70 eller något sånt. De övriga pengarna försvann "according to our rules" till 24h istället.

 

30 c är inte mycket att tjafsa om, så det orkade jag inte heller. Men bara principen att sno pengar innan ens en enda hand har spelats gör att jag inte kör speciellt mycket hos dom längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyckades alltså med konstycket att göra så många inköp (21 st) på 4 euro att du totalt hade degat in 84 euro redan andra handen? Impressive....most impressive.

OK, då är jag med, för jag tänkte som så att startavgiften var 80+4 eller nåt sånt, och om man ska dela ut dem pengarna igen kan man ju iaf inte få mindre tillbaka. Men då missupfattade jag?

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyckades alltså med konstycket att göra så många inköp (21 st) på 4 euro att du totalt hade degat in 84 euro redan andra handen? Impressive....most impressive.

OK, då är jag med, för jag tänkte som så att startavgiften var 80+4 eller nåt sånt, och om man ska dela ut dem pengarna igen kan man ju iaf inte få mindre tillbaka. Men då missupfattade jag?

 

mvh

Ant

 

Tror snarare att han gjorde en massa add-ons iom att dem väl är unlimited under första perioderna?!

 

17. In the event that there is a server crash, all hands currently in progress will be cancelled, and the remaining players will share the remaining prize pool equally among them regardless of the current chip count. Players that have already received a prize will keep their prizes. If a tournament is paused and has not restarted within 15 minutes it is considered cancelled.

 

Märkligt att det inte står något sådant på ex. unibets hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om buy-in var på 4 euro förstår jag inte riktigt hur du kan få mindre än det tillbaka. Särskilt som du, och antaligen fler, har gjort en massa rebuys.

Eftersom inte hela inköpet går till prispoolen, de tar en avgift också. Fast man kan ju tycka att man borde skippa avgiften om man inte kan köra turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag måste erkänna en sak. Jag har begått ett fatalt misstag. Hur suttit och mejlat fram och tillbaks nu säkert 5-6 gånger till supporten. Dessvärre har jag "brevväxlat" med 24poker och inte 24hpoker :oops:

 

Så jag är tillbaka på ruta ett igen, dock vidhåller jag att jag känner mig lurad och kräver €84-3.90 tillbaka.

 

 

Nu har ett mejl gått iväg till rätt support iaf...

 

 

 

Forsätting följer.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...