Gå till innehåll

Design för en pokermus?


heltok

Recommended Posts

Idag släppte ju apple sin nya mus:

http://www.apple.com/mightymouse/

 

Den är ju lite nyskapande, men jag funderade lite på hur den vore för poker. Så började jag fundera på om man skulle kunna skapa en bra pokermus.

 

Tänk er en vanlig mus med:

 

3st knappar där fram: fold/check(pekfinger),call(långfinger),bet/raise(ringfinger)

 

Sedan i mitten har den liksom apples mus en ett rullhjul som man kan snurra i höjdled(öka/minska satsning grovt) och i sidled(öka/minska satsning grovs).

 

Sedan där man har tummen har den en "markera-fönster-knapp" så att man får fokus på det fönster muspekaren är över. Strax ovanför tummen har man vanlig högerklick för att få fram stats eller dylika specialfunktioner.

 

Vid lillfingret har man "till lobbyn-knappen".

 

Har ni några ideer för hur en mus skulle kunna se ut? Tror ni det finns en marknad för specialanpassade poker-möss?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

DN talade om någon "perfekt" pokermus för något år sedan i sin blogg, vet dock inte vilken det var.

Snabbknappar f1 f2 f3 kan man använda som fold check raise på vissa siter men jag håller med om att man borde göra ett speciellt pokertangentbord och ev mus. det måste ju finnas en grymt stor marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...